SSC Tuatara je postavila rekord za najbrži serijski automobil koji je osporen, a u drugom pokušaju nije išlo kako treba
Američki hiperautomobil SSC Tuatara u oktobru ove godine, postavio je apsolutni brzinski rekord za serijski automobil sa prosečnih 508.73 km/h u dva pravca, ali koji je ubrzo osporen. Da li je došlo do grešaka u merenju brzine i kalibraciji instrumeneta, ili u video montaži snimaka iz samog automobila moglo bi se diskutovati. Nekolko poznatih YouTubera, relativno argumentovano je osporilo svetski rekord, a osnivač SSC North America Jerod Shelby, je rekao: „OK, idemo u novi pokušaj“, i pozvao sve YouTubere da prisustvuju pokušaju, i dodao brojne sisteme za merenje. Novi pokušaj postavljanja svetskog rekorda desio se 13. decembra, ali nije uspeo iz tehničkih razloga.
Ovaj put za volanom je bio vlasnik vozila koji ma trkačkog iskustva, ali ne poznaje Tuataru, pa je dan pre pokušaja trebao biti iskorišćen za upoznavanje sa automobilom i postepeno povećavanje brzine. Međutim, nevreme je osujetilo plan, pa je odlučeno da se vožnje za upoznavanje i sam rekordni pokušaj obave u istom danu.
SSC nije izdao nikakvo zvanično saopštenje o neuspelom pokušaju, ali jedini YouTuber koji je prisustvovao (ostali pozvani nisu zbog Covid ograničenja kretanja) objavio je šta se događalo.
Odluka sa se nekoliko vožnji velikim brzinama održi u istom danu pokrenulo je niz problema, obzirom da je motor prikupio veliku količnu toplote u sebe. Pored toga, SSC Tuatara je bila napunjena elektronskim uređajima i senzorima za praćenje i merenje brzine, i nadzor rada motora. YouTuber Mitchell kaže da instalirano čak pet nezavisnih GPS sistema, uključujući i dva Racelogic sistema koje su nadzirali predstavnici Racelogica. Međutim, ti dodati sistemi i njihove instalacije koje su provučene između motorskog prostora i kabine, zahtevali su isključivanje drugih sistema, koji vrše nadzor temperature motora. To je dovelo do pregrevanja motora i do kvara svećica na dva cilindra u poslednjoj vožnji pre samog rekordnog pokušaja. Vlasnik SSC Tuatare je shvatio da nešto nije uredu i pustio je gas, dok se ne otkrije u čemu je problem.
Kao rezultat, rekord nije postignut, ali je Tuatara postigla fascinantnu sposobnost. Sa smanjenim pritiskom punjenja turbina i sa šest od osam cilindara u radu, na polovini planirane deonice Tuatara je dohvatila 404,26 km/h. U tom trenutku, vozač je pustio gas.
Jerod Shelby ne odustaje, i treći pokušaj postavljanja rekorda je u fazi planiranja. Da li SSC Tuatara stvarno može do preko 500 km/h ostaje otvoreno pitanje, ali da je jako, jako brza, tu sumnje nema nikakve, a ako je sve izgledalo na Floridi, možete pogledati u vido izveštaju YouTubera Roberta Michella.
Show Comments