Site icon

Civic Type R srušio rekord na Nürburgringu

Nije najvažnije na svetu, ali stari dobri Nürburgring ostaje referenca kada se treba dokazati u brzini i to poručiti kupcima.

Foto HONDA

Samo što je predstavljen u Ženevi početkom marta, nova Honda Civic Type R se početkom aprila pohvalila novim rekordom za vozila sa prednjim pogonom na stazi koju nazivaju “Zelenim paklom”. Dosadašnji rekord za vozila sa prednjim pogonom držao je VW Golf GTI Clubsport S i to sa vremenom od 7:49.21, a koji je preuzeo upravo od prethodne generacije Civica pre dve godine. Međutim, ako već ne ide u Formuli 1, hondini marketaši su smatrali da se ovakvim rekordom mogu privuću kupci, a novi Civic ga je postavio iz prvog pokušaja, vremenom 7 min 43.8 sec. Rekord je postavljen po suvom vremenu pod vremenskim uslovima oprimalnim za pneumatike i performanse motora, a za čitavih sedam sekundi je poboljšan u odnosu na rekord prethodnog Civica. Rekord je inače postignut u finalnoj fazi testiranja serijskog modela.

foto HONDA

U svojoj 10. generaciji Civic Type R ima dvolitarski turbo agregat sa VTEC sistemom, koji pored 320 KS stvara 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Prenosni odnosi u šestostepenom menjaču su skraćeni čime su unapređene ubrzanja, a prema fabričkim podacima aerodinamika ima najbolji odnos između uzgona i otpora u hot hatch klasi.

Foto HONDA

Karoserija ima 38% veću torzionu krutost u odnosu na prethodnu, ali je ujedno i lakša 16 kilograma. Civic ima novu stražnju multilink osovinu, koja daje veu stabilnost na kočenju i smanjuje ukupno valjnje automobila, što za rezultat ima veće brzine na ulasku i kroz krivine. Prilikom postavljanja rekorda, Civic je bio opremljen plivajućim sigurnosnim kavezom koji nije doprinosio krutosti karoserije, a da bi vozilo masom ostalo na nivou serijskog, ukljonjen je audio sistem i stražnja klupa. Pneumatici su bili sportski ali legalni za drumsku vožnju.
Proizvodnja Civic Type R za ceo svet počinje na leto u pogonu u Swindonu u Engleskoj.

Next: Ko prvi devojci – njemu Audi e-tron quattro