Site icon

Test Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered

Test Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered nam je doneo jedan vrlo ekonomičan i udoban Crossover-coupe

Test Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered nam je doneo jedan vrlo ekonomičan i udoban Crossover-coupe. Moda je pravo čudo ali i velika sila. I žene i muškarce uklapa svake sezone u kalup kakav želi, a ispred svega, u kalup kakav odgovara industriji. I automobilska industrija je sila koja vešto želje i ukuse kupaca usmerava u pravcu koji joj odgovara, ponajviše iz komercijalnih razloga – tamo gde će proizvođač najviše zaraditi. A u svojim strategijama ume da ode do paradoksa od koji je najveći da se u eri gašenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i opšte ekološke savesnosti u prvi plan stavljaju SUV i crossover modeli, veći, viši i teži od svojih pandana od kojih su po pravilu nastali, što podrazumeva i veću potrošnju. Iz ugla proizvođača, SUV i crossover modeli su skuplji i na njima se više zaradi.
Čemu ceo ovaj uvod? Da bi lakše stigli do razloga zbog kojeg se i Renault priklonio onima koji u ponudi imaju kupe SUV. Po jednima formatu karoserije koji ubija funkcionalost i nepotrebno smanjuje raspoloživi prostor u kabini, ali po drugima forma koja oduševljava.
Renault je do svog prvog SUV-Coupe modela došao malo nekonvencionalnijim putem nego što bi se to moglo pretpostaviti. Za početak, iako se zove Renault Megane Conquest (odnosno na većini evropskih tržišta Arkana, bez Megane u imenu) vezu sa popularnim francuskim hatchbackom C segmenta ima po pitanju motora, menjača i elemenata enterijera. Međutim, iako znatno veći model, za donji postroj koristi CMF-B platformu, na kojoj se nalaze aktuelni Clio i Captur. Razlog je prilagodljivost ove platforme hibridnom pogonu koji Megane Conquest ima u svakom slučaju.
U interpretaciji Renaulta, SUV Coupe Megane Conquest zaista ima C stubove pod izrazito oštrim uglom i površinom velika vrata prtljažnika. Renault Megane Conquest ima sasvim ozbiljan nastup. Sa svojih 4.56 metara, 2.729 metara dugim međuosovinskim razmakom i povišenim klirensom na 200 mm ne deluje glomazno, ali deluje uverljivo, pogotovo u praktično najvišem E-Tech 145 Engineered paketu opreme i pogotovo na točkovima od 18”, doduše, relativno uskih pneumatika 215/55. Iako likom prednjeg dela neodoljivo podseća na Megane, u profilu i zadnjem delu situacija je potpuno drugačija – ovo je jedinstven Renault.
Kako god okrenemo, bio podignuti Megane ili ne, Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered nema izgleda odlično. Ne preterano glomazno, ali dovoljno traktivno i skladno. Možda se neće svi složiti sa takvom ocenom, pa svakako prepuštamo da zaključke o dizajnu karoserije donosi spram svog ukusa i afiniteta.
Da li je zasluga forme ili atraktivne boje testiranog vozila, ali, za Megane Conquestom se okreću glave. Možda i zato što je BMW X4 za “radničku klasu”, kako ga neko nazva u komentarima, možda ironično, ali… Doduše, ako već među bavarskim modelima tražimo pandan – ne postoji, kada su dimenzije u pitanju. X4 je duži 20 cm, a X2 kraći isto toliko, tek da se zna. I Kia XCeed je pripadnik sličnog segmenta, ali 16 cm kraći. Očigledno, Renault je pažljivo segmentno pozicionirao svoj SUV Coupe prvenac.
Poslovično, kupe forma karoserije sa niskim zadnjim delom umanjuje funkcionalnost vozila. To u slučaju Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered definitivno nije slučaj. Ponuda prostora je vrlo dobra, kako napred tako i pozadi.
Lepo oblikovana elektropomična sedišta svakako doprinose dobrom osećaju, ali ne mogu doprineti činjenici da se na prednja dva sedišta čak dobija osećaj i većeg automobila nego što to Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered u stvarnosti jeste.
