Site icon

Novi Bugatti stiže već ove godine

Novi Bugatti stiže već ove godine, a svi oni koji su zainteresovani za tehničku stranu se pitaju šta će ga pokretati?

Bugatti // Foto Bugatti media

Novi Bugatti stiže već ove godine, a svi oni koji su zainteresovani za tehničku stranu se pitaju šta će ga pokretati? Naravno, manjina će moći da kupi novi hiperautomobil koji će imati premijeru za nekoliko meseci, a većina će biti, eventualno, da mu se divi izdaleka.
Kako bilo, od kada je u rukama Volkswagen grupe, pod markom Bugatti su se pojavila samo dva nova modela – Veyron 2005. i Chiron 2016. Osam godina kasnije biće predstavljen treći novi model, mada se već pominje da ga prvi vlasnici neće dobiti pre 2026. Ono što je važnije, novi Bugatti će stvarno biti potpuno nov. Biće postavljen na novu platformu, što znači na kompletno novu mehaničku osnovu, na kojoj se uveliko radi poslednje dve godine.

Bugatti // foto Bugatti media

Ono što je pitanje na koje Bugatti odgovor krije kao zmija noge je: šta će biti pogon novog Bugattija, čije komercijalno ime još uvek ne znamo, par meseci pred njegovu premijeru. Ono što je relativno izvesno je da će imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali i ozbiljnu pomoć snažnog hibridnog sistema, odnosno elektromotora. Isto tako, relativno sigurno je (barem je tako zvanično saopšteno) da mehanički dragulj, 8.0 W16 sa četiri turbo kompresora odlazi u penziju, doduše dostojanstveno, pokrećući poslednje primerke koji će bit proizvedeni modela Bolide i Mistral.
Zanimljivo je da iako će samo šačica dovoljno bogatih moći da kupi budući Bugatti, ima poprilično spekulacija oko pogona novog modela iz Molsheima. Pominje se mogućnost da iza kabine, a ispred zadnje, osovine bude smešten veliki 8.3 atmosferski V16 koji razvija Cosworth. Postoji mišljenje da će novi Bugatti deliti svoj pogon sa V12 kakav koristi Lamborghini Revuelto, a među opcijama kada su spekulacije u pitanju je čak i V8 iz VW Grupe.

Foto: Bugatti Media

Da će budući Bugatti imati hibridni pogon je izvesno. CEO Bugatti Romac kompanije Matev Rimac rekao je da će novi Bugatti biti spektakularan, da će imati rešenja kakva niko drugi nema, i da će biti jako elektrifikovanog pogona čija osnova će biti jako atraktivan motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Bivši šef dizajna Bugattija Achim Anscheidt rekao je da će novi model biti još atraktivniji od Mistrala i da će biti: …“čudesan po pitanju proporcija, tehnologija, inovacija i iznenađenja”.
Za razliku od Chirona koji je evidentno bio, doduše detaljno, revidirani Veyron, novi model je nov iz osnove. Pominje se mogućnost i da će bit još ekskluzivniji od svojih prethodnika, koji su bili proizvedeni u malim serijama – Chiron u 500, a Veyron u 450 primeraka. Biranom društvi i iza čvrsto zatvorenih vrata novi Bugatti je prikazan u Berlinu u novembru prošle godine, ali pre početka proizvodnje novog modela u Molsheimu imaju šta da rade – naprave proučene primerke Mistrala i bolidea, koji treba da bude 99, odnosno samo 40. Poslednji ikada Chiron nedavno je završen i isporučen kupcu.

Next: Polestar ostaje bez podrške Volvoa