Site icon

Citroen Ami nije Formula 1

Foto: Maison Vignaux @ Continental Productions

Citroen Ami nije Formula 1 i može mu se dogoditi neslavan i opasan prolazak kroz čuvenu ukosnicu u Monaku

Citroen Ami nije Formula 1 i može mu se dogoditi neslavan prolazak kroz čuvenu ukosnicu u Monaku. Citroen Ami je jasno definisan kao mali gradski transporter, koji bi se sa svojih 2.41 metar i samo 1.39 metara širine trebao lako provlačiti kroz gužvu i parkirati tamo gde drugi ne mogu. Međutim, za sada je francuska “kutijica” izazvala podeljena mišljenja pre svega zbog nekonvencionalnog izgleda, koji nije čak ni pokušao da bude dopadljiv.
Ali, o ukusima ne treba raspravljati, to smo odavno naučili, ali treba izvući poruku iz događaja koji ne služi na čast ovom modelu. Citroen Ami je u čuvenoj ukosnici u Monaku uspeo da završi na boku. Kratak video pokazuje da pri prvom prolasku kroz ukosnicu putanjom koja je vodila uzbrdo, uz škripu pneumatika, nekako savladao zaokret za 180°.

Međutim, pri povratku nizbrdo, nije se završilo samo na škripi guma. Evidentno, vozač je preterao sa brzinom, a Citroen Ami, umesto da samo proklizne, našao se na boku. Srećom po prolaznike niko nije nastradao, a vesti od eventualnoj povredi vozača nema. Obzirom da ipak bila mala brzina, velika je verovatnoća da je vozač prošao malo ugruvan i sa jako povređenim ponosom, a verovatno i podebelom kaznom za nebezbednu vožnju, pored troškova oštećenja vozila, koje će verovatno pokriti osiguranje, ali uz velik malus za vozača.
Kako bilo, ponovo se pokazalo da Ctroen ne ume da savlada krivinu na na nizbrdici, problem koji je su imali modeli sa prvim evolucijama Hydractiva hidropneumatskog ogibljenja, kao što je bila Xantia, početkom ’90-ih prošlog veka. A i svakako do sada najpopularnji mališan Smart mao je svoje epizode kada je pokazivao da nije dorastao preterano ambicioznoj vožnji, kao što to u svojoj prvoj evoluciji nije umeo ni Mercedes A Klase.
A Citroen Ami će ili morati na doradu, izbor drugačijeg podešavanja ogibljenja ili izbor pneumatika, ili barem u prodaju uz ozbiljno upozorenje da se ne preteruje sa brzinom.

Next: EU nudi izuzeće nemačkoj autoindustriji?