BMW M Divizija napušta DCT menjače a manuelni menjači će potrajati bar još sedam godina u pojedinim modelima
U intervjuu za Top Gear Dirk Hacker, šef razvoja BMW M Divizije je rekao: “Iz perspektive BMW M-a, DCT menjači sa dvostrukom spojnicom (kvačilom) su završili. U budućnosti menjači će biti ili manuelni, automatski i automatski za elektrifikovane modele”.
Hacker kaže da se u kompaniji diskutovalo o menjačima tokom razvoja novog M5. Tim je odlučio da se za limuzinu visokih performansi koristi tradicionalni automatski menjač sa tork konverterom, prvenstveno zbog toga što je komforniji za svakodnevnu vožnju.
“Automatik se bolje ponaša nego DCT. U BMW M4 CSL ima brže promene stepena prenosa, a automatik koristimo i u novom trkačkom M4 GTR”, kaže Hacker. Treba imati na umu i da Hacker govori samo o M modelima i BMW M diviziji, dok će u budućnosti biti BMW modela sa DCT menjačima.
Hacker se osvrnuo i na manuelne menjače, koji su čak delovali da su potpuno potisnuti sa tržišta. “Ako pogledate unaokolo videćete da će se potreba za proizvođačima mauelnih menjača smanjivati. Nisam siguran da ćemo u budućnosti imati mnogo mogućnosti da ih koristimo. Kad kažem budućnost, mislim na blisku budućnost, može šest, sedam godina”, predviđa Hacker.
Postoje informacije da BMW razmatra manuelni menjač za BMW Z4 M40i. Obzirom da ga Toyota ugrađuje u mehanički identičan model Supra, to ne bi trebao biti preterano velik tehnički izazov. BMW M Divizija nedavno je ugradila šestostepeni manuelni menjač u ograničenu seriju modela 3.0 CSL od 50 komada, čime je odata počast originalnom BMW CSL-u oz ’70-ig godina prošlog veka. Pogon 3.0 CSL ima 560 KS i 550 Nm, koje ovaj menjač bez problema izdržava.