Site icon

Naslednik Opel Insignije proizvodiće se u Italiji

Naslednik Opel Insignije proizvodiće se u Italiji, pa će oznaka Made in Germany biti zamenjena sa Made in Italy

Naslednik Opel Insignije proizvodiće se u Italiji, pa će oznaka Made in Germany biti zamenjena sa Made in Italy. Za sada je otvoreno pitanje da će naslednik popularne Opelove limuzine i karavana uopšte zadržati ime Insignia, li će dobiti novo ime. Stellantis se od modela Opel Insignia oprostio prošle godine kada je obustavljena proizvodnja ovog modela u pogonu u Rüsselsheim. Naslednik Opel Insignije definitivno je u planu i moraće imati mnogo jakih argumenta obzirom da se predstavlja kao konkurent Volkswagen Passatu. Jedino što je za sada sigurno, nova Opel Insignia se neće više proizvoditi u Rüsselsheimu, nego u Italiji, u pogonu Melfi, koji proizvodi Jeep Compass.
Opel Insignia, ili kako god se bude zvao naslednik neće biti jedini model Stellantisa koji će izlaziti iz pogona Melfi. Blizanac Opelovom modelu biće DS 9, a pored toga već je najavljen naslednik modela DS 7, koji će imati „blizanca“ pod markom Lancia. U međuvremenu, barem prema informacijama koje obezbeđuju sindikati radnika u automobilskoj industriji, svoj život će završiti modeli Fiat 500X, Jeep Compass i Jeep Renegade 2024. ili 2025. godine.

Opel GT-X Experimental // Foto: Opel

Prema istim izvorima, Opel Insignia i DS 9 biće liftback modeli sa pet vrata, dok će DS 7 dobiti direktnog električnog naslednika. I Opel će se relativno brzo okrenuti električnoj budućnosti, koju je već izvesno najavio Manta-e i Experimental koncetima. DS 7, Manta i model koji najavljuje Opel Experimental koncept sasvim sigurno će biti na potpuno novoj električnoj platformi koju Stellantis već duže vreme razvija.
Dobra vest za sve ljubitelje marke Lancia je da Stellantis, četvrti najveći proizvođač automobila na planeti, ispunjava obećanja i drži se najavljenih planova. Sledeća na redu sa novitetima je upravo Lancia, nakon što je Alfa Romeo vraćen u život ozbiljnim finansijskim injekcijama. Ni DS, Abarth i Fiat nisu zanemareni, a noviteti iz sve tri marke uskoro stižu. Nije iznenađenje da je držanje u životu velikog broja marki skupo (Stellantis ih ima 13), međutim Stellantis planira da deleći platforme i proizvodeći „bratske“ modele troškove raspodeli na što više modela, međusobno dovoljno različitih, kao bi privlačili različite grupe kupaca. U osnovi, to je recept koji Volkswagen Grupa uspešno koristi godinama unazad. Prema Automotive News Europe, modelna ofanziva Stellantisa će početi 2024. a trajaće do 2026. godine. A što se pomenutog italijanskog pogona Melfi iz kojeg će izlaziti Opel Insignia, svakako raspolaže kapacitetima. U svojoj najboljoj 2015. godini proizveo je 393.000 vozila, međutim postao je poprilično neiskorišćen. U 2021. godini proizveo je samo 163.646 vozila.

Next: Test Opel Grandland Hybrid