Site icon

Predstavljena nova generacija Mercedesa E-Klase

Predstavljena je nova generacija Mercedesa E-Klase, a potpuno je očekivano da je akcenat na tehnologiji i hibridnim pogonima

Predstavljna je nova, šesta generacija Mercedesa E-Klase, a potpuno je očekivano da je akcenat na tehnologiji, bezbednosnim sistemima i hibridnim pogonima.
Mercedes-Benz svoju novu E-Klasu deklariše kao lidera u segmentu po pitanju novih tehnologija, pa je izgled enterijera, koji se u mnogome oslanja na enterijer EQE električnog blizanca, praktično i očekivan. Evidentno, Mercedes-Benz je vrlo ponosan na arhitekturu enterijera, obzirom da ga je prikazao mnogo pre otkrivanja kompletnog vozila.
Po praksi koja je uveden Hyperscreenom, opcioni MBUX Premium Plus pod zajedničkim staklenim panelom koji se širinom cele armature donosi dva velika ekrana – višenamenski ekran infotejmenta i ekran na kojem suvozač može gledati film tokom vožnje. Ipak, da bi vozač radi svoj posao i vodo računa o vožnji, sistem kamera nadzire vozača i ne dozvoljava mi da u toku vožnje i on uživa u filmu. Vozač pred sobom ima već poznatu digitalnu instrument tabli koja je odvojena od Superscreena, ali ima i opcionu dodatnu kameru koja gleda ka vozaču, a koja mu omogućava da, kada je vozilo zaustavljeno, komunicira ili snima sadržaj za aplikacija kao što su TikTok ili Zoom. Pored velike digitalne instrument table, vozač će na raspolaganju imati i veliki HUD, ali i mogućnost integracije vozila ne samo sa mobilnim telefonom, nego i sa “pametnim” satom.

Najnovija. 3. generacija MBUX sistema u sebi ima i veštačku inteligenciju koja uči navike vozača, i vozila unapred priprema, kao što je zagrevanje vozila u određeno vreme kada su ambijentalne temperature niske.
Iako je ovo najverovatnije poslednja generacija Mercedesa E-Klase na MRA platformi, brojna su tehnološka unapređenje po pitanju donjeg postroja a pogotovo pogona. Prednje oslanjanje ima dvostruka trouglasta ramena, dok je pozadi multilink osovina. Među opcijama za novu E-Klasu biće i vazdušno ogibljenje, a po prvi put u E-Klasi i upravljanje na zadnjim točkovima uz mogućnost zakretanja do 10°.
Sve verzije nove Mercedes-Benz E-Klase imaće hibridne motore bez obzira da li će u osnovi imati četiri ili šest cilindara. Četvorocilindarski benzinac M254 i OM654 dizel dobijaju hibridni sistem na 48 Volti, integrisani starter generator i emisiju izduvnih gasova koja zadovoljava Euro 7 norme. Redni šestocilindarski 2.9 M256 benzinac, kao i 3.0 OM656 dizel dobijaju blage hibride i plug-in verzije, čime će E-Klasi doneti 440 i 335 KS. Plug-in verzija novog Mercedesa E-Klase dobija i bateriju kapaciteta od 28.6 kWh, kakva se koristi u S580e i donosi do 100 kilometara autonmije na struju. Sve pogonske opcije imaju devetostepeni automatski menjač, bazne verzije pogon na uadnjoj osovini a Mercedes 4Matic pogon na svim točkovima rezervisan je za snažnije modele, uključujući AMG verzije.
Po pitanju dizajna karoserije, Mercedes je odigrao na sigurnu kartu. Nova E-Klasa je dizajnom poprilično naslonjena na aktuelnu S-Klasu, dok je zadnji deo kombinacija dizajna koji imaju S-Klasa i C-Klasa. Kako bi se laše dostigle Euro 7 norme, pored maksimalne optimzacije rada motora, al i ugradnje skupih  komplikovanih kataliutičkih sistema na iszuvne sisteme, aerodinamika E-Klase je dovedena do savršenstva, uključujući i ručke koje se uvlače u vrata.
Mercedes-Benz tvrdi i da je nivo bezbednost u novoj E-Klasi na najvišem mogućem nivou. Pored činjenice da od S-Klase preuzima većinu vozačkih i bezbednosnih asistencija, novi Mercedes E-Klase ima Nivo 3 autonomne vožnje koji ima senzore bazirane na lidar sistemu.

Next: Otkriven je McLaren 750S sa 740 KS