fbpx

Formula 1 – Zašto je Audi prodao deo tima?

Formula 1 – Zašto je Audi prodao poveći manjinski deo tima koji je još uvek daleko od prvog izlaska na stazu?

Audi Formula 1 // Foto: Audi Media Centar

Formula 1 – Zašto je Audi prodao poveći manjinski deo tima koji je još uvek daleko od prvog izlaska na stazu? Audi je prodao „značajan“ deo svog F1 tima ali i dalje insistira na tome da će se 2026. godine pojaviti u startnom poretku. Da rezimiramo: Audi je 2022. godine pristao da uđe u F1 kao kompletan fabrički tim, i od tada polako preuzima Sauber tim Formule 1, koji je do prošle godine bio brendiran kao Alfa Romeo.
Sve vreme Audi je imao plan je bio da se pridruži gridu Formule 1 kada novi tehnički propisi u F1 budu uvedeni 2026. godine, a spekulacije su govorile da bi Audi F1 tim mogao da ima sve u rasponu od sopstvenog bolida i pogona, pa do šeme koju je imao Alfa Romeo i korišćenja tuđeg pogona.
Međutim, prvo tihi pa sve glasniji signali o previranjima u Audi F1 timu su se širili u pozadini, a u julu ove godine Audi je otpustio Andreasa Seidla kao vođu projekta i smenio Olivera Hofmana sa mesta Zauberovog predsednika odbora. Neformalno, kao razlog za ovaj potez navedena je borba za vlast u timu. Na kormilo Audi F1 projekta doveden je bivši šef Ferarija Matija Binoto, svakako sposoban i iskusan F1 inženjer, koji sada vodi Audi Formula 1 tim zajedno sa Gernotom Döllnerom postavljenim na mesto CEO-a. Tim je takođe doveo Jonathana Wheatleya iz Red Bula kao novog direktora tima.
Trenutna situacija autoindustrije i VW Grupe, koja kao realnu mogućnost navodi i zatvaranje pogona dovele su do spekulacija da bi Audi mogao da smanji svoje gubitke i pronađe put iz Formule 1 pre nego što bude imao noćnu moru Toyotinih razmera, koja je u analima autosporta poznata kao najveća investicija bez pravih rezultata.

Audi Formula 1 // Foto: Audi Media Centar

Ali, za sada, malo je dokaza da se to dešava. Prodaja manjinskog udela u timu QIA, fondu suverenog bogatstva Katara, znači da Audi i dalje ima punu kontrolu nad F1 projektom i da je obezbedio ‘značajne’ investicije koje sada može da usmeri na poboljšanje infrastrukture u svojim bazama u Neubergu u Nemačkoj i Hinwilu u Švajcarskoj.
„Investicija od strane QIA odražava poverenje koje je Audi F1 projekat već stekao, naglašavajući nepokolebljivu posvećenost Audija inicijativi“, rekao je Döllner. „Ovaj dodatni kapital će ubrzati rast tima i predstavlja još jednu prekretnicu u našoj dugoročnoj strategiji. U suštini, to je isto kao kada su Rajan Rejnolds i nekoliko drugih poznatih lica uzeli udeo u tim Alpine, ali bez učešća holivudskih glumaca i fudbalera u slučaju Audija.
A zašto bi neko kupio deo F1 tima upravo sada? Zato što ovaj sport cveta, a vrednost timova je naglo porasla poslednjih godina. Trenutno, može se očekivati da će Audi zadržati ono što je zapravo ogroman lonac pun zlatnika, barem dok ne dođe ponuda seizmičkih razmera, koju Ingolštadt neće moći da odbije, a svoj ulazak u F1 pretvori u odličnu finansijsku transakciju. A možda i održi reč i Audi zaista izraste u ozbiljan F1 tim…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi osvežio i pojačao RS6 Performance i RS7 Performance

Audi je osvežio svoje vrhunske modele RS6 Performance i RS7 Performance, koji su dobili ...

Toyota predstavila novi koncept prodajnih salona

Toyota Motor Europe predstavila je viziju budućnosti svoje evropske prodajne mreže Toyota Motor Europe ...

Mašta može svašta: ovaj Barbie karting je pomalo zastrašujuć

„Brzo. Opasno. Zastrašujuće. I glupavo.“ Ovo su opisi dva čoveka koji su stvorili Barbie ...

Volkswagen I.D. R juri rekord u Zelenom paklu

Nürburgring-Nordschleife nije slučajno nazvan Zelenim paklom, i rekordi na njemu se ne jure slučajno ...

Ford Quick Lane – lakše do servisa za Ford

Rukovođen namerom da servisne usluge za Ford automobile i laka komercijalna vozila maksimalno približi ...