Site icon

Formula 1 – poplava preti Imoli

IMOLA, ITALY - APRIL 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 for the lead during Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 23, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202204230363 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – poplava preti Imoli pred trku za veliku nagradu Emilije Romanje, na kojoj treba da bude testiran novi format kvalifikacija

Formula 1 – poplava preti Imoli pred trku za veliku nagradu Emilije Romanje. Lokalne vlasti naredile su preventivnu evakuaciju osoblja Formule 1 iz Imole, uz pripreme za kišni trkački vikend. Kompletna regija Emilija Romanja je pod crvenim meteo alarmom za predstojeći vikend. Iako sama staza Enzo e Dino Ferrari još uvek nije poplavljena zonama u kojima se nalazi tehnički deo za TV prenos i kompletan padok došlo je do nagomilavanja vode još krajem prošle nedelje.
Članovi timova već su stigli u Imolu i počeli da grade padok i organizuju svoje garaže, ali trenutno su svi radovi zaustavljeni. Najveći problem i potencijalnu opasnost čini obližnja reka Santerno, čiji vodostaj raste, a uz prognozirane obilne padavine u naredna 24 časa, nastaviće da raste. Zbog mogućnosti izlivanja reke, osoblje na stazi je zamoljeno da preventivno napusti stazu, dok neke informacije kažu da je reka Santerno već počela da se izliva u blizini staze na kojoj treba da se održi trka Formule 1.
Nakon dosta diskusija, predstojeći trkački vikend Formule 1 u Imoli trebao je biti iskorišćen i za novi kvalifikacioni format, u kojem bi svi takmičari tokom Q1 obavezno koristili tvrde pneumatike, tokom Q2 srednje tvrde, a samo u Q3 meke, što bi bilo obavezno za sve. Dok jedni osporavaju ovaj, za sada probni format, drugi vide atraktivnije kvalifikacije sa više izlazaka na stazu pogotovo u Q1 i Q2, barem kako očekuje šampion sveta Formule 1 Damon Hill.
Razlog za nova pravila je činjenica da bi Pirelli timovima isporučivao 11 umesto 13 setova pneumatika za suvo, čime bi se smanjili uticaj na okolinu i troškovi proizvodnje i transporta. Pored toga, u Imoli će debitovati i potpuno novi kišni pneumatici sa potpuno novom specifikacijom gume gazeće površine koji ne zahtevaju grejače kako bi bili spremni za izlazak na stazu.

Next: Ford predstavio novi E-Tourneo Courier