fbpx

MotoGP – počeo je rat oko koncesija za Hondu i Yamahu

MotoGP – počeo je rat oko mogućnosti koncesija za Hondu i Yamahu kojima bi se japanskim markama pomoglo da vrate konkurentnost

Foto: HRC Media

MotoGP – počeo je rat oko koncesija za Hondu i Yamahu kojima bi se japanskim markama pomoglo da vrate konkurentnost. Evidentno, japanske marke su u MotoGP šampionatu potučene do korena. Od nekadašnjih neprikosnovenih vladara MotoGP staza i tutula ostalo je vrlo malo. Dok je Suzuki povukao radikalan potez i umesto najavljenog uspostavljanja satelitskog tima, potpuno se povukao iz MotoGP šampionata na iznenađene svih. Sa svoje strane, Honda se “kune” u najnovijim izjavama da se neće povući iz šampionata, ali evidentno ima problema sa svojim motociklom, a i Yamaha je u sličnoj situaciji. Od motocikla na kojem je Fabio Quartararo došao do šampionakse tutle 2021. i motocikla na kojem je ubedljivo vodio do polovine MotoGP sezone 2022. došlo je do toga da se vozači Yamahe na svojim M1 bore za ulazak u Q2.
Praksa MotoGP šampionata je da novim timovima odobrava određene koncesije, odnosno ustupke i povlastice kako bi što pre postali konkurentni, a šampionat učinili zanimljivim. Imali su ih svi, i Ducati i Suzuki, i Aprilia i KTM, ali više ih nemaju. Sada je sve glasnija inicijativa da se Hondi i Yamahi odobre koncesije kako bi povratili konkurentnos, a koje bi bile uvedene već od sledeće MotoGP sezone 2024. Ipak, to neće ići tako lako, a u MSMA počinje da tinja rat. Naime, dok Paolo Ciabatti šef Ducatija i Massimo Rivola šef MotoGP tima Aprilia umereno podržavaju mogućnost koncesija za Hondu i Yamahu, Pit Beirer direktor motorsporta Pierer Mobility AG, koji drži KTM, GasGas i Husqvarnu je rekao jasno ne za takvu mogućnost i može iskoristiti pravo da stavi veto na takvu odluku. A takav stav posledica je činjenice da je Dorna odbila zahtev KTM-a da od sledeće sezone na gridu ima šest motocikala. KTM-u je potreban još jedan par motocikala kako bi ostvario plan i Pedra Acostu doveo na MotoGP maotocikl, a da pri tome ne mora da “ubedi” Pola Espargara da postane test vozač MotoGP tima KTM.
“O principima koncesija već se dosta raspravljalo i to su beneficije kojima se omogućava povratak u konkurentnost timova koji zaostaju. U principu, po novom će koncesije biti po principu procentnih poena, a oni koji zaostaju za naboljima imaće olakšice. Sistem je relativno komplikovan. Ako ne ispunjavate određen procent osvojenih poena, koncesije stupaju na snagu brže nego do sada. Ipak, neće viši biti koncesija kakve su postojale u ero otvorene klase kada su timovi imali pravo na više goriva. Nova pravila su modelirana prema dosadašnjim koja su važila za nove tiove, a Dorna preko noći želi da ih dodeli Hondi i Yamahi. Mi taj predlog nećemo podržati”, kaže Beirer.
Pierer Grupa trenutno godišnje ulaže oko 70 miliona evra u MotoGP šampionat sveta, a od kada se u šampionat uključila sa svojim čeličnim ramom i WP ogibljenjem, uložila je ogroman novac za relativno malo vrhunskih rezultat i nijednu titulu.

Foto // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202306250266 // Usage for editorial use only //

“Šta treba da kažu drugi proizvođači koji su se borili da se vrate na vrh? Ducati se dugo borio da se vrati na vrh nakon 2007. godine, Aprilia i mi se borimo. Nema razloga da se Yamah dodele koncesije samo zato što ove godine nije nijednom pobedila”, kaže Beirer.
Sa svoje strane Dorna je odbila zahtev KTM-a za dva dodatna motocikla na gridu, argumentujući stavom da se dva mesta čuvaju za potencijalni dolazak još jednog, šestog proizvođača sa fabričkim timom, kojeg za sada nema ni na pomolu. Samim tim postoji opcija da se dva dodatna mesta privremeno, na primer do 2026., do kada će važiti aktuelna tehnička pravila, popune sa još dva KTM-a. To bi moglo biti rešenje, političko ali korektno i zadovoljiti i Dornu i KTM i gledaoce i doneti još veću zabavu publici. Šta više, moglo bi doći i do ucene/trgovine, da se KTM-u odobre dva mesta, a da austrijski tim ne stavlja veto na odluku o koncesijama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda se vratila u igru sa novim CBR1000RR-R Firebladeom

Honda je na EICMA Salonu motocikala u Milanu predstavila potpuno novi CBR1000RR-R Fireblade Hondu ...

MotoGP – Ducati smanjuje troškove

MotoGP – Ducati smanjuje troškove učešća u šampionatu što bi moglo ugroziti budućnost Jorgea ...

Biće ovo dobra sezona

Trka u pustinji, a kvalifikacije odložene zbog pljuska, start odložen zbog vlage na stazi, ...

MotoGP – VN Velike Britanije Aleixu Espargaru

MotoGP – VN Velike Britanije vožena je na legendarnoj i ekstremno brzoj stazi Siverstone ...

MotoGP – Oliveirin ples po kiši na Mandaliki

MotoGP karavan se vratio u Indoneziju, na potpuno novu stazu Mandalika, koja je pokazala ...

Rossi zvanično potpisao za SRT Yamaha tim

Valentino Rossi i SRT Yamaha tim su u Barseloni saopštili da je ugovor konačno ...