Site icon

Formula 1 – Alonso hoće više Krack upozorava

Formula 1 – Alonso hoće više i bolje rezultate dok šef tima Aston Martin upozorava da ni jedan podijum nije pao sa neba

Foto: Aston Martin F1 Media Portal

Sezona Formule 1 se polako zahuktava, a pred timovima i vozačima je pakleni triling trka u tri vikenda, koje će se voziti u Imoli, Monaku i Barseloni. Osim evidentne dominacije i pobeda na svim ovogodišnjim trkama tima Red Bull, drugi tim o kojem se mnogo govori je tim Aston Martin. Sa začelja ili u najboljem slučaju sredine tabele, uz poneki retki bljesak prošle sezone, tim u zelenom je u pet trka osvojio tri treća mesta i jedno četvrto. Mediji su se raspisali o Fernandu Alonsu, dvostrukom šampionu sveta Formule 1 kao otkrovenju, iako Alonso, kako tvrdi nekadašnji vozač Formule 1 Juan Pablo Montoya, Španac samo dobro radi svoj posao kao što je uvek i rad, samo konačno ispod sebe ima bolid sa kojim može da bude konkurentan.

Foto: Aston Martin F1 Team Media Portal

Iako svakako ima onih koji nisu ljubitelji Alonsa, kako po pitanju karaktera, tako i talenta, izbora i postupaka, činjenica je da Alonso, ubedljivo najstariji vozač na gridu Formule 1 ove godine dobro radi svoj posao. I ne samo da je svoj tim Aston Martin smestio na prilično ubedljivo drugo mesto u konkurenciji konstruktora, nego želi više. Ne zadovoljava se trećim mestima, želi pobede ili u najgorem slučaju stepenicu više pobedničkog podijuma.

Foto: Aston Martin F1 Team Media Portal

Ipak, Formula 1 je timski sport, a šef tima Aston Martin Mike Krack upozorava da ne treba “uzletati” previše. Dok alonso želi i sanja svoju 33. pobedu, Karck kaže: “Nijedan plasman na podijum ne treba uzeti kao poklon, nešto normalno ili rezultat koji je pao s neba”. Dok Alonso opravdano ambiciozno želi stepenicu ili dve više, priznaje da su Red Bullovi vozači super brzi i vidi prilike u Monaku i Barseloni, Krack je sa dve noge na zemlji podeća što Alonsa što ceo tim: “ Plasman na podijum nikada nike poklon. Mnogo je rada uložilo mnogo ljudi da bi se stiglo na podijum, a u Formuli 1 je vrlo, vrlo jaka konkurencija i veliki profesionalci, a ako svi nismo na 100% mogućnosti, podijuma neće biti. Moramo bti sa obe noge na zemlji”.

Foto: Aston Martin F1 Team Media Portal

Krack, rođenu Luksemburžanin, i ranije je govorio o razlici imeđu samouverenosti i arogancije, prznajući da je Red Bull (barem do sada) mnogo brži. “Čak i kada bi Red Bull sada stao sa razvojem i unapređivanjem, ne bi ih dostigli do kraja sezone. Maju drugačiju infrastrukturu od nas (mada tim uveliko radi na svom novom centru koji treba uskoro da bude u funkcij)), drugačiju snagu od nas. Naravno, mi kao referencu uvek uzimamo najbrži bolid, ne izluđujemo sami sebe poredeći se sa Ferrarijem, Mercedesom ili timom Alpine, to je beskorisno. Svaka staze je drugačije, nekada više odgovara jednima, nekada drugima. Za triling trka koji će se voziti u tri uzastopna vikenda Krack kaže da će biti izazovno, i zahtevno, kako po timove tako i po vozače i da će e pokazati ko se najbolje “spakovao” i opremio za takve izazove.

Foto: Aston MArtin Media Portal

U međuvremenu, ponovo se podgrevaju priče da bi se u zadnjem delu bolida Aston Martin mogli nači Honda pogonske grupe od 2026. i od uvođenja novih pravila, ali obazriviji upozoravaju da bi u tom slučaju Aston Martin samo morao razvijati ono što sada kupuje od Mercedes-AMG Formula 1 tima, a to nije malo. Naime Aston Martin pored kompletne pogonske grupe od tima Mercedes-AMG i njegovog HPP odeljenja kupuje i menjače i kompletno zadnje oslanjanje, do bi u slučaju partnerstva sa Hondom morao da konstruiše i proizvodi sopstvenim snagama, doduše i uz mnogo veću finansijsku podršku kao fabrički tim.

Next: MotoGP – Martinu sprint na Lemanu