Site icon

Test – Geely Coolray 1.5 GF+

Test - Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ je SUV B segmenta koji dimenzijama i opremom zalazi u segment više a stiže iz Kine

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ je SUV B segmenta koji dimenzijama i opremom zalazi u segment više a stiže iz Kine. Već u prvoj rečenici ovog test otvoreno je mnogo pitanja koja traže odgovore. Geely Holding Group je kineski gigant koji pod svojom kapom ima mnogo toga, do te mere da je teško svega se setiti. Od proizvođača za (gigantsko) lokalno tržište, Geely, osnovan 1986. godine kao proizvođač komponenti za rashladne sisteme, stigao je do toga da u svom vlasništvu ima jedan Volvo, Polestar, Lotus Cars, Lynk & Co, Proton, Smart, London Taxi i mnogo, ali mnogo vlasništva u Daimleru i Aston Martinu i da sa Renaultom ima zajedničku kompaniju Horse Powertrain. A svoj biznis u autoindustriji počeo je nedavno, 2003. godine. Meteorski prodor u globalnu i evropsku autoindustriju doveo je kompaniju koja je (formalno privatna pod vođstvom predsednika kompanije Lija Shufua) doveo je do toga da se pred ovom markom mora stati u stav “mirno”, barem kada se gleda portfolio. A nismo ni pomenuli da podružnice Geelyja proizvode i motocikle i to kod nas dobro poznate – QJ Motors i Keeway, a da ne zaboravimo da je Keway kupio i posrnulu italijansku marku Benelli. Ruku na srce, i Volvo i Lotus su bili pred posrnućem, pre nego što je Geely ubrizgao ogroman kapital i vratio ih na noge, a slično važi i za Aston Martin.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Drugim rečima, Geely pod svojom kapom ima gotovo neverovatan izvor tehnologija i komponenti, od kojih može napraviti vozila koja tržištu nudi pod sopstvenom markom Geely. Geely Atlas Pro smo upoznali, testirali i konstatovali da je više nego dobra alternativa i konkurencija modelima u C-SUV segmentu. Drugi Geely model koji stiže do nas je Coolray, crossover smešten u segment niže, ali sa vrlo jasno definisanom koncepcijom i namenom. Geely Coolray je B-SUV, koji svojim gabaritima prilazi C-SUV segmentu, ali iznad svega, definisan je i dizajniran kao sportski crossover.
Geely Coolray “cilja” mlađu populaciju kupaca koji žele SUV, ali već u osnovi sa sportskim imidžom i dosta snage, a ne naknadnom i dodatnom ugradnjom opreme.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Geely Coolray je 4.38 metara dugi SUV, postavljen na međuosovinski razmak od 2.600 mm, što znači da je gotovo u milimetar u gabaritu Dacije Duster ili Toyote C-HR, a nešto veći od Renault Captura. Dizajn karoserije, barem kada je profil u pitanju relativno je klasičan, međutim, prednji i zadnji deo su dizajnirani tako da vrlo jasno definišu sportski stil ovog modela.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Gril hladnjaka je izrađen u aktuelnom stilu skoro zatvorene saćaste strukture, a oštre linije LED farova i LED svetala za dnevnu zaokružuju dinamičan imidž.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Na svom zadnjem delu Geely Coolray je još agresivnije postavljen, sa dvostrukim izduvom, difuzorom ispod zadnjeg odbojnika i svakako vrlo upadljivim, pretencioynim i velikim spojlerom na izlaznoj ivici krova. Kolika je zapravo aerodinamička neophodnost ovog krila nismo sigurni, ali da dobro izgleda i da donosi jedinstvenost modelu – potpuno smo sigurni.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Arhitektura enterijera modela Geely Coolray je izvedena po opšte aktuelnom principu i stilu minimalizma i akcenta na funkcionalnost. Ponuda prostora je vrlo dobra, čak odlična za 4.3 metra dugo vozilo, a kvalitet završne obrade, iako bi se mogla očekivati česta kineska nedorečenost, je vrlo dobar. Svaki detalje je precizno uklopljen, tvrde plastike gotovo da i nema, materijali deluju vrlo solidno, a u najvišem GF+ paketu opreme ne možemo osporiti da smo dobili i osećaj luksuza.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Geely Coolray GF+ podrazumeva i (veštačkom) kožom presvučena, elektropomična sedišta sa grejanjem. Vrlo su udobna, dugih hodova podešavanja i sa prijatno i dovoljno povišenim bokovima. Kombinacija sive i crvene boje i crvenih štepova, barem u slučaju testiranog modela, potpuno se uklapa u celokupan sportski imidž.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Zadnja klupa ne zaostaje za prednjim delom kabine. Ponuda prostora za glave i kolena je vrlo dobra, za zadnji deo je obezbeđena zasebna ventilacija. Zadnja klupa je doblo oblikovana i udobna za duže putovanje.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Velika digitalna instrument tabla i višenamenski ekran su integralna celina, u tablet stilu postavljena na armaturnu tablu. Geely je ovaj do posla uradio odlično, vrlo elegantnim i uspešnim uklapanjem. Instrument tabla ima donekle nekovencionalnu grafiku i prikaz podataka, ali je u vožnji vrlo pregledna i više nego dovoljna.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Infotejment ima preciznu i brzu operativnu platformu, a korišćenje i izbor funkcija je brz i jednostavan. Vredna pomena je i odlična 360 kamera, sa kvalitetnim prikazom na velikom ekranu. Za tradicionaliste dobra vest je da su komande osnovnih i najčešće korišćenih funkcija poverene mehaničkim prekidačima,
Generalni utisak o enterijeru modela Geely Coolray GF+ je odličan, kako funkcionalnošću, tako i ergonomijom, materijalima, završnom obradom i organizacijom.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Prtljažnik je zapremine 330 litara, ali podatak o maksimalnoj zapremini sa oborenim naslonom zadnjeg sedišta nismo uspeli da nađemo. Međutim, preklapanje naslona i pristup svakao su vlo dobri.
Platformu sa 2.600 mm međuosovinskog razmaka čine prednje MacPherson opružne noge i torziona odovina pozadi. Podon je zanimljiv. Čini ga četvorocilindraš, koji uz pomoć tubo kompresora iz svoji 1.5 litara radne zapremine izvlači 172 KS pri 5.500 o/min, uz 290 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Prenos je preko sedmostepenog DCT menjača, a pogon na prednjim točkovima, a za zaustavljanje se brinu disk kočnice na prednjoj i zadnjoj osovini.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

