fbpx

EU-LIVE – evropsko „Bratstvo i jedinstvo“…

EU-LIVE – evropsko „Bratstvo i jedinstvo“, ali okupljeno oko projekta trotočkaša za urbanu mobilnost budućnosti

Foto: PSA Group

Evropsko EU-LIVE konzorcijum predstavio je projekat električne urbane mobilnosti L5e kategorije. Obzirom da je smešten između dvotočkaša i četvorotočkaša, ne treba mnogo mašte pa da se shvati da je reč o trotočkašu. Ni ime EU-LIVE nije ono što se čini, oživljavanje Evropske Unije, nego skraćenica od “Efficient Urban Light Vehicle” (Efikasno Urbano Vozilo). Projekat sa 6,7 miliona evra finansira Evropska komisija, a PSA Grupa je jedini proizvođač automobila među 12 partnera iz šest zemalja koj su se udružili u projekat.
Novo vozilo ima poprilično ambiciozan pogon obzirom da kombinuje čak dva elektromotora i motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a po definiciji je PHEV, odnosno plug in električno vozilo, koje namenjeno svim vrstama saobraćajnica, uključujući i autoputeve. Opremljeno je specijalnim mehanizmom sa čak 13 patenata koji kontroliše naginjanje vozila. Šta više, ovaj hidropneumatski sistem čini srce celog projekta, i trebao bi omogućiti laganu i bezbednu vožnju koja se može uporediti sa vožnjom skutera sa tri točka.
Do brzine od 70 km/h vozi se isključivo na električni pogon za koji koristi bateriju od 48 Volti koju je razvio Samsung SDI, a dopunjuje se tokom kočenja regenerativnim sistemom. Tokom vožnje otvorenim putem ili autoputem brzinama između 70 i 130 km/h pogonsku grupu pojačava Peugeotov jednocilindarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 42 KS. Ukupna autonomija ovog laganog vozila je 300 kilometara. Vozilo je dugo 2.4 metra, a široko samo 0.85 m što je širina motocikla sa spoljnim ogledalima. Ima rotirajuća vrata na potpuno zatvorenoj kabini sa grejanjem, vazdušnim jastucima i sigurnosnim pojasevima, što znači da zaštitna oprema u vožnji nije potrebna.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nakon Applea i Googla i Xiaomi želi u automobilsku industriju

Xiaomi, treći najveći proizvođač mobilnih telefona na svetu želi da se uključi u automobilsku ...

Carlos Ghosn demantovao spajanje Renaulta i Nissana

Uprkos ranijim najavama da bi se Renault-Nissan alijansa mogla spojiti i postati jedno, Carlos ...

Aston Martin AMR21 spreman za sezonu Formule 1

Pink Panteri Racing Pointa otišli su u storiju, a iz istorije na stazu Formule ...

London uvodi zone grada bez automobila

Gradonačelnik Londona Sadiq Khan planira da centralne delove prestonice Britanije pretvori u jednu od ...

Novi Peugeot 2008 – samo je ime ostalo isto

Snažan i prepoznatljiv, novi Peugeot 2008 kreiran da ispuni najviše ambicije i okrene novu ...

Andy Cowell pravi motor za Aston Martin?

Odlazak Andya Cowella prvog čoveka za motore iz tima Formule 1 Mercedes-AMG je gotova ...