Pozadi ponuda prostora nije platila cenu kupe forma karoserije. Na zadnjoj klupi ima ga dovoljno za odrasle čak i visine i malo preko 180 cm, kako za kolena tako i za glave, što je pomalo čak i iznenađujuće.  U Renaultu Megane Conquest četiri odrasle osobe bez problema mogu na duži put.
I za prtljag će se naći dovoljno prostora, iako je Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered dobio bateriju smeštenu ispod zadnjeg sedišta. Zapremina prtljažnika je dovoljnih 480 litara, koja može da poraste do 1.269 preklapanjem naslona zadnje klupe u odnosu 60:40.
U osnovi što se enterijera tiče nedostajalo nam je malo senzacije i iznenađenja, obzirom da smo naišli na sve poznato iz nedavno osveženog modela Renault Megane i aktuelnog Clia, pa čak i modela Dacia. Sa druge strane, ozbiljnijih primedbi po pitanju enterijera nema.
Digitalna instrument tabla i infotejment su isti kao u osveženom Meganeu. Instrument tabla može imati tri grafike prikaza u skladu sa jednim od tri odabrana moda vožnje, koji se moraju selektovati kroz ekran infotejmenta osetljiv na dodir. Pretraživanje funkcija na 9.3″ ekranu infotejmenta je jednostavno, a opcioni navigacioni sistem je brz i precizan. U osnovi, Renaultov sistem je bez nepotrebnih i komplikovanih podmenija, koji skreću pažnju kada se sistem koristi u vožnji. Naša sugestija bila bi dodeljivanje prekidača za My Sense izbor modova vožnje, umesto aktivacije na ekranu.
Donji postroj za Renault Megane Conquest je kombinacija prednjih MacPherson opružnih nogu i polukutog zadnjeg oslanjanja sa torzionom osovinom. Pogonska ponuda svedena je na dva motora i tri snage. Početak ponude je sa 1,3 TCe 140 turbo benzincem sa 140 KS. Prati ga malo snažnija verzija istog motora sa 160 KS, a Renault se opštem trendu hibridizacije priklonio E-Tech 145 Hybrid pogonskom kombinacijom 1.6 benzinca i dva elektro motora. Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered je paket koji bi trebao dobre performanse, ali kako i sama fabrika podseća, pre svega ekonomičnost i komfornu vožnju.
Pogon Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered je poprilično kompleksan. Marketing Renaulta tvrdi da je pogon Clia E-Tech 145 inspirisan pogonom Formule 1, naravno ne po osnovi snage nego konfiguracije i ideje da se iz različitih izvora izvuče što racionalnije što više pokretačke snage. Za početak, Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered ima 1.6 litarski benzinski motor sa 91 KS, ali redni, sa četiri cilindra i bez turbo kompresora, za razliku od V6 turba iz F1. Sa ostatkom hibridnog pogona Renault je išao svojim putem, drugačijem od ostalih. Clio E-Tech ima dva elektromotora, slabiji visokonaponski od 21 KS koji ima ulogu starter-generatora i drugi pogonski elektromotor sa 71 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta (51 kW) integrisan u kućište menjača.
Za razliku od najčešće korišćenog CVT prenosa uz samopuneće hibridne pogone, Renault Clio E-Tech ima drugačije rešen prenos. Iako vozač ima samo dve papučice i ručicu u stilu automatskog menjača, prenos je preko četvorostepenog “dog type” robotizovanog menjača. “Dog type” znači da prenosni zupčanici u menjačkoj kutiji imaju izrazito šiljaste i visoke zube, koji liče na pseće uši, po čemu su ovi menjači i dobili ime. Široko shvaćeno, aktuelna Formula 1 ima ovakav tip menjača, koji trpi česte i grube promene stepena prenosa, i to bez klasičnog kvačila. Pored toga, Formula 1 ima sistem koji prikuplja energiju iz toplote, i sistem rekuperacije kinetičke energije pri kočenju, koja se pohranjuje u bateriju. Kada se vratimo ovozemaljskom Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered , cilj inženjera je sličnim putem koristiti i prikupljati energiju. Manji elektromotor ima zadatak da pokreće vozilo iz mesta, startuje motor i “umekšava” promene stepena prenosa preuzimajući ulogu sinhrona, ali prikuplja struju pri usporavanju.
