fbpx

Mali Ferrari – možda bude, a možda i ne

Ferrari odmerava odluku da li da proizvede mali sportski automobil, koji bi cenom bio ispod trenutno najjeftinijeg modela California, što znači 190.000 evra

Foto: Bloomberg

Iako je 2005. šef Fiat Grupe Sergoi Marchionne izjavio da nije pitanje da li će biti nego kada će biti mali “ulazni” Ferrari, nego kada će biti. Danas je situacija znatno drugačija. U trenutku kada luksuzni segment beleži procvat, a Ferrari radi bolje nego ikada, uprava u Maranellu postavlja pitanje opravdanosti malog modela, koji je u ideji zamišljen kao reinkarnacija modela Dino iz 1968. Ferrarijeva uprava razmišlja o tome da se stvori mali model koji će cenom biti oko 150.000 evra i pristupačniji mlađoj populaciji. Dok su jedni zagovornici toga da se ponuda mora proširiti kako bi se povećala proizvodnja, opozicija ima stav da Ferrari kao marka ne treba da silazi u V6 program i da treba da ostane sa prepoznatljivim V8 i V12 motorima. Isto tako, argument protiv novog Dina je i strah o urušavanju marke cenovnim spuštanje osnovnog modela. Šta više, Marchionne je sada protiv takve ideje, iako se za nju zalagao, pogotovo nakon što je od Montezemola preuzeo kormilo Ferrarija 2015. Sa treće strane, analitičari su jednoglasni da ako se ikada proizvede novi Dino, on performansama mora biti znatno iznad konkurencije iz Porschea, McLarena, Lamborghinija, pa čak i Audia. A tada se postavlja pitanje da li je ostvariva ciljana cena od oko 150.000 evra.
Očigledno cilj Ferrarija da proizvodnju poveća na preko 10.000 jedinica godišnje tško da se može ostvariti bez proširivanja ponude. Za sada, Italijani priznaju da razmišljaju u dva pravca – SUV-u i malom Ferrariju. U narednih par meseci stiže i “petoljetka” tačnije poslovni plan Maranella u narednih pet godina, pa će stići i odgovori na ova pitanja.
A što se modela Dino tiče, proizvodio se od 1968. do 1976. kao zajednički projekat Fiat – Ferrari, pa čak nije ni nosio “Propetog konja” grb Ferrarija. Ime je dobio po imenu Dino Ferrari, imenu sina Enza Ferrarija, koji je preminuo u 24. godini od posledica hroničnih bolesti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda HR-V – suština ispred forme

Kada je model dve godine na tržištu, a na ulicama redak do nivoa egzotike, ...

Nemački proizvođači automobila upozoreni na potencijalnu nestašicu baterija

Nemačka auto industrija može doći u situaciju nestašice ključnih sirovina koje se koriste u ...

Kako se pravilno sedi za upravljačem?

Na žalost, ulice su nam prepune „Šumahera“ koji svojim sedenjem od automobila prave Formulu ...

Mini ide u “IN” pravcu sa dva SUV-a

Kada se pomenu automobili, dve stvari su “IN” – SUV i elektro pogon, a ...

Kad stane mašta…

Seat od svoje publike traži da izmisli ime za novi SUV koji će se ...

Bivši šef za pogonske jedinice iz Tesle prešao u Apple

Američni tech gigant, Apple, doveo je još jednog visokog zvaničnika iz Tesle, ovog puta ...