Aston Martin .1R ima samo dva točka sasvim dovoljna za bicikl za koji tvrde da je hiper…cikl
Aston Martin .1R ima samo dva točka sasvim dovoljna za bicikl za koji tvrde da je hiper…cikl. Krenimo ispočetka. Aston Martin proizvodi automobile. Sporstske, supersportske i hipersportske, ali voli i da malo “švlja” po vazduhu, vodi i na zemlji i to na dva točka. Dizajn studio Aston Martina ume da ukrsti stilove, a inženjeri znanja sa kolegama iz drugih “resora”, i nastaju spekatkularni rezultati – od batiskafa, preko glisera i motocikala, pa sve do Aston Martin .1R.
Aston Martin .1R ima dva točka. Naravno, obzirom da je bicikl, samo njegovi tvorci tvrde da je to hiperautomobil među biciklima. Mi kažemo, pre bi mogao biti hipercikl. U svakom slučaju, u Aston Martin .1R ugrađene su najnovije tehnologije i najbolje komponente koje je čovek osmislio a novac može da kupi. Ubog toga, za Aston Martin .1R tvrde da najinovativniji bicikl na svetu.
Do .1R zajedničkim snagama i znanjem stigli su Aston Martin i brutanski proizvođač bicikala J.Laverack.
Osnova svakog bicikla je njegov ram, a ram Aston Martin .1R je pravo čudo. Nastao je kombinacijom parametričkog dizajna koji koristi algoritme umesto direktnog projektovanja, titanijumske spojnice izrađene tehnologijom 3D štampe i cevi od ugljeničnih kompozita. Samo po sebi ram ima tradicionalnu postavku, a tvorci Aston Martin .1R kažu da su svesni da procesi kojima je ram nastao ne donose najbolje moguće vozne osobine i udobnost, ali da redefiniše estetiku i eleganciju.
Činjenica je da Aston Martin .1R izgleda harmonično i elegantno, pre svega zahvaljujući činjenici da su svi spojevi potpuno glatki i da nema niti jednog vidljivog zavara na mestima spajanja. Pored toga nema niti jedne jedine vidljive sajle ili creva zahvaljujući inovativnoj integraciji kočnica.
Inovativni pristup projektovanju Aston Martin .1R inspiraciju je potražio van sveta biciklizma i našao je u principima automobila viskih performansi.
Kupci će moći da biraju električni prijenos sa 12 brzina jednog od tri proizvođača – Shimano, Campagnolo i Sram Red, a dužina kurbli može da se bira uz fascinantan podatak da se menja za po 2.5 milimetra.
Zanimljiv detalj su i točkovi, koji imaju 55 mm duboki obruč za tubeless gume unutrašnje širine od 22 mm. Točkovi imaju po 28 žbica u crnoj boji. Glave oba točka posebno su projektovane za Aston Martin .1R, a izrađene su od durala, aluminijuma sa visokim procentom magnezijuma koji se koristi u aeronautici. Masa Aston Martin .1R je 7.5 kilograma.
Budući vlasnici, tačnije kupci Aston Martin .1R biće pozvani u Gaydon, centralu kompanije Aston Martin gde će za njih biti urađeno precizno podešavanje uz pomoć stručnjaka J.Laveracka. Pored toga, preko online konfiguratora kupci mogu da dizajniraju svoj bicikl snova i biraju boje koje žele na ramu, kormanu, vilama, sedištu, kočnicama, itd. Kada bude gotov uz beskonačne mogućnosti prilagođavanja, kupcu će biti isporučen u koferu izrađenom od aluminijuma ili ugljeničnih kompozita.
Izlet Aston Martina u biciklizam i nije tako nelogičan. Poznato je da su Lionel Martin i Robert Bamford, osnivači Aston Martina bili veliki ljubitelji biciklizma pre više od 110 godina. Na najvažnije pitanje koliko košta ovaj “hypercycle” ne znamo odgovor. Kada je 2017. godine AM takođe napravio izlet nma dva točka i u saradnji sa Storckom i napravio Fascenario.3, koštao je 15.777 funti. Koliko će danas kupci morati da izboroje za Aston Martin .1R nije poznato.
Show Comments