Site icon

Hyundai Tucson – treća…?

Povratnik po imenu i naslednik za nijansu manjeg modela, Hyundai Tucson je definitivno više crossover nego SUV

Ako kažem da je Hyundai Tucson u svojoj trećoj generaciji, mnogi će požuriti da me isprave, ali to je činjenica. Ovaj model se pojavio 2004. pod imenom grada u Arizoni, što je prilično očigledno uprlo prst u tržište koje cilja. Međutim, ispostavilo se da je prvi Tucson, iz današnje perspektive malo neozbiljnog izgleda, jako dobro prošao i u Evropi, čime je za Hyundai postao ozbiljno važan model. Usledila je pomalo čudna odluka da se Tucson preimenuje u iX35, mada je na nekim tržištima, pored ove oznake zadržano i Tucson. Ono što je tada, 2009. bilo bitno je, da je dizajn nadgledao i vodio evropski dizajner, Thomas Buerkle, koji je iz BMW-a prešao u evropski razvojni deo Hyundaia. Hyundai iX 35 je postao oštar, dinamičan i moderan, za oko evropskog pa i svetskog kupca. Da li povećane aspiracije ka američkom tržištu ili nešto drugo, ime Tucson su ponovo vratile u igru u trećoj aktuelnoj generaciji ovog SUV-a. Ili, možda je preciznije Tucson definisati kao crossover iako se može kupiti sa 4×4 pogonom.
Ja bi ga rađe ostavio u tom “međurazredu” između SUV-a i crossovera. Njegovih 4,47 metara je gabarit koji je čak ispod D segmenta automobila, pa zapravo i ne govorimo o previše velikom vozilu. Da, ima povišenu i karoseriju i klirens od tla, ali taman toliko da pruži mnogo više od karavana smeštenog između C i E segmenta, a da ne postane glomazan i naporan za svakodnevnu gradsku vožnju. Realno, svaki automobil, ili barem velik procenat, najveći deo svog životnog veka i vremena (ne mora značiti i kilometara) provede u gradu, a ne van njega, a pogotovo van asfalta. Iz tog ugla i smeštam Tucson u crossover, urbani automobil koji sme da siđe sa asfalta. Tim pre što je na Dmotion test stigao jedan urbani paket sa dobrom opremom, dosta snage, 4×2 pogonom i sedmostepenim DCT menjačem sa dvostrukom spojnicom.
Dobro nosi svoje odelo
Hyundai Tucson dobro izgleda, šta više po mnogima odlično izgleda. Ima svoju ozbiljnost i oštrinu, pa čak i neku dobro odmerenu eleganciju. Deluje veći nego što zapravo jeste, i uspešno nosi svoje velike površine lima naspram stakla, koje je kod ovog automobila u manjini. Naravno, izbor paketa opreme mnogo znači i na eksterijeru, pa u ovom vizuelnom delu ogromnu razliku igraju točkovi koji mogu biti 16, 17, ili čak 19”.
Mnogo, mnogo prostora
Crossover ili SUV, nebitno je kada se analizira enterijer Tucsona. Kao prvo i osnovno ima odličnu ponudu prostora, bogato dimenzionisana sedišta, a obzirom da nije previsok lagan ulazak i izlazak u i iz vozila. A to se itekako računa u svakodnevnoj upotrebi. Pogotovo oni koji ne obožavaju da se saginju pri ulasku u vozilo, biće više nego zadovoljni. Jako prija ta velika kabina sa, za raliku od mnogih aktuelnih, mnogo prostora i mesta za odlaganje sitnica tipa telefona, naočara, novčanika ili svega onoga što iz džepova istovarimo po automobilu. A vozaču pogotovo prija široko sedište sa dugim hodovima po dužini i visini, što isto važi i za upravljač.
