Site icon

Toyota razvija nove SUS motore

Toyota Prius 2.0 PHEV // Foto/Copyright Dmotion.rs

Toyota razvija nove SUS motore a Akio Toyoda kaže da kupci treba sami da biraju a ne da budu primorani zakonima

Toyota Yaris GR

Toyota razvija nove SUS motore a Akio Toyoda kaže da kupci treba sami da biraju kakav motor žele u svom automobilu, a ne da budu primorani zakonima i političkim pritiscima. Toaota je pionir autoindustrije po pitanju elektrifikacije pogona kojim će se smanjiti potrošnja i emisija CO2. Međutim, majveći proizvođač automobila na svetu praktično je počela među poslednjima da nudi potpuno električne automobile. Zbog toga ne čudi prodajni rezultat i odnos snaga između prodatih Toyota sa motorima sa unutrašnjim sagorevanje i električnih modela. Od ukupno proizvedenih 11.233.039 vozila u 2023. godini, što je više nego ikada, Toyota je prodala manje od 1% svojih električnih modela – tačno 104.018. odnosno 0,926%, a tu su uključeni i modeli pod markom Lexus.

Akio Toyoda / Toyota

Zdrav razum kojim se rukovodi Toyota kaže da još uvek ima mnogo onih koji žele automobil koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Predsednik Toyote Akio Toyoda potvrdio je plan za velik projekat novih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i to pre 200 najvažnijih rukovodioca Toyote. A saopštenje koje je dao svojim vrhunskim rukovodiocima uklapa se u kontekst onoga što je Toyda rekao na prvom auto salonu godine u Tokiju tokom januara meseca, a to je da će Toyota nastaviti da razvija i proizvodi motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Toyda nije zaljubljen u električne automobile, a njegov stav je jasan. “Električni automobili neće nikada preći tržišni udeo od 30%, bez obzira na tehnološki napredak. Preostalih 70% vozila pokretaće automobili sa benzinskim i hibridnim motorima kao i gorivnim ćelijama. Poznato je i da Toyoda veruje da SUS motorio koji kao gorivo koriste vodonik imaju dosta potencijala, mada dizel nije pominjao.

Toyota Prius // Foto Dmotion.rs

Toyoda se ne zadržava samo na dekarbonizaciji saobraćaja, nego u obzir uzima i socijalni aspekat elektrifikacije. “Ako odjednom pređemo na električni pogon, siguran sam da će se 5.5 miliona radnika, koji su ceo svoj radni vek proveli praveći motore sa unutrašnjim sagorevanjem, zapitati sta su radili. Neki od naših dobavljača vezanih za motore sa unutrašnjim sagorevanjem čak više ne mogu da dobiju zajmove od banaka”, kaže Toyoda.
A došlo je vreme da je pravo iznenađenje kada neko kaže da radi na razvoju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U 2024. godini skoro svi su fokusirani na razvoj elektropogona i palanove vezane za nove električne automobile. Neki uveliko poručuju da prestaju sa proizvodnjam automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u narednih nekoliko godina. Marke kao što su Jaguar, Chrysler, Lotus, Aston Martin, Bentley, Buick, Cadillac, Rolls-Royce, Genesis, Maserati, Mini, Opel i Volvo poručuju da će do biti već do kraja ove decenije. Čak i Toyotina luksuzna marka Lexus će do 2035. biti potpuno električna. Stellantis obećava da će pod svojim brijnim markama do 2030. proizvoditi automobile isključivo sa elektro pogonom. Sa svoje strane, Mercedes-Benz je obazriviji pa kaže da će do kraja decenije biti električan u Evropi, ali tamo gde to tržište dozvoljava, što znači da će biti modela sa SUS motorima.

Audi Q6 e-tron

Glavni rival Audi će 2032. prestati da pravi modele sa SUS motorima. Volkswagen će u Evrpi praviti isključivo EV od 2033. a jedino BMW nije definisao koje godine će prestati da proizvodi automobile sa SUS motorima. Iako najavljuje svoju električnu Neue Klasse porodicu, BMW izgleda čeka razvoj situacije i šta će kupci imati da kažu.
Toyota misli drugačije i ima stav da električni automobili ne mogui biti jedino rešenje pogona koji će voditi u karbonsku neutralnost. Akio Toyoda podseća da infrastruktura punjača ni izbliza nije spremna, ali i da milijada ljudi na planeti čak živi bez struje. Obzirom da Toyota prodaje svoje automobile i na takvim tržištima, besmisleno je da postaje potpuno električna marka.

Next: Audi RS6 Avant GT je pravo čudovište