Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Mađarske vožene su na stazi Hungaroring i to prema novom formatu
Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Mađarske vožene su na relativno sporoj i uskoj stazi Hungaroring dugoj 4.381 metar sa 14 krivina i to prema novom formatu. Voženi su uobičajeni Q1, Q2 i Q3, kako bi se odredio startni poredak za trku Formule 1 u nedelju, ali vozači i timovi nisu imali slobodan izbor pneumatika. U Q1 voženi su tvrdi pneumatici, u Q2 srednje tvrdi, a u Q3 meki. Razlog za uvođenje ovog novog formata je mogućnost da po svakom trkačkom vikendu ima obavezu da isporuči manju količinu pneumatika nego inače, obzirom da su dva dodatna seta pneumatika po bolidu sada eliminisani.
Od ukupno 11 setova pneumatika po bolidu, timovima Formule 1 će biti na raspolaganju po četiri seta mekih i tvrdih pneumatika i tri seta tvrdih. To znači da se najmanje po jedan novi set koristi u kvalifikacijama.
Već prvi deo kvalifikacija voženih na najtvrđim pneumaticima doneo je nekoliko iznenađenja. Svakako najveće je eliminacija Geoarge Russela, koja je pre svega posledica lošeg tajminga za poslednji brzi krug i gužve na stazi.
Povratnik u Formulu 1 i tim Alpha Tauri Daniel Ricciardo je pokazao da mu je mesto na stazi. U svom prvom nastupu u bolidu koji ne poznaje prošao je u Q2 i pobedio timskog kolegu Tsunodu. Na žalost nije mogao mnogo bolje od toga, i startovaće sa 12 pozicije.
Neprijatno iznenađenje Q2 svakako je eliminacija Carlosa Sainza u Ferrariju, a poslednji Q3 segment kvalifikacija na Hungaroringu doneo je pravu poslasticu. Po 104. put u karijeri pol poziciju osvojio je Lewis Hamilton, koji je pobedio Verstappena, ali koji takođe kreće iz prvog reda.
Drugi red ponovo tandem McLarena koji je definitivno preporodio svoj bolid. Treći je Lando Norris a četvrti Oscar Piastri, debirant u Formuli 1. Peto mesto je takođe svojevrsna senzacija. Osvojo ga je Zhou Guanyu u Alfa Romeu, koji je bio brži od Charlesa Leclerca u Ferrariju. I Valtteri Bottas je sedmom startnom pozicijom konačno doneo osmeh na lice svom timu Alfa Romeo, i potvrdio da rezultat Guanyua nije slučajnost. Drugi vozač Red Bulla Sergio Perez ponovo nastavlja sa slabim izdanjima, iako je prošao do Q3. Osim što je još u FP1 oštetio svoj bolid već u prvom krugu, ni u kvalifikacijama se nije proslavio i kreće sa 9. pozicije.
Poz. | Vozač | Nac. | Tim | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1m19.027s | 1m17.427s | 1m16.609s |
2 | Max Verstappen | NED | Oracle Red Bull Racing | 1m18.318s | 1m17.427s | 1m16.612s |
3 | Lando Norris | GBR | McLaren F1 Team | 1m18.695s | 1m17.328s | 1m16.694s |
4 | Oscar Piastri | AUS | McLaren F1 Team | 1m18.464s | 1m17.563s | 1m16.905s |
5 | Zhou Guanyu | CHN | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1m18.143s | 1m17.675s | 1m16.971s |
6 | Charles Leclerc | MON | Scuderia Ferrari | 1m18.440s | 1m17.571s | 1m16.992s |
7 | Valtteri Bottas | FIN | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1m18.743s | 1m17.547s | 1m17.034s |
8 | Fernando Alonso | ESP | Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team | 1m18.577s | 1m17.700s | 1m17.035s |
9 | Sergio Perez | MEX | Oracle Bull Racing | 1m18.360s | 1m17.652s | 1m17.045s |
10 | Nico Hulkenberg | GER | MoneyGram Haas F1 Team | 1m18.580s | 1m17.580s | 1m17.186s |
11 | Carlos Sainz | ESP | Scuderia Ferrari | 1m18.393s | 1m17.703s | |
12 | Esteban Ocon | FRA | BWT Alpine F1 Team | 1m18.782s | 1m17.841s | |
13 | Daniel Ricciardo | AUS | Scuderia AlphaTauri | 1m18.854s | 1m18.002s | |
14 | Lance Stroll | CAN | Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team | 1m18.775s | 1m18.114s | |
15 | Pierre Gasly | FRA | BWT Alpine F1 Team | 1m18.697s | 1m18.217s | |
16 | Alex Albon | THA | Williams Racing | 1m18.906s | ||
17 | Yuki Tsunoda | JPN | Scuderia AlphaTauri | 1m18.917s | ||
18 | George Russell | GBR | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1m18.919s | ||
19 | Kevin Magnussen | DEN | MoneyGram Haas F1 Team | 1m19.206s | ||
20 | Logan Sargeant | USA | Williams Racing | 1m19.248s |