fbpx

Rossi naterao Japance da mu prilagode M1

Valantino Rossi kaže da je morao da natera Japance da promene postavku njegove Yamahe kako bi bio brži

Foto: Yamaha MotoGP Factory Racing

Legendarni MotoGP šampion, fabrički vozač Yamahe Valentino Rossi konačno se vratio na pobedničko postolje, a nakon druge trke u Jerezu je objasnio i kojim putem. Rossi kaže da je žalosno koliko je morao da ubeđuje inženjere Yamahe da prilagode njegovog set-up motocikla kako bi bio brz. Na prvoj ovogodišnjoj trci u Jerezu, Rossi nije imao brzinu, kružio je stazom oko 10. mesta dok na kraju nje otkazao agregat na M1. Za to vreme, na praktično identičnim motociklima, Quartararo, Vinales i Morbidelli su bili mnogo brži.

Foto: Yamaha MotoGP Factory Racing

Za drugu MotoGP trku sezone na istoj stazi, sedmostruki šampon sveta nekako je uspeo da ubedi inženjere Yamahe da prilagode motocikl njegovim željama, i nakon mnogo ubeđivanja mnogo toga je i izmenjeno. Rossi kaže da je nakon prve trke bio totalno demoralisan i da je razmišljao da ostane kod kuće i ne izađe na stazu za drugu trku, međutim već na prvim slobodnim treninzima u peta, sa izmenjenim motociklom „Vale“ kaže da mu se vratio osećaj koji mu je dugo nedostajao. Mogao sam brže da ulazim u krivine, da pri tome ne preopterećujem prednji pneumatik – kaže Rossi.

Foto: Yamaha MotoGP Factory Racing

Šef tima Yamaha tima Lin Jarvis kaže da je Rossi do željenih izmena morao da se bori sa japanskim delom ekipe, koji nikako nije želeo da odustane od postavke motocikla za koji su oni smatrali da je ispravan, a koji je funkcionisao za tri ostala vozača, a pogotovo pobednika trke Quartarara. Kad imate tri vozača koji su brzi na vrlo sličnim postavkama motocikala, Valentino je imao velik problem da ubedi inženjere da unesu bilo kakve promene za koje su oni smatrali da su nepotrebne – kaže Jarvis i dodaje – tokom protekle sezona, pa i duže videli smo da Valentinu ne odgovara motocikl, bio je razočaran nakon prve ovogodišnje trke, i odlučili smo da napravimo velike promene prema njegovim željama. Nismo imali šta da izgubimo, ali ubediti japanske inženjere da urade nešto što je u suprotnosti sa njihovim ubeđenjem i podacima koje su imali pred sobom, a i tri brza vozača a istom motociklu, bilo je teško – objašnjava Jarvis.

Foto: Yamaha MotoGP Factory Racing

Prema šefu tima, čak i sa izmenjenim motociklom, Rossi još nije potpuno zadovoljan, ali se na takvom M1 mnogo bolje oseća, što dokazuje rezultat. Rossi ima jako mnogo iskustva i zna šta želi, samo, deo posla vozača je da pored toga što moraju da „guraju“ na stazi, moraju da „guraju“ i u boksu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Espargaro u Hondi – Crutchlow bez sedišta

Odavno se pričalo, a tek sada je zvanično potvrđeno – Pol Espargro je iz ...

Ovogodišnji Pikes Peak odneo žrtvu

Carlin Dunne vozeći Ducati Streetfighter V4, poginuo je na treningu za Pikes Peak Čuvena ...

MotoGP – Puig krivi Michelin za Marquezov pad

MotoGP trkački vikend u Indoneziji doneo je dodatni izazov za pneumatike, a Honda optužuje ...

Kawasaki razvija hibridni pogon i AI tehnologije za motocikle

Kawasaki je nedavno demonstrirao dve nove tehnologije koje će u bliskoj budućnosti verovatno biti ...

Marquezu u Aragonu krivina ali i pobeda

Marc Marquez je na stazi MotorLand u Aragonu dobio svoju krivinu, a navijačima se ...

Maquez najbrži u nastavku sezone

Možda se neko i nadao čudu na kvalifikacijama u Brnu, ali ništa od čuda. ...