Site icon

Geely sedišta stižu u Aston Martin

Geely sedišta stižu u Aston Martin je podatak koji potvrđuje da se uštede traže na sve strane

Geely sedišta stižu u Aston Martin je podatak koji potvrđuje da se uštede traže na sve strane. Projektovanje i razvoj novog automobila od samog početka dugotrajan je i iznad svega vrlo skup posao, a sa neizvesnim rezultatom. Ovakav izazov posebno je problematičan za proizvođače maloserijskih vozila kao što je Aston Martin. Britanska kompanija iz Gaydona će ove godine proizvesti samo oko 7.000 vozila, i to ako sve bude po planu i bude uvećala proizvodnju, obzirom da je u 2022. godini proizvela 6.200 vozila. Koliko god to zvučalo paradoksalno, razlog da cene Aston Martina startuju blizu 200.000 evra nisu samo snaga, performanse i egzotični materijali, nego upravo činjenica da se na malom broju vozila moraju pokriti troškovi razvoja, a na kraju doneti kompaniji zaradu.
Da bi sam sebi olakašao život, Aston Martin traži „pomoć prijatelja“. Naravno, u autoindustriji ne postoji pojam prijateljstvo nego samo relacija koliko nešto košta. Ispostavlja se da čak i kada se nešto skupo plati, jeftinije je nego razvijati i proizvoditi svoje. Aston Martin se oslanja na svoje partnere. Upravo je produžio ugovor sa Mercedes-Benzom o isporuci V8 twin-turbo motora, ali i električnih pogonskih sistema za buduće modele. Ovo ipak nije prijateljski nego partnerski odnos. Mercedes-Benz ima udeo u vlasništvu Aston Martina, koji do kraja 2023. godine želi da uveća do 20%. Kao što smo nedavno pisali, i tehnološka rešenja za električne automobile koje je razvio i razvija Lucid, naći će svoje mesto u budućim Aston Martinima.
Aston Martin „ekipi“ priključiće se još jedno ime koje se vezuje za sve više velikih igrača u autoindustriji – Geely. Kineski gigant, između ostalog vlasnik Volvoa i Lotusa i lepog dela Daimlera, već je vlasnik 17% Aston Martina. Prema zvaničnim vestima, i Gelly će za Aston Martin biti dobavljač nekoliko komponenti. Šef razvoja Aston Martina Roberto Fedeli kaže da će Geely za AM proizvoditi i isporučivati sedišta i HVAC (grejanje, ventilacija i klimatizacija). Fedeli priznaje da će pokušati da preuzimaju sve što mogu da nađu na „policama“ Geelya. Uz pomoć kineske marke, sa trenutnih 300 dobavljača, Aston Martin će moći da taj broj smanji za 30% i značajno ubrza razvoj novih modela.
Sa svoje strane, big boss Aston Martina Lawrence Stroll kaže da bi trebao dobiti plemićku titulu za ono što je uradio, obzirom da je u Aston Martin Cars i Aston Martin Formula 1 tim do sada uložio oko 1.73 milijarde evra i kako kaže spasao nekoliko hiljada radnih mesta.

Next: Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider