Site icon

Toyota vidi hidrogen kao pogon budućnosti drumskog transporta

Samo što je Elon Musk najavio prvi Tesla kamion, iz Toyote stiže pravo iznenađenje – šleper pogonjen gorivim ćelijama.

 

Ime mu je Project Portal, a radi se o projektu implementacije alternativnog pogona na vodonih u svet kamionskog prevoza. Sudeći po prvim informacijama rezultati su odlični. Pogonska grupa je zapravo od dva automobila, modela Toyota Mirai. Ugrađene su i baterije kapaciteta 12 kWh. Pogonski elektromotor daje 679 KS i 1.794 Nm, a zadatak mu je da preko 36 tona teškom vozilu obezbedi pogon tokom puta od 320 km, i to bez zaustavljanja. Kabina za spavanja je poslužila za smeštaj rezervoara za tečni vodonik, a 40 kilograma tečnog vodonika bi ovom konceptu trebalo da bude dovoljno za autonomiju od 400 km. Trenutno je za punjenje četiri rezervoara vodonikom potrebno oko pola sata, kažu u Toyoti.
I ne samo to, Toyotin šleper sa nultim zagađenjem ostvaruje performanse o kojima konvencionalna konkurencija može samo sanjati. Iz toyotinog informacionog centra najavljuju da će neopterećeni kamion ubrzavati do 96 km/h za samo10 sekundi, a navodi se i podatak da je maksimalna brzina 105 km/h.

Toyotin kamion će u narednim mjesecima proći kroz razne testove, a potom će se provesti studija koja bi trebala pokazati u kojoj mjeri je ovakva tehnologija komercijalno primjenjiva. U Toyoti smatraju da su upravo gorive ćelije i njihov potencijal budućnost drumskog prevoza.

Next: Volvo hibridni autobus u gradskom prevozu u Čačku troši 35 % manje