U vožnji je potpuno jasno da je Geely Coolray GF+ primarno namenjen gradskoj vožnji. Uz uspravno i malo povišeno sedenje preglednost iz vozila je odlična, a relativno male dimenzije olakšavaju svaki manevar ili parkiranje. Upravljač je snažno elektro servo pojačan, što je vrlo prijatno u gradskoj vožnji.
Pogon i menjač su dobro usklađeni, velik obrtni moment i velik broj stepena prenosa ravnomerno raspoređuju snagu u svim režimima obrtaja. Motor je vrlo živahan, odlične kulture rada i uvek spreman da prihvati oštriju komandu gasa.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Šta više, deluje nam da pneumatici i pored kontrole proklizavanja ponekad imaju problem da na podlogu prenesu raspoloživu snagu, pogotovo pri malo oštrijem polasku iz mesta, kada ume da se javi nenamerno i nepotrebno proklizavanje pogonskih točkova. Generalno, ovu pojavu bi možda mogli pripisati i kvalitetu samih pneumatika koji su u prvoj ugradnji. Svakako, svoj usportsku orijentaciju i imidž opravdava vrlo uverljivim ubrzanjem do 100 km/h za malo više od sedam sekundi, a i maksimalnom brzinom od 200 km/h.
Po pitanju ekonomičnosti, mi ovaj model nismo uspeli da vozimo sa potrošnjom manjom od 6.7 litara, dok je prosek na kraju testa pokazao 6.9 litara, što je za raspoloživu snagu sasvim prihvatljivo.
Geely Coolray GF+ je relativno tvrdo trimovanog ogibljenja, pa naginjanja u krivinama nema. Iako relativno tvrd, Geely Coolray GF+ uspeva da efikasno amortizuje neravnine, koje vozač i putnici više čuju nego što osete. Upravljanje je direktno i precizno, ali naš je utisak da servo pojačanje upravljača uvek ostaje previše snažno, pa vozač dobija donekle zamaskiran osećaj kontakta sa podlogom i njegog stanja po pitanju trakcije. Balans vozila je dobar, i kada se pretera sa brzinom, na ulasku u krivinu se javlja blago podupravljanje.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Mali sportski crossover se vozi vrlo lako i zvučno je korektno izolovan, mada ne i vrhunski. Svakako, uz najviši mogući paket opreme očekivali bi i kvalitetniji audio sistem, a pogotovo radio, koji deluje kao da nema adekvatnu antenu.
Opšti utisak o Geely Coolray GF+ je vrlo pozitivan, čak i uz nekoliko nedorečenosti koje smo zapazili. U osnovi, aktuelni Coolray je druga generacija ovog modela, pa se dodatno fino podešavanje može očekivati već pri restilizaciji, mada i ovako ovaj model uspešno radi sve ono što mu je konceptom namenjeno.

Test – Geely Coolray 1.5 GF+ // Foto Dmotion.rs

Ovo je kompaktan i dinamičan (relativno) mali crossover, prvenstveno namenjen mlađoj populaciji kupaca, mada mi ne vidimo nijedan razlog da ne bude i vrlo funkcionalan porodični automobil. Za cenu možemo reći da je sasvim adekvatna. Geely Coolray se na našem tržištu nudi isključivao sa motorom od 172 KS, sedmostepenim DCT menjačem i pogonom na prednjim točkovima, a cenom startuje od 24.999 evra, dok za maksimalno opremljeni Geely Coolray GF+ kakav smo testirali treba izdvojiti 28.490 evra.

Model Geely Coolray 1.5 GF+
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.380/ 1.810/ 1.432
Međuosovinski razmak (mm) 2600
Masa vozila sa vozačem (kg.) 1432
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) /
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 330
Motor Benzinac/Turbo
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1499
Snaga pri o/ min. (KS) 172 pri 5.500
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 290 / od 2.000 do 3.500 o/min
Menjač 7 DCT
Ubrzanje 0-100 km/h 7,6
Maksimalna brzina km/h 200
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 7,1
Zapremina rezervoara 45
Cena testiranog modela 28.490 evra
Next: MotoGP – Aki Ajo zvanično šef tima KTM