Novi skandal trese Nissan a istraga će utvrditi da li je CEO kompanije Ashwani Gupta bio pod nadzorom i da li je uzmeniravo koleginice
Započeta je istraga koja bi trebala da utvrdi da li je CEO Nissana Makoto Uchida sprovodio mere nadzora nad svojim zamenikom Ashwani Guptom. Optužne o uhođenju prvi put je izneo Hari Nada, stariji savetnik u Nissanu, a u pismi koje je uputio nezavisnim direktorima, članovima borda kompanije i koji je evidentno značajan u celom skandalu u najavi.
Ove neprijatne optužbe samo su potvrdile spekulacije da u vrhu Nissana postoje veliki razdori, a pre svega u stavu prema odnosina sa Renaultom, i bojaznima da će intelektualna svojina Nissan suviše lako i jeftino preći u ruke francuskog giganta.
Prema važećim japanskim zakonima, kompanije imaju pravo nadzora nad službenim telefonima i kompjuterima, kao i praćenja i provera ponašanja zaposlenih. Objašnjenje za dozvolu nadzora zapolsenih je zaštita poslovnih interesa kompanije.
Prema zvaničnom saopštenju Nissana od 12. maja, Gupta koji je bio kandidat za CEO poziciju Nissana, neće biti postavljen na tu poziciju, kada njegov ugovor istekne. Takođe, Nissan je izdao saoštenje u kojem navodi da je Gupta odlučio da napusti kompaniju 27. juna. Nada je izjavio da će Nissan proveriti navode o Guptinom ponašanju u nedelji 10. aprila, kao i da je od njega zatraženo da se povuče sa pozicije. Izvori iz Nissana su za Financial Times rekli da se vodi istraga o prijavi za uznemiravanju jedne zaposlene od strane Gupte i da su te optužbe ralog za otkaz u kompaniji.
Čitavih pet godina nakon „Ghosngatea“, koji je između ostalog, optužen za skrivanje svojih prihoda podele po putanju odnosa i veza sa Renaultom i dalje postoje. Ghosn je 1999. angažovan da spase posrnuli Nissan nakon što ga sa ivice bankrota spasao Renault, i bio zagovornik Alijanse Renault-Nissan, uz međusobnu razmenu vlasništva.
U februaru ove godine saopšten je novi okvir u kojem će Renault i Nissan sarađivati, a po kojem je Nissan trebao ima 15% vlasništva u novoj i odvojenoj kompaniji Ampere, a Renault smanjio svoje vlasništvo u Nissanu koje je 43%.
Međutim do finalizacije dogovora i ugovora nije došlo, a predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard i CEO Luca de Meo najvećeg „kočničara“ završetka reorganizacije u Alijansi videli su upravo Guptu.