Site icon

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior nakon pritsaka italijanske Vlade da se promeni ime novog SUV-a

Alfa Romeo Milano – Junior

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior nakon pritsaka italijanske vlade da se promeni ime novog SUV-a. Blago rečeno čudno i neuobičajeno u praksi autoindustrije od kada postoji. Komapnija Alfa Romeo, koja radi u okviru Stellantis grupacije, zvanično je saopštila da je model Milano, koji je predstavljen pre samo nekoliko dana, dobio novo ime, pod velikim pritiskom polotičara.

Alfa Romeo Junior

Odluka da Alfa Milano postane Alfa Junior samo nekoliko dana nakon što je Adolfo Urso, ministar industrije u Vladi Italije, kritikovao Alfa Romeo, što daje italijansko ime modelu koji se neće proizvoditi u Italiji nego u Poljskoj. „Automobil sa imenom Milano se po zakonu ne može proizvoditi van Italije“, rekao je Urso, pozivajući se na zakon iz 2003. godine koji reguliše i zabranjuje proizvode sa imenom koje zvuči italijanski, čime se lažno predstavlja da su proizvedeni u Italiji. „Ovaj zakon predviđa da ne možete dati indicije koje zavaravaju kupce, pa prema tome Alfa Milano ili mora biti proizvođena u Italiji ili se prema važećem zakonu ne može zvati Milano“.

Alfa Romeo Milano

Kao što smo već pisali, ime Milano je u čast grada u kojem je marka Alfa Romeo osnovana. Ovo ime je prvobitno koriušćeno za model Busso, limuzinu sa V6 motorom i zadnjim pogonom, što je zapravo bio model 75 koji se prodavao u SAD i konkurisao BMW-u Serije 3.
Isto kao Milano i Junior je oživljavanje starog imena koje je Alfa koristila sredinom 60-ih godina za svoje bazne modele 105 i 115 koji je bio Giulia kupe.
Jean-Philippe Imparato, CEO Alfa Romea kaže da će ovaj slučaj ostati ugraviran u istoiju marke. „Velika je odgovornost ali istovremeno i uzbudljiv trenutak. Ime Alfa Romeo Junior je potpuno prirodno, i jako povezano sa istorijom marke Alfa Romeo, i bilo je jedno od omiljeni kako kod publike tako i kod nas u kompaniji“ rekao je Imparato.
U saoštenju ne piše koliko će da košta promena imena i ko će da snosti troškove, kao i da li će pravno odeljenje proizvođača automobila biti pod znakom pitanja zbog previda. Pored toga, ovo zapravo nije prvi put da Alfa Roemo menja ime modelu, a ni prvi put da model treba da se zove Milano. Naslenik modela 147 koji je predstavljen 2009. godine prvobitno je trebao imati ime Milano, ali je u zadnji čas dobio ime Giulietta. Šta više, redakcijama su već bili poslati press materijali sa imenom Milano, ali su pred samo isticanje embarga na objavu, redakcije dobile informaciju sa novim imenom, uz obrazloženje da se radi o “organizacionim stvarima”. Iza toga se krio sukob između Alfe i zaposlenih, obzirom da je tada Fiat odlučio da iz Milana inženjere i dizajnere preseli u Torino, kako bi unapredio produktivnost i smanjio troškove.

Next: Maserati GranCabrio Folgore ima 818 KS