Site icon

Salon automobila u Ženevi definitivno je ugašen

Salon automobila u Ženevi definitivno je ugašen zbog sve manjeg interesa kako izlagača tako i posetilaca

Salon automobila u Ženevi definitivno ugašen

Salon automobila u Ženevi definitivno je ugašen zbog sve manjeg interesa kako izlagača tako i posetilaca i nema planova da se ovaj događaj održi u narednim godinama. Salon automobila u Ženevi neće biti održan 2025. godine i nema planova za održavanje događaja u narednim godinama zbog sve manjeg interesovanja proizvođača automobila i posetilaca. Organizacioni komitet naveo je “neizvesnosti povezane sa automobilskom industrijom i narušenom atraktivnošću velikih evropskih sajmova” kao argument za odluku da se događaja definitivno odustane. Salon automobila u Ženevi ima više nego impresivnu tradiciju i datira još iz 1905. godine, a na svom vrhuncu privlačio je i do 120 izlagača. Vratio se ove godine nakon četvorogodišnjeg odsustva koje je počelo zbog pandemije COVID-19. Veliki proizvođači automobila iz Evrope, SAD i Azije preskočili su ovogodišnji događaj, uključujući Volkswagen Grupu, Stelantis, BMW, Mercedes-Benz, Toyotu, Hyundai i Ford. Grupa Renault sa istoimenim brendom i svojom budžetnom markom Dacia bila je jedini veliki evropski proizvođač automobila koji je prisustvovao na PalExpo 2024. To je omogućilo kineskim proizvođačima automobila koji prodiru u Evropu, uključujući BYD i MG Motors u vlasništvu SAIC-a, da preuzmu veliki deo pažnje posetilaca.

Salon automobila u Ženevi definitivno ugašen

Prethodnih godina, izložba je privukla više od 500.000 posetilaca i smatrana je neutralnim terenom za evropske proizvođače automobila pored drugih velikih sajmova u Francuskoj i Nemačkoj. Ove godine je samo 168.000 posetilaca prisustvovalo predstavi, koja je održana od 26. februara do 3. marta, što je znatno manje od 200.000 koliko su očekivali organizatori i lokalne vlasti. Organizacioni komitet je rekao da će nastaviti da planira sajam automobila u Kataru u novembru 2025. godine, jer nastoji da izgradi novu publiku van Evrope. Događaj u Kataru je prvi put održan 2023. godine pod nazivom: Ženevski Međunarodni sajam automobila u Kataru.
„Zadovoljstvo je shvatiti da saloni automobila nastavljaju da privlače brendove u različitim delovima sveta i da je Međunarodni sajam automobila u Ženevi pojačao svoju privlačnost na Bliskom istoku“, kaže izvršni direktor salona automobila u Ženevi Sandro Meskita u saopštenju objavljenom u petak. Ali salon u Švajcarskoj više definitivno neće biti oživljen, saopštio je organizacioni komitet. „Nedostatak interesovanja proizvođača za učešće na Ženevskom salonu u teškom industrijskom kontekstu, konkurencija sa sajmova u Parizu i Minhenu koji favorizuju svoju domaću industriju, kao i nivoi ulaganja potrebnih za održavanje takvog sajma, predstavljaju poslednji udarac za buduće izdanje“, rekao je u saopštenju za javnost Aleksandar de Senarklens, predsednik fondacije koja je organizovala Salon u Ženevi. Fondacija će takođe biti raspuštena, navodi se u saopštenju. Sledeći evropski sajam održaće se u Parizu od 14. do 20. oktobra. Među brendovima koji se očekuju su Renault, Stellantisov Peugeot, Citroen i Alfa Romeo, BMV i kineski Xpeng.

Next: Evropska unija uvodi EURO 7 standarde, u Srbiji i dalje EURO 3