EU-LIVE – evropsko „Bratstvo i jedinstvo“, ali okupljeno oko projekta trotočkaša za urbanu mobilnost budućnosti
Evropsko EU-LIVE konzorcijum predstavio je projekat električne urbane mobilnosti L5e kategorije. Obzirom da je smešten između dvotočkaša i četvorotočkaša, ne treba mnogo mašte pa da se shvati da je reč o trotočkašu. Ni ime EU-LIVE nije ono što se čini, oživljavanje Evropske Unije, nego skraćenica od “Efficient Urban Light Vehicle” (Efikasno Urbano Vozilo). Projekat sa 6,7 miliona evra finansira Evropska komisija, a PSA Grupa je jedini proizvođač automobila među 12 partnera iz šest zemalja koj su se udružili u projekat.
Novo vozilo ima poprilično ambiciozan pogon obzirom da kombinuje čak dva elektromotora i motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a po definiciji je PHEV, odnosno plug in električno vozilo, koje namenjeno svim vrstama saobraćajnica, uključujući i autoputeve. Opremljeno je specijalnim mehanizmom sa čak 13 patenata koji kontroliše naginjanje vozila. Šta više, ovaj hidropneumatski sistem čini srce celog projekta, i trebao bi omogućiti laganu i bezbednu vožnju koja se može uporediti sa vožnjom skutera sa tri točka.
Do brzine od 70 km/h vozi se isključivo na električni pogon za koji koristi bateriju od 48 Volti koju je razvio Samsung SDI, a dopunjuje se tokom kočenja regenerativnim sistemom. Tokom vožnje otvorenim putem ili autoputem brzinama između 70 i 130 km/h pogonsku grupu pojačava Peugeotov jednocilindarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 42 KS. Ukupna autonomija ovog laganog vozila je 300 kilometara. Vozilo je dugo 2.4 metra, a široko samo 0.85 m što je širina motocikla sa spoljnim ogledalima. Ima rotirajuća vrata na potpuno zatvorenoj kabini sa grejanjem, vazdušnim jastucima i sigurnosnim pojasevima, što znači da zaštitna oprema u vožnji nije potrebna.
Show Comments