E sad, postoji i deo koji donosi polemiku. Neki vole minimalizam, a neki ne. Preciznost i solidnost u izradi su svakako na visokom nivou. Ali upravljač, instrument tabla, centralna konzola, pa i multimedija su dizajnirani u minimalističkom maniru, pa će se nekima sve ovo pomenuto učiniti čak i skrommno u poređenju sa eksterijerom. Naravno, ništa ovde ne fali od funkcija, a ni sigurnosnih asistencija ne nedostaje, samo su skriveni od pogleda. Ono što je bitno, na dohvat ruke i oka je, ono što se ne koristi često, tu je negde. Rekao bih da je ovde funkcionalnost na visokom prvom, a estetska facinacija ipak na trećem mestu, što apsolutno nije mana, nego vrlina.
I druga polovina, odnosno stražnji deo kabine ne zostaje za prednjim, i ima ono najvažnije – prostor u velikim količinama. Stražnja klupa je udobna, naslon u odnosu 60:40% lako i praktično preklopiv, a prtljažnik sa preko 500 litara dovoljan. Ako se, u višim paketima opreme doda i električno podizanje petih vrata, paket je zaokružen. Namerno ignorišem kožna sedišta. Ona su deo za koji kupac može i ne mora da se odluči, a znače i osetnu doplatu. U slučaju našeg test vozila, koža jeste bila tu, zajedno sa trostepenim grejačima, a dodatni konfor, donose i grejači stražnjih sedišta. Bitno i zgodno u svim paketima opreme je podešavanje nagiba naslona stražnjih sedišta.
Dizel dobar izbor
CRDi dizel sa direktnim ubrizgavanjem zapremine 1.7 litara pojavio se u iX35, i danas je u ponudi u Tucsonu, ali sa izborom dve snage, od 115 i 141 KS. Novina za ovu godinu je sedmostepeni DCT menjač ali samo uz snažniju dizel verziju i samo uz 4×2 verziju, što uopšte nije loša kombinacija. Kada se dobro razmisli koliko puta godišnje, ili u kom trajanju je potreban 4×4 pogon, treba ozbiljno razmisliti, pa doplatu za 4×4 preusmeriti u DCT. Ja bi to sigurno uradio. Motor i menjač su dobro prilagođeni jedno drugom. Agregat sa svojih 340 Nm od 1.750 o/min već nudi mnogo, a menjač to dobro iskoristi. Sa 11,5 sekundi do 100 km/h sasvim je dovoljno temperamentan, ali i efikasan u ubrzanjima između 70 i 120 km/h. Sa prosečnom potrošnjom na testu od 7 litara, čak konstatujemo da su i fabrički podaci ralni, a ne laboratorijski.
Tucson se ne naginje preterano u krivinama iako je relativno mekano trimovan. Zbog toga su svi u kabini nagrađeni udobnom vožnjom, uz nisku buku do brzine od 130 km/h, nakon koje Tucson postaje za nijansu bučniji nego što prija, mada se deo buke možda može i pripisati pneumaticima u prvoj ugradnji. Za upravljanje se može definisati da je za nijansu indirektnije, ali to sa druge strane donosi mekoću u upravljanju, koja postaje manje izražena u sport modu vožnje. Definitivno, Tucson za udobnost, kočenje i voznu dinamiku dobija odlične ocene, ali za preciznost upravljanja i buku pri višim (i nedozvoljenim) brzinama vrlo dobre.
Odličan odnos novca i muzike
U narodu se kaže koliko para toliko i muzike, a Hyundai Tucson kupcu nudi odličan odnos ova dva. Ako pođemo od činjenice da se već od 20.000 evra može kupiti sa baznom opremom i benzinskim motorom, a u osnovi dobiti sve ponajbolje od ovog modela, sve smo rekli. Testirani model je definisan GLS Ultimate paketom opreme, znači mnogo toga u smislu opreme uključujući kožna sedišta i ogroman panoramski krov, velikog spiska sigurnosne opreme i elektronskih asistencija. Čak i ovaj najviši paket opreme sa cenom od 31.300 evra deluje objektivan. Ja bi se svakako odrekao kože i panorame, a zadržao motor i menjač, i cenom se spustio na oko 23.900 i dobio crossover koji me potpuno zadovoljava.

[table id=8 /]

Next: Novi salon Suzukija na Novom Beogradu