fbpx

Uvek je lepo videti nešto novo i hrabro, pa makar uvek pri tom i bio osećaj da se od dobre ideje neće odmaći dalje .


Francuska firma Furion Motorcycles napravila je projekat motocikla sa istinski egzotičnim pogonom – kombinacijom Wankel motora sa unutrašnjim sagorevanje i elektro pogona. Benzinski deo je sa dva rotora, zapremine 645 cm³ i pri 6.000 o/min razvija 125 KS i 105 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Elektro motor je 55 KS. U zajedničkom bilansu, zadnjem točku je ova kombinacija u stanju da isporuči lepih 180 KS i 205Nm, što uz projektovanu masu motocika zvuči jako dobro. Jako dobro zvuči i činjenica da wankel motor ima linearan prirast obrtnih momenata, mada ume da bude lenj u zoni niskih obrtaja, ali taj problem rešava elektro motor, koji maksimalne obrtne momente isporučuje već od samog starta. Pri tom, wankel je mali i kompaktan, uz minimalne vibracije. Zvuči kao dobitna kombinacija, samo da ne postoji nekoliko ali…


Uz simbolična ulaganja u razvoj koncepta wankelov rotacioni motor nikada nije prevazišao osnovne probleme. Veliku potrošnju goriva, ali i ulja, što se direktno kosi sa sve strožim zakonima o emisiji izduvnih gasova. Jednostavno, sjajni koncept motora koji ne pretvara linearno u kružno kretanje nikada nije uspeo da nadvlada više od 120 godina stari oto motor i problemi koji su postojali na samom početku pokušaja komercijalizacije wankela postoje i danas i niko ne mari. Da li ambiciozni francuzi mogu da prevaziđu ove velike mane? Pa teško je (po)verovati, ali treba im poželeti sreću, Furion M1 bi zaista mogao biti nešto revolucionarno. Za sada, samo je još jedna od kompjuterski generisanih slika koje se nikada neće pretvoriti u nešto opipljivo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP satnica u Aragonu pomerena

Program slobodnih treninga, kvalifikacija i trka u Aragonu je pomeren zbog niskih temperatura koje ...

Marquez nepobediv u kvalifikacijama na Silverstoneu

Kako pobediti vozača koji u 120 MotoGP nastupa ima 60 pol pozicija? Silverstone je ...

Supersport motocikl, ali na struju – ide ali i košta

Italijanski proizvođač Energica je “iscedio” još više snage iz svojih motora visokih performansi za ...

Alex Marquez šampion sveta u Moto2 klasi

Dva rođena brata su ponovo vladari u dve klase šampionata sveta u motociklizmu – ...

Quartararo ugruvan ali ipak najbrži

Yamahini vozači su nastavili dominaciju u Aragonu, a budući fabrički vozač ove marke iako ...