Predstavljen novi Renault 4 nekada izuzetno popularni i prodavani model koji je osvajao svom upotrebljivošću
Predstavljen novi Renault 4 nekada izuzetno popularni i prodavani model koji je osvajao svom upotrebljivošću. Brojka je 8,135,424. Toliko je Renault 4 prodato u više od 100 zemalja tokom 30 godina. Lansiran 1961. godine, a ekonomični automobil bio je zakasneli odgovor na Citroen 2CV, koji je ipak uspeo da postane veliki komercijalni uspeh širom sveta. Preživeo je sve do 1994. godine, a sada se zvanično vratio. Ne treba ga naziati direktnim naslednikom jer to više nije spartanski hečbek kojeg se stariji sećaju.
Pre nekoliko godina predstavljen ekscentričnim konceptom 4ever Trophi, proizvodni model je u suštini krosover verzija preporođenog Renaulta 5. Hečbek pametnog izgleda dobio je podignuto oslanjanje i dodatnu plastičnu oblogu karoserije za SUV-ove. Jedna zgodna karakteristika je električni klizni krov od tkanine koji podseća na svog dugogodišnjeg pretka. Renault 4 E-Tech izgleda utilitarnije od hečbeka i ima kutijastu karoseriju nalik originalnom R4.
Francuski proizvođač automobila uložio je napore da dočara klasična zaobljena fara u savremeni ekvivalent, koji takođe ima vertikalna trodelna zadnja svetla u obliku pilule kao omaž svom izvoru inspiracije. Vrata prtljažnika klasičnog modela proširena su skroz do odbojnika radi dodatne praktičnosti, a da bi se olakšalo utovar/istovar tereta, vrata prtljažnika novog modela Renault 4 se nastavljaju i u zadnjem odbojniku.
Prag prtljažnika je nizak samo 61 centimetar od tla. Dužinom od 4,14 metara, preporođeni Renault 4 je pozicioniran izmeđumodela Renault Clio i modela Captur subkompaktnog krosovera. Širok je 1,8 metara i visok 1,57 metara, dok nudi klirens od tla od 18,1 centimetara. Kao što možete zamisliti, veći je u svakoj dimenziji od novog R5. Svi paketi opreme malog krosovera dobijaju točkove od 18 inča.
Slično kao i R5, električni krosover prožet nostalgijom ima nezavisno multilink oslanjanje na prednjoj i zadnjoj osovini. Imaćete teškoće da pronađete automobile u B segmentu, posebno u mainstream klasi, sa postavkom multilink osovine pozadi.
Unutrašnjost izgleda odmah poznata pošto je u velikoj meri preneta iz hečbeka Renault R5. Pošto je krosover veći, prtljažnik od 420 litara je znatno izdašniji. Pored toga, međuosovinsko rastojanje je produženo na 2,62 metra, tako da ima više prostora za noge za putnike pozadi.
Kao i R5, instrument tabla tabla ima digitalni ekran za vozača dijagonale od 10,1“ i 10“ višenamenski ekran osetljiv na dodir. Srećom, zadržana su fizička dugmad ispod centralnih ventilacionih otvora.
Podstaknut istom platformom AmpR Small kao i R5, novi krosover retro stila nudi se sa dve snage: 121 KS (90 kW) i 225 Nm, zajedno sa snažnijim motorom od 148 KS (110 kW). ) i 245 Nm. Ako Izaberite snažniji motor, novom Renault 4 E-Tech će biti potrebno manje od osam i po sekundi da dostigne brzinu od 100 km/h. Za ubrzanje od 80 do 120 km/h biće potrebno manje od sedam sekundi.
Dostupne su i dve veličine baterija: 40 kWh i 52 kWh. Renault procenjuje maksimalni domet od 400 kilometara sa većom baterijom. Manja baterija nudi više od 300 km dometa u istom WLTP ciklusu. Kada se isprazni, baterija se može napuniti DC punjenjem do 100 kW. U ovom slučaju, biće potrebno pola sata da se napuni sa 15% na 80%. Podržano je i dvosnerno punjenje od 11 kW kako bi se R4 pretvorio u izvor energije. Kompanija sa logom dijamanta kaže da je najlakša konfiguracija teška relativno skromnih 1.410 kilograma. Taj broj će se povećati kada počnete da dodajete opcionu opremu i veći paket baterija. Renault navodi maksimalan kapacitet vuče prikolice od 750 kg. Nakon svog javnog debija ove nedelje na Salonu automobila u Parizu 2024, novi R4 će se naći u prodaji u Evropi sledeće godine.