Nedavno je do nas stigla informacija o akcijskoj ponudi Honde CR-V po specijalnoj ceni uz poklon. Krenuli smo tragom ove ponude, i proverili koliko vredi Honda CR-V, SUV koji bi trebao biti u najzrelijoj fazi svog života
U svojoj aktuelnoj četvrtoj generaciji Honda CR-V doživela je osvežavanje 2015. i sada se praktično nalazi na kraju svog života. Tačnije, novi model se u Americi i nekim drugim tržištima uveliko i dobro prodaje, ali će u Evropu, a samim tim i kod nas stići tek za nekih godinu dana, odnosno krajem 2018. godine. Sa druge strane, odomaćena praksa je da modeli pred kraj svog života imaju otklonjene sve dečije bolesti, ako su ih imali, imaju najbolje pakete opreme, a na kraju i cenu. Neko to može nazvati rešavanjem lagera starog modela, ali ako je ponuda dobra, zar je uopšte bitno. Ponuda koja nas je zaintrigirala da na Dmotion test zatražimo ovaj model je: CR-V 1.6 I-DTEC Elegance NAVI po ceni od 25.990 evra, plus poklon set zimskih guma.
Hondin popularni SUV koji je čak bio i najprodavaniji u svom segmentu na svetu, dug je 4.6 metara što ga smešta u klasu brojnih konkurenata, od Toyote RAV4, preko Ford Kuge i Nissan Qashqaia, i Hyundai/Kia tandema Santa Fe – Sportage. To znači još uvek relativno kompaktno dužinom, ali izdašno visinom, vozilo koje bi pre svega akcenat trebalo imati na praktičnosti. Restilizacija koja je uvela potpuno novi lik prednjeg dela uključujući i karakterističan LED potpis u prednjim svetlosnim grupama, i lagane modifikacije na stražnjem delu uspešno su produžili aktuelnost izgleda koji čak ni u svojoj šestoj godini ne deluje potrošeno.
Naravno, kao i svi ostali iz SUV segmenta, ni CR-V nije stvoren za terenske vratolomije, nego je mnogo više porodično vozilo sa dodatnom ponudom prostora, uz prednosti koje donosi visina vozila, od lakog ulaska i izlaska, utovara stvari u prtljažnik, pa do bolje preglednosti. U svom enterijeru CR-V ima impresivnu ponudu prostora. Iako bi prednja sedišta mogla imati nešto duži sedalni deo, mogućnosti podešavanja vozačevog sedišta su odlična, kao i podešavanje upravljača po visini i dubini. Podešavanje sedišta je mehaničko, uz električno podešavanje lumbalne podrške u naslonu. Takođe, prednja sedišta su opremljena i grejačima. I na stražnjoj klupi jasno je da je CR-V primarno porodični automobil za duga putovanja. Prostora je mnogo, kada su pozadi dva putnika čeka ih veoma širok naslon za ruke, a dodatnu udobnost donose i podesivi otvori za klimatizaciju stražnjeg dela.
CR-V je ipak model prethodne generacije, pa u njemu i nema ni pomisli na digitalnu instrument tablu. Tu je staro dobro analogno očitavanje, jasno i pregledno, uz odvojeni ekran putnog računara. Ipak, definitivno ništa tu ne deluje zastarelo ili prevaziđeno. Šta više, višenamenski ekran od 7 inča osetljiv na dodir ima dobru rezoluciju kamere za vožnju unazad, navigacioni sistem sa intuitivnim komandama, a u dobar utisak uklapa se i solidan audio sistem.
Honda CR-V-om nije „jurila“ performanse i voznu dinamiku koju traže sportski nastrojeni, ili izraženo dinamični vozači. Međutim, ništa nije prepušteno slučaju. Napred su MacPherson opružne noge, a pozadi rešenje koje Honda često koristi – dvostruka trouglasta ramena. Trim ogibljenja naginje više ka mekom nego ka tvrdom, odnosno udobnom na uštrb dinamičnog. Neravnine lako apsolvira, pa i vožnja makadamskim putem nije neudobna. U krivinama je naginjanje malo izraženije u odnosu na druge SUV modele, ali upravljanje nije neprecizno, nego prijatno direktno. U skladu sa različitim ukusima, može se konstatovati da bi obruč upravljača mogao biti malo deblji.
Najbolji deo testiranog vozila je 1.6 litarski dizel turbo dizel, agregat koji se odnedavno nalazi u ponudi, a na čijem nedostatku je Hondi godinama zamerano. Razumemo mi da je Hondi glavno tržište SAD, ali nije red zapostaviti ni Evropu gde dizel i ekonomičnost imaju svoje kupce. Ovaj 1.6 litarski odgovor Honde na tražnju pokazao se vredan čekanja. Sa svojih 120 KS od 1.600 kilograma teškog vozila ne pravi sprintera. Do 100 km/h ubrzava za malo preko 11 sekundi, ali je sa svojih 300 Nm obrtnog momenta od 2.000 o/min dobar tamo gde je najvažnije – u elastičnosti. Menjač se ne mora često koristiti, a najvažnija ubrzanja između 70 i 120 km/h sa lakoćom savlađuje. I ono što je iznad svega – motor je u stvarnom životu impresivno ekonomičan. Bez problema, potrošnja će biti između 6.0 i 6.2 litre, a na otvorenom putu uz konstantnu brzinu i 5,5 litara. Tvrdnje da je CR-V sa ovim agregatom ekonomičan zaista nisu puka priča nego realnost.
I da se vratimo na osnovni motiv ovog testa – akcijsku ponudu. Isti ovaj model je koštao tačno 3.000 evra više, bez seta zimskih pneumatika, koji u dimenziji 225/ R 65 17 nije mali dodatni izdatak. Za 25.990 evra kupuje se dobro opremljeno (mi se u tekstu nismo bavili celim spiskom paketa opreme), veoma prostrano i izrazito ekonomično vozilo. Naslednik stiže za nekih godinu, a možda i malo više dana, a nije teško predpostaviti i da će mu cena sigurno biti veća od još uvek aktuelnog modela. Prema tome, naša ocena je da je ovo vrlo dobra ponuda.