Site icon

U Srbiji predstavljen Renault Rafale

U Srbiji predstavljen Renault Rafale nakon predpremijere na Sajmu automobila u Beogradu u martu ove godine

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

U Srbiji predstavljen Renault Rafale nakon predpremijere na Sajmu automobila u Beogradu. Renault Rafale je novi list za francusku marku, a pored novog imena donosi i potpuno novi stil i imidž. Renault Rafale, kupe SUV biće rezervisan za luksuzni segment, mada je Renault odlučio da mu podari poznatu i uspelu siluetu koji je premijerno predstavio na modelu Conquest, pre skoro tri godine. Ako krenemo iz početka, Renault Rafale biće veći „brat“ modela Renault Conquest, smešten u D-Coupe SUV segment.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

Iako se neko vreme spekulisalo da će novi model oživeti ime Avantime, svojevremeno korišćeno za avangardni monovolumen sa dvoje velikih vrata, francuski proizvođač je zvanično objavio da će nositi ime po vetru prepoznatljivom po svojim snažnim udarima (čak je odomaćen izraz “rafalni vetar”), ali i po dva aviona. Prvi avion Rafale datira iz 1934. godine, kada je Renault kupio fabriku aviona Caudron, a novoformirana kompanija Caudron-Renault preimenovala trkački avion C460 u Rafale. Pored toga i danas aktivni i moćni lovac koji nosi ime Rafale proizvodi Dassault, a Renault je među svoje oznake Rafale vratio u ponudu kroz ime boja. Renault Megane E-Tech može se kupiti u Rafale sivoj boji.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

Najupadljiviji su potpuno novi gril hladnjaka i prednji deo vozila koji tradicionalno definišu “lice” modela. Potpuno nova matrix LED svetla uklopljena su u imidž koji je doneo nedavno, za 2024. godinu osveženi Renault Clio.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

Renault Rafale dosta toga deli sa novim modelom Espace, uključujući i platformu i međuosovinski razmak od 2.74 metra. Iako zbog kupe forme karoserije ne dostiže praktičnost prtljažnika kao Espace, Renault Rafale se i dalje može pohvaliti sa čak 530 litara zapremine prtljažnika i naravno odsustvom trećeg reda sedišta.
Renault Rafale je poprilično velik SUV. Dužina vozila je 4.71 m, a širina 1.86, bez spoljnih ogledala. Među opcijama je i ogromni panoramski krov dimenzija čak 1,470 x 1,117 mm, koji može biti potpunop providan ili se elektronski potpuno zatamniti, i to nezavisno u prednjoj ili zadnjoj polovini. Ono što Renault Rafale vizuelno i vozno izdvaja od Espacea je trag točkova koji je širi za 40 mm, što nije zanemarljivo.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

U enterijeru je nova 12.3” digitalna instrument tabla, uz koju stiože portretno orijentisani višenamenski ekran dijagonale od 12”, kakav Renault već ugrađuje u modele kao što Megane E-Tech Electric. Pred toga, opciono informacije mogu biti projektovane na vetrobransko staklo preko HUD-a dijagonale 9.3” Infotejment i komunikacioni sistem je baziran na Android Automotive 12 platformi i podržava bežični Apple carPlay i Android Auto.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

Pogon renault Australa je isključivo hibridni. Osnova je novi 1.2 turbo trocilindarski benzinac zadužen za 130 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok je glavni elektromotor snage 70 KS i raspolaže sa još 205 Nm. U Renaultovom hibridnom sistemu nalazi se i drugi elektromotor sa 34 KS (25KS), koji pored starter generator sistema ima još nekoliko uloga u ovom hibridnom pogonskom sistemu. Ukupno Renault Rafale ima 200 KS. Međutim, tu neće biti kraj po pitanju snage. Za Rafale se razvija i potpuno novi plug-in hibridni pogon koji će imati 300 KS i pogon nas svim točkovima, a za pogon zadnje osovine biće zadužen elektro motor. Pored AWD pogona, snažniji Renault Rafale imaće i unapređeni 4WS sistem upravljanja na svim točkovima, kao i drugačije trimovano ogibljenje od verzije sa 200 KS.

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid 200

Prodaja Renault Rafalea u Srbiji zvanično počinje 1. jula, dok će PHEV verzija kupcima biti ponuđena kasnije tokom godine. Cene za Renault Rafale E-Tech Full-hybrid 200 Techno je 44.990, a za maksimalno opremljeni Rafale E-Tech Full-hybrid 200 Esprit Alpine je 49.990 evra.

Next: Test – Aprilia 660 Tuareg