Kompanija Hyundai Motor obelodanila je detalje ekstremnog zimskog testiranja IONIQ 5 N na poligonu Hyundai Mobis u Arjeplogu u Švedskoj
S obzirom na poziciju u blizini Arktičkog kruga, poligon Hyundai Mobis u Arjeplogu nudi sve što je proizvođaču automobila potrebno za sveobuhvatna zimska testiranja, kao što su ledene površine sa niskim koeficijentom trenja i temperature daleko ispod nule koje idu i do -30°C. Ovo omogućava Hyundai N inženjerima da testiraju nove modele, kao što je IONIQ 5 N, u najekstremnijim uslovima niskog prianjanja kako bi postigli optimalnu ravnotežu između responzivnog karaktera automobila za „uživanje u vožnji” i njegove sposobnosti da bude bezbedan i predvidiv u uslovima kada su temperature ispod nule.
„Kao što su naši N modeli izbrušeni na oštrim krivinama Nirburgringa, tako su naši N modeli brušeni i na oštrim uglovima i ledenim površinama poligona u Arjeplogu, obezbeđujući maksimalne performanse u najekstremnijim zimskim uslovima”, rekao je Till Wartenberg, potpredsednik N Brand Management & Motorsport pododeljenja u kompaniji Hyundai Motor.
Tri stuba N performansi inspirisana moto-sportom – oštrina u krivinama, spremnost za trkačke staze i sportski automobil za svaki dan – već dugo su ono što je primenjeno i na N strategiju elektrifikacije. U 2015. godini je, predstavljajući N 2025 Vision Gran Turismo, N brend postavio viziju održive budućnosti za sledeću generaciju entuzijasta vožnje. N strategija elektrifikacije počela je prototipom RM20e i trkačkim automobilom Veloster N ETCR. Prošle godine, brend N je predstavio RN22e, pokretnu laboratoriju dizajniranu da prenese N iskustvo elektrifikacije na prvo proizvodno EV ovog brenda, a IONIQ 5 N je planiran za lansiranje kasnije ove godine.
“Na čelu naše tranzicija ka elektrifikaciji bio je model Veloster N ETCR koji se dokazao na trkama, a povezivanje moto-sporta sa vožnjom na putevima nastojali smo da ostvarimo kroz model RN22e”, rekao je Albert Biermann, izvršni tehnički savetnik za Hyundai Motor grupu. „Sada je vreme da našim dragim kupcima pružimo sve što smo im obećali i uveren sam da će IONIQ 5 N to moći da ispuni. Demonstrirali smo sposobnost IONIQ 5 N da pruži uživanje u vožnji čak i u najtežim uslovima Arjeploga u Švedskoj.”
IONIQ 5 N će biti prvo proizvodno vozilo N brenda sa pogonom na sve točkove (AWD). N AWD priča počela je 2015. kroz takmičenje u Svetskom reli šampionatu (World Rally Championship – WRC). Tokom osam godina učešća u WRC Hyundai je stekao brojna priznanja, uključujući osvajanje dva svetska prvenstva.
Sposobnost IONIQ 5 N za sečenje krivina dodatno je pojačana N Drift Optimizerom, koji integriše distribuciju obrtnog momenta napred i pozadi, stopu obrtnog momenta, krutost vešanja, otpor upravljača i e-LSD sistem za elektronsko ograničavanje proklizavanja s ciljem stvaranja režima vožnje namenjenog “driftovanju”. On pomaže vozačima svih nivoa vozačke veštine da uživaju u “driftovanju” i dizajniran je posebno imajući u vidu vozače koji prvi put ulaze u “drift” sportski način vožnje.
Pored toga, IONIQ 5 N koristi N Torque Distribution koji je optimizovan za različite režime vožnje, omogućavajući vozaču da odabere nivo obrtnog momenta i za prednje i za zadnje točkove. N Torque Distribution i e-LSD zajedno rade na distribuciji snage na sva četiri točka u različitim odnosima i posebno su dizajnirani da brzo reaguju na trenutnu i besprekornu isporuku snage svojstvenu električnim vozilima – čak i u uslovima ekstremno malog trenja kakvo je u Arjeplogu.
Dodatne informacije i detalji biće objavljeni u okviru globalnog debija IONIQ 5 N koji je planiran za jul.