Site icon

Formula 1 – Adrian Newey ostaje ili odlazi?

Formula 1 – Adrian Newey ostaje ili odlazi pitanje je sad, na koje nema odgovora ali ima mogo spekulacija i kalkulacija

Formula 1 – Adrian Newey / Red Bull (Photo by James Bearne/Getty Images) // SI202107110297 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – Adrian Newey, ostaje ili odlazi pitanje je sad, na koje nema odgovora ali ima mogo spekulacija i kalkulacija. Navodno skori odlazak Adriana Newey iz Red Bulla (koji je za sada na nivou vrlo učestalih spekulacija) postavlja pitanje da li dizajner trkačkih bolida teži mirnijem životu. U četvrtak, nakon višenedeljnih glasina o prelasku u neki od rivalskih timova, nekoliko istaknutih i uglednih publikacija je objavilo da je Adrijan Newey spreman da napusti Red Bul kako bi se pridružio drugom timu. Red Bul (formalno i zvanično) “ne zna” da se Adrian Newey pridružio drugom timu. Portparol Red Bulla rekao je za PlanetF1.com da „Adrian ima ugovor najmanje do kraja 2025. i ne znamo da će se pridružiti bilo kom drugom timu“. Ali ova izjava iznosi dve odvojene činjenice bez odgovora na pitanje da li Newey ostaje u timu ili ne. Da, Adrian jeste pod ugovorom do kraja 2025. godine i, zvanično, timu nije rečeno da će se Newey pridružiti drugom timu. Izvori u Red Bull-u rekli su da se ne pripremaju za Neweyev odlazak i da britanski inženjer nikome nije rekao da planira da ode, ali, bez da je Newey naveo drugačije i da mogućnost rastanka Red Bull-a i Newey možda ipak posotji. Kako se može desiti takav scenario? Sa važećim ugovorom koji je na snazi nakon njegovog produženja sa timom sa sedištem u Milton Kejnsu prošle godine, Newey je nedostupan kraja sezone 2025. Posle tako dugog vremena sa Red Bullom, koje se proteže unazad skoro dve decenije, smatra se da Newey ima jednogodišnje odsustvo kao jedan od uslova u ugovoru a – što znači da bi najranije što bi inženjer teoretski mogao da se pridruži drugom timu početkom 2027. Prema prvobitnom izveštaju Auto Motor und Sporta, Newey veruje da bi mogao da se pridruži drugom timu već 2025. To bi, u teoriji, moglo biti moguće ako je Red Bul bio voljan da dozvovi Neweyu da ode pre isteka njegovog ugovora, ili da počne da radi nakon na kratko šestomesečnog odsustva.

Formula 1 – Adrian Newey seen at the Red Bull Racing Factory in Milton Keynes, United Kingdom, 2020 // Thomas Butler / Red Bull Content Pool // SI202005150130 // Usage for editorial use only //

