Site icon

WRC -Monte Carlo reli Neuvilleu u Hyundaiju

WRC – Monte Karlo reli pripao je Neuvilleu vozaču tima Hyundai, ali je i prvi reli koji se boduje prema novim pravilima

WRC – Monte Carlo Reli // Foto Hyundai Motorsport

WRC – Monte Karlo reli pripao je Neuvilleu vozaču tima Hyundai, ali je i prvi reli koji se boduje prema novim pravilima. WRC šampionat sveta u reliju tredicionalno se otvara u Alpima iznad Kneževine Monako krajem januara. Za razliku od mnogih prethodnih godina, reli Monte Karlo ovaj put nije vozače nije dočeka sa previše snega, ali je leda koji je umeo da iznenadi bilo. To su već i petak na svojoj koži osetili Ott Tanak povratnik u WRC tim Hyundai, i Takamoto Katsuta vozač fabričkog tima Toyota, koji su na ledu izleteli na istoj krivini. Tanak se izvukao za nekih 40 sekundi, dok je Japancu ipak trebalo više vremena da ga publika vrati na put.
Na spavanje je u petak kao veodećoi otišao Elfyn Evans u Toyoti Yaris Gazzo Racing, dok su mu za petama bili Sebastien Ogier u Toyoti i Thierry Neuville u Hyundaiju, dok je četvrti sa 1′:40” zaostataka bio Tanak. Delovalo je da Evans može do pobede.
Međutim u subotu, već na 10. brzincu slika vodećih se potpuno promenila. U vođstvo je prešao Neuville, na drugo mesto Ogier nakon 12. brzinskog ispita, a Evans je pao na treće mesto, iako je činjenica da su svi imali grešaka i izletanja, uključujući i Neuvillea. Iako je odlično vozio, Tanak nije mogao da nadoknadi zaostatak iz prvog dana, mada deluje da se brzo i lako aklimatizovao na Hyundai i20 Hybrid.

WRC – Monte Carlo Reli // Foto Hyundai Motorsport

Na kraju prvog WRC relija sezone 2024. pobeda Neuvilleu i to sa samo 3.3 sekunde prednosti ispred Ogiera, dok je najniži stepenik podijuma zauzeo Evans sa 34.9 sekundi zaostatka iza pobednika. Neuville je na prvom reliju sezone ugrabio i lep saldo poena koji je ukupno 30. Subotu je završio kao vodeći, nedelju kao vodeći i bio je najbrži na Power stageu. Od ukupno 17 brzinskih ispita, Neuville je bio najbrži na osam.
Sledeći reli za WRC titulu vozi se od 15. do 18. februara u Švedskoj.
Pored otvaranja sezone, WRC reli Monte Karlo je prvi reli sa novim sistemom bodovanja. Do sada je pobednik osvajao 25 poena, poene su dobijali prvih 10, a Wolf Power Stage vredeo je dodatnih pet poena. Od ove sezone poeni se dodeljuju tokom celog relija, a ne samo na završetku.
U subotu se poeni dodedulju prema plasmanu na kraju dana prema sledećem rasporedu:
1. – 18 poena
2. – 15 poena
3. – 13 poena
4. – 10 poena
5. – 8 poena
6. – 6 poena
7. – 4 poena
8. – 3 poena
9. – 2 poena
10. – 1 poen
Nedelja donosi svoj deo takmičenja i neizvesnosti, i praktično je sprint za sebe, a vozačima koji su imali eventualne greške i zaostatke omogućava svojevrstan popravni.
Poeni se dodeljuju po sledećem rasporedu:

1. – 7 poena
2. – 6 poena
3. – 5 poena
4. – 4 poena
5. – 3 poena
6. – 2 poena
7. -1 poen
Walter Wolf Power stage se boduje po sledećem rasporedu:
1. – 5 poena
2. – 4 poena
3. – 3 poena
4. – 2 poena
5. – 1 poena
Ono što se ne menja je generalni plasman, a pobdnik je posada sa majkraćim ukupnim vremenom.

Next: Test – novi Peugeot 2008 GT