Site icon

MotoGP – Yamahine novine ne donose rezultate

MotoGP – Yamahine novine ne donose rezultate kakvima se ceo tim nadao na zvaničnom testu voženom u Herezu

MotoGP / Yamaha // Foto: Yamaha Racing Media

MotoGP – Yamahine novine ne donose rezultate kakvima se ceo tim nadao na zvaničnom testu voženom u Herezu. Iako je na stzi Anhel Nieto Yamaha donela nova i ekstremna rešenja pre svega aerodimanička, ali i novi ram, povratne informacije po pitanju napretka, od oba vozača su mlake.
Yamaha je napravila najveći vizuelni uticaj na testu MotoGP u Herezu u ponedeljak zahvaljujući svom novom aero paketu. Nažalost, razlika u performansama je bila skromna isto kao i napredak uz novi ram. Novine su izazvale različite primedbe vozača Fabija Quartarara i Alexa Rinsa. Quartararo je opisao novu aero konfiguraciju, koji ima tri krila umesto dva i bočna krila u stilu koje kiriste Ducati i KTM, kao „neutralan“ osećaj, „ni gori, ni bolji“. Međutim, Quartararo je dodao da podaci sugerišu marginalne dobitke i da želi da vidi kako novi aero paket funkcioniše na drugoj stazi. Rins, koji je završio dan kao najbrži M1 na (kromnom) 14. mestu (+0,619 sec), priznao je da je „spektakularan“ izgled obloge značio da očekuje da će osetiti mnogo veću razliku i na stazi. U stvarnosti, bio je samo oko desetinku i po brži, ali je ipak ocenio kao „korak napred“. „Vozim dobro sa ovim aero-paketom. Ali još uvek ne možemo da ga dobijemo za Le Man, jer inženjerima treba više vremena“.

MotoGP Test Spain 2024 / photo: Lukasz Swiderek / www.photoPSP.com /  @photopsp_lukasz_swiderek // Yamaha MotoGP team media


Mišljenja su bila različita u vezi sa novom ramom, koji je za cilj imao da poboljša skretanje, pri čemu je Quartararo osetio blagi napredak, ali je Rins ostao neimpresioniran. Aero paket je izgleda impresivno, ali Quartararo je rekao da je ram možda najveća razlika koju je osetio u odnosu na nove delove na Yamahi. Ali opet, to nije prevedeno na štopericu. Novi ram je ponudio „malo poboljšanje“ pri ulasku u krivine „ali ne baš pri skretanju“. Rins je dodao: „Nije mi se toliko dopao ram jer se nisam osećao bolje kada sam skretao,“ Obe stavke, kao i dalji elektronski razvoj, biće ponovo testirani iza zatvorenih vrata pre nego što budu predstavljeni za MotoGP Grand Prix vikend.

MotoGP / Monster Energy Yamaha MotoGP Team / Test Spain 2024 (Circuit Jerez) /photo: Lukasz Swiderek
/ www.photoPSP.com
 /@photopsp_lukasz_swiderek

„Spisak stvari koje smo doneli ovde je bio velik, pa smo morali da damo prioritet trima najvažnijim: aero-paket, ram i neka podešavanja elektronike. Ram nažalost nismo mogli da isprobamo ranije“, rekao je direktor tima Massimo Meregalli. „U suštini, prošli smo kroz plan testiranja korak po korak, prelazeći preko ovih stavki. Uvek pokušavamo da poboljšamo skretanje ramom i aerodinamikom. „Posle Le Mana, preći ćemo u Mugello na, nadamo se, još dva dana testiranja gde ćemo ponovo proceniti sve stavke jer želimo da budemo sigurni. Želimo da testiramo stavke na više od jedne staze kako bismo izbegli grešku. „Ako rezultati oba vozača na privatnom testu u Mugellu budu isti, i vozači zadovoljni, cilj će biti uvođenje unapređenih motocikala na MotoGP trci u Barseloni ili u Mugelu. U međuvremenu, Quartararo je bio veoma svestan da je njegovo vreme za drugo mesto na M1 u MotoGP trci u Herezu 2022. godine, bilo 30 sekundi brže od njegovog tempa na istoj stazi ove nedelje. Da je ponovio trku iz 2022. godine, Quartararo bi u nedelju završio treći, umesto 15. “Sve analiziramo i nadamo se da ćemo moći da napravimo nešto da pronađemo osećaj ’22”, rekao je Quartararo.

Next: Predstavljeni novi Cupra Formentor i Leon