Site icon

Fernando Alonso – samo da ne prekombinuje

U narednih nekoliko nedelja Fernando Alonso će saopštiti svoju odluku gde će biti naredne sezone

Dvostruki šampion sveta Formule 1 Fernando Alonso izjavljuje da će u narednih par nedjelja saopštiti gde će voziti naredne sezone. Zvuči jednostavno, ali i nije tako. Poznato je da Alonso važi za jednog od jaboljih vozača na svetu, ali isto tako i poprilično lukavog i promućurnog igrača kada su ugovori u pitanju. Njegovo otezanje sa odlukom više i ne krije neko veliko uzbuđenje, obzirom da su najbolji i njemu najzanimljiviji timovi već potpisali ugovore sa svojim vozačima, što za narednu, što za naredne dve pa i tri sezone. Drugim rečima, Alonsu je manevarski prostor jako sužen. Iako on tvrdi da je imao ponuda od kojih je 60% odbio, a u opticaju je još 40%, diskutabilno je o čemu se radi. Mercedes, Ferrari i Red Bull nisu zainteresovani za njegove usluge. Počele su da kruže priče da je tim Williams zainteresovan, ali teško da, realno drugorazredni tim, može zadovoljiti ambicije Španca o trećoj tituli. Od fabričkih timova, za Alonsa još jedino Renault drži otškrinuta vrata, ali je i francuski tim već odložio svoj šampionski pohod sa 2018. na 2019. godinu. McLaren, tim koji želi da zadrži Alonsa, nema čime da ga zadrži, obzirom da čak i novac sada igra sekundarnu ulogu. Najveći problem i nepoznanica je Honda. Da li je ili nije u stanju da napravi motor? Najnovije izjave Yusuke Hasegawe da sada zauzimaju novi pravac u razvoju motora baš i ne ulivaju poverenje da Japanci znaju kuda da idu. A očigledno je da je Alonsu dosta čekanja na adekvatan motor. Potvrda ovoga je i nervoza na trci u Spa, kada ponovo nije mogao da obuzda svoje emocije u radio komunikaciji, da bi se, na kraju, povukao iz trke a da automobilu ništa nije falilo. Uz svu ovu muku, čini se da ni McLaren ne zna kuda će i sa kim će. Bez direktne fabričke podrške teško će do šampionskih visina, a u osnovi, hondin agregat trenutno ni nema ko da zameni. Pregovori McLarena sa Reanaultu su na dugom štapu, obzirom da bi Renault morao dobiti posebno odobrenje od FIA da snabdeva i četvrti tim. Ferrari takođe, Mercedes takođe. Nove proizvođače motora tek treba dočekati i proći njihove porođajne muke.
Prema svemu ovome, opcija za Alonsa je jako malo, osim ako se Mercedes ne povampiri, ne produži ugovor Bottasu i dovede Alonsa uz Hamiltona, što je jako, jako malo verovatno. Na žalost, čini se da će jedan od najboljih od aktuelnih vozača i sledeće godine ostati bez pristojnog bolida.

Next: Honda Urban spremna za Frankfurt