fbpx

Hyundai Tucson – treća…?

Povratnik po imenu i naslednik za nijansu manjeg modela, Hyundai Tucson je definitivno više crossover nego SUV

Ako kažem da je Hyundai Tucson u svojoj trećoj generaciji, mnogi će požuriti da me isprave, ali to je činjenica. Ovaj model se pojavio 2004. pod imenom grada u Arizoni, što je prilično očigledno uprlo prst u tržište koje cilja. Međutim, ispostavilo se da je prvi Tucson, iz današnje perspektive malo neozbiljnog izgleda, jako dobro prošao i u Evropi, čime je za Hyundai postao ozbiljno važan model. Usledila je pomalo čudna odluka da se Tucson preimenuje u iX35, mada je na nekim tržištima, pored ove oznake zadržano i Tucson. Ono što je tada, 2009. bilo bitno je, da je dizajn nadgledao i vodio evropski dizajner, Thomas Buerkle, koji je iz BMW-a prešao u evropski razvojni deo Hyundaia. Hyundai iX 35 je postao oštar, dinamičan i moderan, za oko evropskog pa i svetskog kupca. Da li povećane aspiracije ka američkom tržištu ili nešto drugo, ime Tucson su ponovo vratile u igru u trećoj aktuelnoj generaciji ovog SUV-a. Ili, možda je preciznije Tucson definisati kao crossover iako se može kupiti sa 4×4 pogonom.
Ja bi ga rađe ostavio u tom “međurazredu” između SUV-a i crossovera. Njegovih 4,47 metara je gabarit koji je čak ispod D segmenta automobila, pa zapravo i ne govorimo o previše velikom vozilu. Da, ima povišenu i karoseriju i klirens od tla, ali taman toliko da pruži mnogo više od karavana smeštenog između C i E segmenta, a da ne postane glomazan i naporan za svakodnevnu gradsku vožnju. Realno, svaki automobil, ili barem velik procenat, najveći deo svog životnog veka i vremena (ne mora značiti i kilometara) provede u gradu, a ne van njega, a pogotovo van asfalta. Iz tog ugla i smeštam Tucson u crossover, urbani automobil koji sme da siđe sa asfalta. Tim pre što je na Dmotion test stigao jedan urbani paket sa dobrom opremom, dosta snage, 4×2 pogonom i sedmostepenim DCT menjačem sa dvostrukom spojnicom.
Dobro nosi svoje odelo
Hyundai Tucson dobro izgleda, šta više po mnogima odlično izgleda. Ima svoju ozbiljnost i oštrinu, pa čak i neku dobro odmerenu eleganciju. Deluje veći nego što zapravo jeste, i uspešno nosi svoje velike površine lima naspram stakla, koje je kod ovog automobila u manjini. Naravno, izbor paketa opreme mnogo znači i na eksterijeru, pa u ovom vizuelnom delu ogromnu razliku igraju točkovi koji mogu biti 16, 17, ili čak 19”.
Mnogo, mnogo prostora
Crossover ili SUV, nebitno je kada se analizira enterijer Tucsona. Kao prvo i osnovno ima odličnu ponudu prostora, bogato dimenzionisana sedišta, a obzirom da nije previsok lagan ulazak i izlazak u i iz vozila. A to se itekako računa u svakodnevnoj upotrebi. Pogotovo oni koji ne obožavaju da se saginju pri ulasku u vozilo, biće više nego zadovoljni. Jako prija ta velika kabina sa, za raliku od mnogih aktuelnih, mnogo prostora i mesta za odlaganje sitnica tipa telefona, naočara, novčanika ili svega onoga što iz džepova istovarimo po automobilu. A vozaču pogotovo prija široko sedište sa dugim hodovima po dužini i visini, što isto važi i za upravljač.
E sad, postoji i deo koji donosi polemiku. Neki vole minimalizam, a neki ne. Preciznost i solidnost u izradi su svakako na visokom nivou. Ali upravljač, instrument tabla, centralna konzola, pa i multimedija su dizajnirani u minimalističkom maniru, pa će se nekima sve ovo pomenuto učiniti čak i skrommno u poređenju sa eksterijerom. Naravno, ništa ovde ne fali od funkcija, a ni sigurnosnih asistencija ne nedostaje, samo su skriveni od pogleda. Ono što je bitno, na dohvat ruke i oka je, ono što se ne koristi često, tu je negde. Rekao bih da je ovde funkcionalnost na visokom prvom, a estetska facinacija ipak na trećem mestu, što apsolutno nije mana, nego vrlina.
