Romain Grosjean je diskvalifikovan nakon trke u Monzi, a pokojni McRae bi mogao da saoseća sa njim da je živ
U auto sportu diskvalifikacije zbog tehničkih nepravilnosti nisu retke. Svi konstruktori automobila u sivoj zoni, u kojoj pravila ne dozvoljavaju, ali ni striktno ne zabranjuju, pokušavaju da pronađu po koji desetinku sekunde bolje vreme po krugu. Nekada se ove “prevare” otkriju, a nekada ne. Istorija auto spota ih je prepuna, dovodeći maštu inženjera na nivo brilijantnosti u idejama. Samo, tu je tehnička komisija, a tu je i konkurencija koja širom otvorenih očiju posmatra. A tu je i špijunaža među timovima, koja evidentno postoji.
Najnoviji primer je diskvalifikacija vozača tima Haas, Romaina Grosjeana. Francuz se dobro oznojio vozeći stazom u Monzi da bi došao do odličnog šestog mesta. Međutim, njegova sreća kratko je trajala. Diskvalifikovan je zbog “daske” na podu vozila, koja prema pravilima, nije imala zaobljene prednje ivice. Pri tom, tim je znao da “daska” nije po propisima, obzirom da su još u junu na trci u Kanadi uvedena nova tehnička pravila o spornoj dasci, koja su upravo u Monzi stupila na snagu. Tim Haas je rekao da ne može da stigne da napravi nove “daske” i da traži izuzeće za trku u Monzi. FIA službeno nije odobrila izuzeće, ali je dozvolila bolidima Haas da se trkaju, uz napomenu da će biti diskvalifikovani ako se neko bude žalio. Upravo to se i dogodilo. Žalbu je uložio Renault koji je završio iza Haasa, i Grosjeanu je oduzet plasman.
Pre 18 godina, 1999. tim Ford je na početku reli sezone, u svom Focusu WRC imao pumpu za vodu,
koja nije prošla homologaciju. Tim je tvrdio da su im potrebni meseci da razviju pumpu za vodu prema homologaciji, obzirom da standardna pumpa nije u stanju da ohladi Zetec sa preko 300 konja koji je tada pripremao Cosworth. Tim je tražio izuzeće i dobio ga, pokojni Collin McRae je, brilijantno i u svom stilu na samoj ivici, vozio Monte Carlo, ali ostao bez plasmana pre nego što je počeo da slavi, zbog tehničke diskvalifikacije. Da stvar sa vodenom pumpom bude zanimljivija, u Focuse WRC ugrađena je standardna pumpa već za sledeći reli, koji nisu završili, ali ne zbog kvarova u vezi sa pregrevanjem, a na trećem reliju sezone, 10 dana kasnije, i to na paklenom Safari reliju u Keniji, McRae je razbio konkurenciju i pobedio sa standardnom pumpom.
U oba pomenuta slučaja, timovi su se žalili da ne mogu da stignu da naprave delove u zadatom roku. Da, i još nešto je zajedničko – šef timova u oba slučaja bio je Guenther Steiner! Danas, da je živ, McRae bi sigurno saosećao sa Grosjeanom.
Show Comments