Site icon

BMW X7 (skoro) javno

BMW-ov veliki SUV je špijuniran odavno i znalo se da stiže u Frankfurt, a samo je bilo pitanje kakvom stilu će se prikloniti – spotskom ili luksuzno/elegantnom

Foto: BMW

BMW je ipak pokazao svoj novi veliki SUV pre same premijere na štandu frankfurtskog salona. Znalo se da stiže, manje-više su se saznali i tehnički detalji, ali je BMW dosta uspešno uspeo da sakrije definitivan izgled nove krstarice. Za marku bi bilo bilo logično i tradicionalno da se okrene sportskoj dinamičnosti, ali danas više ništa nije sigurno, što se i potvrdilo. X7, za sada čak definisan kao koncept koji će sutra biti javno pokazan pre naginje luksuznom nego sportskom. Pre kao konkurenta “gađa” Bentley Bentyagu, pa čak i budući SUV iz Rolls Roycea, nego Audi Q7 ili Mercedes GLS, čiji bi trebao direktni izazivač. Doduše, treba zadržati i određene rezerve što se izgleda serijskog modela tiče, obzirom da da koncepti, po pravilu, nose na sebi i dosta dizajnerskih preterivanja.

Foto: BMW

Veliki SUV je defacto crossover u klasi Serije 7, pa u skladu sa tim i koristi modifikovanu platformu najvećeg BMW-a. Za sad tu je i pomalo nekonvencionalan raspored tri reda sedišta, ali se i za serijsku verziju očekuje da će definitivno biti sedmosed.

Foto: BMW

Kao što se moglo i očekivati, koncept X7 u kabini ima sve što današnja “connectivity” tehnologija zna i poznaje, ali zapakovano u dva velika ekrana, sa minimalnim brojem vidljivih komandi. Instrument tabla sama za sebe je već velika sa svojih 12,3” i povezana je sa centralnim ekranom, a za zabavu u vožnji i putnike na srednjem redu sedišta čekaju ekrani osetljivi na dodir u naslonima za glavu. Šta više, ceo zabavno/komunikacioni sistem je međusobno povezan, pa se informacije ili zabava mogu deliti među ekranima.

Foto: BMW

Izbor pogona sasvim sigurno se oslanja na već postojeći iz serije 7, a koncept X7 je deklarisan kao “iPerformance” što znači da je plug in hibrid. Pogon je kombinacija biturbo benzinca i elektro motora, i barem u teoriji, omogućava gradsku vožnju sa čistim elektro pogonom, ali sve brojke na temu autonomije i snage tek treba da budu potvrđene. Kalkuliše se da bi startna cena serijskog X7 trebala biti oko 80.000 evra, što znači malo iznad Mercedesa GLS i Land Rovera Discovery.

Foto: BMW
Next: Spremna je i Opel Insignia GSi Sports Tourer