Na posebnom događaju »Kia Brand Summit« Kia je predstavila model EV9 i prikazala inovacija na području mobilnosti, punjenja i povezivosti
Kia nastavlja odvažan proces preoblikovanja kako bi postala pružalac održivih rešenja mobilnosti s naglaskom na ljudima, planetu i profit
Ova najava se temelji na uspešnoj strategiji “Plan S” s kojom Kia želi postati pružalac održivih rešenja mobilnosti na osnovu tri glavna stuba: “ljudi”, “planeta” i “profit”. U okviru ovih stubova Kia želi povećati vrednost za klijente s pristupom koji je fokusiran na klijente, smanjenje emisija ugljenika upotrebom održivih materijala, stvarati prihode i ujedno delovati kao odgovorna kompanija.
Nakon uspeha modela EV6 Kia predstavlja novi model EV9 koji postavlja nove standarde i jača posvećenost elektrifikaciji. Sve veća ponuda električnih vozila koje će Kia predstaviti do 2027. je sastavni deo plana da Kia zadrži Evropu kao svoje najvažnije tržište električnih vozila, pri čemu predstavljanje modela EV9 u Evropi dolazi nakon što je Kia u prvom kvartalu ostvarila rekordnu prodaju, od koje čak 34,9 % predstavljaju elektrifikovana vozila.
Kia želi postati vodeći brend električnih vozila; do 2027. godine čak 15 električnih vozila, do 2030. udeo prodaje elektrifikovanih Kia vozila čak 55 %
Lane je Kia u Evropi prodala 542.423 vozila, što je za 7,9 % više nego u 2021. Elektrifikovana vozila su predstavljala 34,9 % ukupne prodaje. Evropa će i dalje igrati ključnu ulogu na Kijinom putu da postane pružalac rešenja održive mobilnosti, pri čemu ovaj brend planira rast prodaje električnih vozila u Evropi od 28,5 % u narednih sedam godina.
Kijina vizija održive mobilnosti, koja se temelji na strategiji “Plan S”, uključuje ubrzanu elektrifikaciju kako bi ovaj brend do 2030. godine u svetu prodao 1,6 miliona baterijskih električnih vozila godišnje i postao jedan od vodećih globalnih proizvođača električnih vozila. Strategija uključuje i veću upotrebu povezivih funkcija vozila i tehnologije autonomne vožnje za sva nova vozila kako bi bila spremna za budućnost, kao što je već sada spreman EV9.
Kia namerava od 2025. godine u svojoj fabrici u Slovačkoj proizvoditi mala i srednje velika električna vozila, jer su ona ključna za prodaju u Evropi.
Povećanju broja električnih vozila doprinosi i neprestano širenje evropske mreže punionica, koja klijentima omogućava pristup do više od pola miliona punjačkih mesta u 28 zemalja, zahvaljujući Kijinom partnerstvu s kompanijama Ionity i Digital Charging Solutions (DCS). Ionity je lane sa 1.900 punjačkih mesta dostigao 430 punjačkih parkova. Pored toga trenutno gradi još 56, a do 2025. bi se broj lokacija Ionity trebao povećati na više od 1.000, s ukupno 7.000 punjačkih mesta. Po drugoj strani mreža DCS u Evropi pruža više od 500.000 punjačkih mesta i čini najveću evropsku mrežu punionica.
Kia u stvaranju bolje budućnosti razmišlja i šire od vozila. Napredna povezivost modela EV9 mogla bi tehnologijom vozila do mreže pomagati jačanju evropske energetske industrije. Vozilima, kao što je EV9, omogućava skladištenje energije dobijene iz obnovljivih izvora i njeno vraćanje u električnu mrežu, što znači da bi baterija EV9 mogla postati način skladištenja za bržu elektrifikaciju i širu upotrebu zelene energije.
4 ključna stuba: povezivost, autonomna vožnja, performanse i dizajn
Za vodeću ulogu na tržištu buduće mobilnosti i razvoj održivih proizvoda je Kia kao četiri ključne osobine svojih proizvoda opredelila usluge povezivosti, tehnologiju autonomne vožnje, performanse i dizajn.
Održivost je naglašena s 34 kilograma ekološki prihvatljivih materijala koji se koriste za različite delove vozila EV9. Kia do 2030. godine namerava povećati udeo reciklirane plastike u novim vozilima na 20 % i podržavati globalnu ekološku neprofitnu organizaciju The Ocean Cleanup, koja prikuplja otpadnu plastiku iz okeana. Ta otpadna plastika će 2024. biti ponovno korišćena kao dodatna oprema za vozila, a od 2026. će se koristiti za delove vozila.
Povezivost je sastavni deo Kijinog prelaska na razvoj programsko definisanih vozila (SDV). Cilj je razviti programsku opremu s integrisanom kontrolom različitih sistema i mašinskom opremom i tako ubrzati proces razvoja vozila, smanjiti s tim povezane troškove i omogućiti personalizovane usluge vozila. Od 2025. godine će vozila SDV podržavati „cloud“ platformu s podacima povezanih vozila. To uključuje pristup do usluga koje se temelje na podacima, kao i bežično osvežavanja (over-the-air) koji će klijentima omogućavati nadgradnju vozila u skladu s njihovim željama.
Kia namerava svoje kapacitete usredsrediti na iskustvo u vožnji i diferenciran dizajn kao ključne elemente konkurentnosti modela. GT varijanta visokih performansi za model EV9 je pred vratima i nastavlja sportski imidž brenda nakon uspešnog lansiranja modela EV6 GT. Po pitanju dizajna Kia će i dalje pružati korisniku prilagođen dizajn, koji se temelji na filozofiji “Opposites United”.