I druga polovina, odnosno stražnji deo kabine ne zostaje za prednjim, i ima ono najvažnije – prostor u velikim količinama. Stražnja klupa je udobna, naslon u odnosu 60:40% lako i praktično preklopiv, a prtljažnik sa preko 500 litara dovoljan. Ako se, u višim paketima opreme doda i električno podizanje petih vrata, paket je zaokružen. Namerno ignorišem kožna sedišta. Ona su deo za koji kupac može i ne mora da se odluči, a znače i osetnu doplatu. U slučaju našeg test vozila, koža jeste bila tu, zajedno sa trostepenim grejačima, a dodatni konfor, donose i grejači stražnjih sedišta. Bitno i zgodno u svim paketima opreme je podešavanje nagiba naslona stražnjih sedišta.
Dizel dobar izbor
CRDi dizel sa direktnim ubrizgavanjem zapremine 1.7 litara pojavio se u iX35, i danas je u ponudi u Tucsonu, ali sa izborom dve snage, od 115 i 141 KS. Novina za ovu godinu je sedmostepeni DCT menjač ali samo uz snažniju dizel verziju i samo uz 4×2 verziju, što uopšte nije loša kombinacija. Kada se dobro razmisli koliko puta godišnje, ili u kom trajanju je potreban 4×4 pogon, treba ozbiljno razmisliti, pa doplatu za 4×4 preusmeriti u DCT. Ja bi to sigurno uradio. Motor i menjač su dobro prilagođeni jedno drugom. Agregat sa svojih 340 Nm od 1.750 o/min već nudi mnogo, a menjač to dobro iskoristi. Sa 11,5 sekundi do 100 km/h sasvim je dovoljno temperamentan, ali i efikasan u ubrzanjima između 70 i 120 km/h. Sa prosečnom potrošnjom na testu od 7 litara, čak konstatujemo da su i fabrički podaci ralni, a ne laboratorijski.
Tucson se ne naginje preterano u krivinama iako je relativno mekano trimovan. Zbog toga su svi u kabini nagrađeni udobnom vožnjom, uz nisku buku do brzine od 130 km/h, nakon koje Tucson postaje za nijansu bučniji nego što prija, mada se deo buke možda može i pripisati pneumaticima u prvoj ugradnji. Za upravljanje se može definisati da je za nijansu indirektnije, ali to sa druge strane donosi mekoću u upravljanju, koja postaje manje izražena u sport modu vožnje. Definitivno, Tucson za udobnost, kočenje i voznu dinamiku dobija odlične ocene, ali za preciznost upravljanja i buku pri višim (i nedozvoljenim) brzinama vrlo dobre.
Odličan odnos novca i muzike
U narodu se kaže koliko para toliko i muzike, a Hyundai Tucson kupcu nudi odličan odnos ova dva. Ako pođemo od činjenice da se već od 20.000 evra može kupiti sa baznom opremom i benzinskim motorom, a u osnovi dobiti sve ponajbolje od ovog modela, sve smo rekli. Testirani model je definisan GLS Ultimate paketom opreme, znači mnogo toga u smislu opreme uključujući kožna sedišta i ogroman panoramski krov, velikog spiska sigurnosne opreme i elektronskih asistencija. Čak i ovaj najviši paket opreme sa cenom od 31.300 evra deluje objektivan. Ja bi se svakako odrekao kože i panorame, a zadržao motor i menjač, i cenom se spustio na oko 23.900 i dobio crossover koji me potpuno zadovoljava.

[table id=8 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes predugačak za Monte Carlo

F1 tim Mercedes je saopštio rezultate analiza zbog kojih je pre svega Lewis Hamilton ...

Biće ipak iznenađenja – VW T-Roc stiže 23. Avgusta

Ako je suditi prema prvom videu, kako ga nazivaju tizeru, ili ti izazivaču interesovanja, ...

Kia XCeed debituje 26. juna

Kia XCeed, čija premijera je najavljena za 26. jun, će na jesen kada počinje ...

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera

Prodato je (samo) 50 Rimac Nevera, a Mate Rimac kaže da verovatno više neće ...

Unapređeni Hyundai Ioniq 5 ima povećanu autonomiju

Kupci koji kupe unapređeni Hyundai IONIQ 5 model 2023. sada će moći da idu ...