U osnovi, ni vozač ni putnici ne osete kompleksnost ovog pogonskog sistema, a zapravo i ne treba mnogo da ih zanima šta radi nego kako radi, odnosno kakav rezultat donosi. Ono što je veoma bitan detalj je podtak da Renault svojim E-Tech sistemom nije značajno otežao vozilo. Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered ima masu od, za hibrid samo, 1.435 kilograma.
Obzirom na nešto višu karoseriju i povišen klirens od tla, ne iznenađuje što je Renault Megane Conquest dosta tvrdo trimovan kako bi predupredio ljuljane i naginajnje u krivinama. I to je sasvim uspešno apsolvirano čak i uz pneumatike visokog profila koje služe kao dodatni amortizer. Ovaj model nije preterano velik ljubitelj neravnina i svaku će javiti udarcem.
Po pitanju upravljivosti Renault Megane Conquest definitivno nije na nivou gore pomenutih bavarskih predstavnika, niti ih direktno poredimo, ali konstatujemo da ovaj Francuz nije daleko. Balans vozila je vrlo dobar, progresivno servo pojačano upravljanje direktno, a sistem automatskog centriranja upravljača koji kroz krivinu ima tendenciju da se lagano ispravlja, nekome će se dopasti, a nekome neće – stvar ličnog ukusa i želja. Po pitanu pogona, Renault E-Tech je tih i uglkađen sistem, a priča o ekonomičnosti nije bajka. Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered se bez problema može voziti sa prosečnom potrošnjom koja je oko pet litara, a odlična vest je da za razliku od mnogih hibrida, potrošnja ne raste ni na magistralnom putu ili autoputu. Konstruktivno, ovo je takozvani samopuneći hibrid, i baterija kapaciteta 1.2 kWh dopunjava se u vožnji, a svakako zgodna je mogućnost vožnje sa jednom papučicom, za koju se ručica menjača jednostavno stavlja u B položaj umesto u D. Odmah po puštanju gasa usporenje je snažno, a rekuperacija električne energije u bateriju maksimalna.
Definitvno, Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered po pitanju snage nije izbor za izrazito dinamične vozače koji performanse stavljaju na spisak želja. Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered do 100 km/h ubrzava za 10.8 sekundi i po ovoj ali i po osnovi međuubrzanja, nešto je slabiji u poređenju sa pandanima bez hibrida. Čak ni maksimalna brzina od 172 km/h nije fascinantna. Ali, ponavljamo, ekonomičnost jeste fascinantna, uključujući i autonomiju od preko 800 kilometara sa jednim punjenjem rezervoara od 50 litara.
Na kraju ćemo ponoviti – Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered nam se dopada izgledom, a pre svega ekonomičnim pogonom. Da, svesni smo da u Srbiji hibridizacija i elektrifikacija liči na trku sa preponama uz ogromnu odbojnost prema novim pogonima, ali ima i onih koji drugačije postavljaju stvari u modelu Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered naći će atraktivno i ekonomično vozilo po svom ukusu. Jedino, i ovom modelu je kompleksan pogon doneo i povisoku cenu. Testirani, i maksimalno opremljeni Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered košta 39.320 evra, up mogućnost subvencije za hibrid u visini od 2.500 evra.

Model Renault Megane Conquest E-Tech 145 Engineered
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.568/ 1.890/ 1.576
Međuosovinski razmak (mm) 2720
Masa vozila praznog (kg.) 1,9
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1961
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 760
Zapremina prtljažnog prostora (l) 480/1.236
Pogon Hibridni
Motor Benzinski
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1598
Snaga pri o/ min. (KS) 93 pri 5.600
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 144 / od 3.200 o/min
Elektro pogon
Elektromotor 1 71 KS
Maksimalni obrtni moment 205 Nm
Elektromotor 2 49 KS
Baterija 1.2 kWh
Ukupna snaga pogonskog sistema 145 KS
Menjač 4 brzine / automatizovan
Ubrzanje 0-100 km/h 10,8
Maksimalna brzina km/h 172
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 5,3
Zapremina rezervoara 50
Cena testiranog modela 39.320 evra
Next: Formula 1 – vlada rat u timu Haas