Ali, kako sada stvari stoje, Newey će prisustvovati i raditi za Red Bull na predstojećoj Velikoj nagradi Majamija, što sugeriše da period odsustva odsustva (za sada) nije počeo – dizajner je takođe bio na gridu na VN Japana, iako je ostao kod kuće za Veliku nagradu Australije i Kine. Prema nekim izveštajima, kaže se da je Newey postao nezadovoljan unutrašnjom politikom u Red Bullu nakon interne istrage Red Bull GmbH protiv šefa tima Christijana Hornera, što je dovelo do borbe za moć između različitih struja unutar tima i organizacija. U nedavnom intervjuu za RacingNevs365, Nevei je sugerisao da bi rado nastavio da radi sa Red Bullom, ali nije čvrsto izjavio da njegova budućnost ostaje sa Milton Kejnsom. „Mislim da sve dok nastavim da uživam u tome i da me tim želi, nastaviću da radim za sada, a onda ćemo morati da vidimo u budućnosti“, rekao je on. “Nemam tendenciju da planiram previše unapred.” Ali dok bi Red Bull mogao da utiče na Neweyevu neposrednu karijeru u Formuli 1 tako što će odložiti mogući početak negde drugde na nekoliko godina, pod pretpostavkom da će iskoristiti sva svoja prava da spreče tako moćno oružje da rivalski tim koristi, ono što Red Bul ne može zaustaviti je da Newey jednostavno napusti F1 ako više ne želi to da radi – barem privremeno. Newey karijera u Formuli 1 traje više od 30 godina – on je dizajnirao automobile koji su osvajali titule, poput Williamsa i McLarena. Ne treba praviti grešku, Newey je bio od velike važnosti u transformisanju tima Red Bull i to je veliki deo zašto je on u stanju da ima prijavljenu platu od 10 miliona dolara za svoje napore u F1, kao i da ima sloboda da se bavi drugim projektima kao što je hiperautomobil RB17. Međutim neki izveštaji sugerišu da je Newey zapravo nezadovoljan zbog toga što mu je Kristijan Horner dodelio takav velik projekat. Proizvodnja RB17, za koji se kaže da je „Adrian Nevei unleashed“, trebalo bi da počne 2025., pa je pitanje da li bi Newey zaista odlučio da napusti organizaciju pre nego što plodovi njegovog rada postanu stvarnost? Između njegovog platnog paketa i te inženjerske slobode, s tim što je Newey CTO Red Bulla, a ne da se mora koncentrisati samo na F1, možda je samo mamac potpuno novog izazova koji bi mogao da ga navede da počne iznova.

Formula 1 / Red Bull (Photo by Mark Sutton / LAT Images // Pirelli Media)

Ili je moguće da Newey jednostavno želi pauzu? Iza njega je 35 godina trka u Formuli 1 i punih 10 godina pre toga u IndiCar-u, gde je takođe dizajnirao pobedničke automobile, osvajače Indy 500. To je skoro 45 godina neprekidne akcije u vrhunskom motosportu. Takođe je vredno istaći da se spekulacije oko Newey pojavljuju samo nekoliko dana nakon 30. godišnjice pogibije trostrukog svetskog šampiona u F1 Ajrtona Senne koji je doživeo nesreću za volanom jednog od Neweyevih automobila, koji ze zabranom aktivnog oslanjanja postao značajno nekonkurentan na početku sezone 1994.
Ako Newey želi da se rastane sa Red Bullom, što tim nije odbio kao mogućnost, da li bi to mogao biti slučaj da prihvati da je odsustvo nekoliko godina pre nego što počne iznova negde drugde? Na kraju krajeva, Newey sada ima 65 godina i, do trenutka kada bi mogao da se pridruži drugom timu a bez duge bitke za ugovor, imao bi 67 ili 68 godina. Da li je nezamislivo da, posle skoro dve decenije sa Red Bullom, Newey možda razmišlja o godini ili dve odmora daleko od pritiska F1? Svakako ne, a to bi mu takođe omogućilo da odmeri da li uopšte želi ili ne da se vrati i počne ispočetka sa drugim velikim projektom. Možda bi Fred Vaseur, naoružan gomilom dodatnog novca od novog sponzora, mogao da ga dovede u iskušenje da pomogne Ferrariju da dođe do titule sa Luisom Hamiltonom? Ili, ako želi da ostane u Velikoj Britaniji, prelazak u Aston Martin kako bi se udružio sa bivšim kolegom iz Red Bulla Denom Fallovsom kako bi timu sa sedištem u Silverstonu doneo prvu titulu, ili povratak u McLlaren, da pokuša da pomogne svom bivšem timu da se vrati u prvi red u F1? Svakako, čini se da nije samo dim bez vatre u ovim spekulacijama a, jedina osoba koja može da odgovori šta Adrijan Newey želi da uradi je on sam. U ovom trenutku, ako je razvod na stolu, najlogičniji sledeći korak za Newey je stoga odsustvo – ili potpuno penzionisanje – umesto da odmah pređe u drugi tim. Ali, ako je odlazak iz Red Bula na vrhu njegove liste, koliko će se jako protiv odlaska boriti Red Bull?

Next: Hyundai Ioniq 5 N utiče na emocije