Site icon

Mazda će imati dizel dok to kupci budu tražili

Mazda će imati dizel dok to kupci budu tražili i smatra da u Evropi i Australiji i dalje postoji tržište za dizelaše

Mazda će imati dizel dok to kupci budu tražili i smatra da u Evropi i Australiji i dalje postoji tržište za dizelaše. Potražnja za dizelima je u konstantno padu od Dieselgate skandala u koji se “upetljala” VW Grupa, ali i mnogi drugi o kojima se manje javno govorilo ali su plaćali i još uvek plaćaju ogromne penale. Iako se dizeli nikada nisu preterano probili na američkom tržištu, na evropskom i nekim drugim tržištima su itekako imali svoje faze velike popularnosti, pre svega zbog ekonomičnosti.
Trenutna situacija ne zvuči dobro po dizel motore, i to pre svega iz ugla rezultata prodaje. Prošlog meseca je u Evropi po prvi put ikada prodato više električnih automobula, nego vozila pogonjenig dizel motorima. Ipak, uprkos ovakvom pokazatelju i prognozama, autoindustrija se neće tako lako odreći dizel motora. Mazda kaže da će ih imati sve dok bude kupaca za njih.
Nekovnecionalna kao i uvek, Mazda je prošle godine uradila ono što je najavljivala – predstavila dva potpuno nova redna šestocilindarska motora, od koji je jedan 3.3 litarski turbodizel sa 254 KS, koji u modelu CX60 ima pomoć i od blagog hibrida i ostvaruje impresivno malu emisiju od 134 g CO2/km. Svoje mesto ovaj dizel je našao u SUV modelu CX-60 u kojem ostvaruje impresivno male brojke potrošnje, ali o tome uskoro na Dmotion.rs testu modela Mazda CX-60 3.3 e Skyactiv D.
“Dok kupci budu želeli vozila sa dizel motorima i dok budemo mogli da ispunim norme, Mazda će ih proizvoditi”, kaže Mitsuru Wakiie, šef programa za model mazda CX-90, mada i priznaje: “Potražnja za dizelima je oslabila, i potreba za dizelima se neće povećavati, pa ćemo modele sa dizelom efikasno nuditi na tržištima gde se traže, kao što su Japan i Australija”, misleći na prilagođavanje pogonskih grupa potražnji. Model CX90, koji koristi identičnu paltvormu sa CX-60, ali ima tri reda sedišta, Mazda, recimo, u SAD nudi sa 2.5 hibridnim i 3.3 turbo benzinskim motorom sa 345 KS. Sa druge strane, u Australiji se može kupiti CX-90 sa 3.3 turbodizelom. U svakom slučaju ove modele nosi platforma sa uzdužno smeštenim motorom i osnovnim zadnjim pogonom iako su AWD modeli.
Gledano unazad, dizeli su imali veliku popularnbost zbog niske potrošnje i nisle emisije CO2 u poređenju sa benzinskim ekvivalentima. Međutim, usled raznih uticaja, došlo je do potpunog zaokreta u potražnji. Prema ACEA podacima, automobili sa dizel motorima činili su 44% prodaje novih vozila u Evropi. Samo četiri godine kasnije, 2021. godine, vozila sa dizel motorima pala su u prodaji na oko 25%. U junu 2023. godine, dizeli čine samo 13.4% prodaje u novim automobilima.

Next: MotoGP – Bautista će voziti na VN Malezije