fbpx

Mali Ferrari – možda bude, a možda i ne

Ferrari odmerava odluku da li da proizvede mali sportski automobil, koji bi cenom bio ispod trenutno najjeftinijeg modela California, što znači 190.000 evra

Foto: Bloomberg

Iako je 2005. šef Fiat Grupe Sergoi Marchionne izjavio da nije pitanje da li će biti nego kada će biti mali “ulazni” Ferrari, nego kada će biti. Danas je situacija znatno drugačija. U trenutku kada luksuzni segment beleži procvat, a Ferrari radi bolje nego ikada, uprava u Maranellu postavlja pitanje opravdanosti malog modela, koji je u ideji zamišljen kao reinkarnacija modela Dino iz 1968. Ferrarijeva uprava razmišlja o tome da se stvori mali model koji će cenom biti oko 150.000 evra i pristupačniji mlađoj populaciji. Dok su jedni zagovornici toga da se ponuda mora proširiti kako bi se povećala proizvodnja, opozicija ima stav da Ferrari kao marka ne treba da silazi u V6 program i da treba da ostane sa prepoznatljivim V8 i V12 motorima. Isto tako, argument protiv novog Dina je i strah o urušavanju marke cenovnim spuštanje osnovnog modela. Šta više, Marchionne je sada protiv takve ideje, iako se za nju zalagao, pogotovo nakon što je od Montezemola preuzeo kormilo Ferrarija 2015. Sa treće strane, analitičari su jednoglasni da ako se ikada proizvede novi Dino, on performansama mora biti znatno iznad konkurencije iz Porschea, McLarena, Lamborghinija, pa čak i Audia. A tada se postavlja pitanje da li je ostvariva ciljana cena od oko 150.000 evra.
Očigledno cilj Ferrarija da proizvodnju poveća na preko 10.000 jedinica godišnje tško da se može ostvariti bez proširivanja ponude. Za sada, Italijani priznaju da razmišljaju u dva pravca – SUV-u i malom Ferrariju. U narednih par meseci stiže i “petoljetka” tačnije poslovni plan Maranella u narednih pet godina, pa će stići i odgovori na ova pitanja.
A što se modela Dino tiče, proizvodio se od 1968. do 1976. kao zajednički projekat Fiat – Ferrari, pa čak nije ni nosio “Propetog konja” grb Ferrarija. Ime je dobio po imenu Dino Ferrari, imenu sina Enza Ferrarija, koji je preminuo u 24. godini od posledica hroničnih bolesti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mazda se ne odriče SUS motora

U opštoj priči o elektrifikaciji automobila konačno neko logično razmišlja. Mazda se ne odriče ...

Formula 1 – i Ricciardo ide među „filmadžije“

Formula 1 se sve više širi ka industriji zabave – nakon Hamiltona i Daniel ...

Mazda priprema nove šestocilindraše sa unutrašnjim sagorevanjem!

Nakon što je osvežila celu ponudu, Mazda radi na novim motorima, koji (možda) najavljuju ...

Proizvođač T-Rex trotočkaša podneo zahtev za bankrot

Proizvođač T-Rex trotočkaša, Campagna, podneo je zahtev za zaštitu od bankrota Proizvođač T-Rex trotočkaša, ...

Apple se konačno i zvanično uključio u igru

Iako praktično nikada nije zvanično potvrđeno, nije tajna da se Apple “šunja” oko automobilske ...

Formula 1 – tim Alpine F1 se pojačao novim šefom

Formula 1 tim Alpine se personalno pojačao – dosadašnji šef Aston Martina Otmar Szafnauer ...