Site icon

Tesla polako preuzima evropsko tržište od nemačke trojke

Tesla Model S dominira u segmentu luksuznih automobila na tržištu SAD već nekoliko godina, ali takav rezultat nije uspeo da postigne na evropskom tržištu

Foto: Tesla

Tesla Model S dominira u segmentu luksuznih automobila na tržištu SAD već nekoliko godina, ali takav rezultat nije uspeo da postigne na evropskom tržištu, bar do skoro. Nemački proizvođači premium automobila su pod pritiskom da ubrzaju planove za svoje električne modele, nakon što je Model S prestigao luksuzne flagship modele iz Mercedes Benza, BMW-a i Audi-a po prodaji, po prvi put u Evropi. Prodaja Modela S u Evropi je prevazišla prodaju nemačkih rivala poput Mercedesove S-klase i BMW serije 7. Prema istraživanjima tržišta od strane JATO Dynamics-a, prodaja Teslinog Modela S u Evropi je skočila za 30%, na 16.132 jedinice u 2017. Ova firma poredi Model S sa S-klasom, čija prodaja je porasla za 3% na 13.359 jedinica, kao i serijom 7 čija prodaja je pala za 13% na 11.735. Međutim, ove brojke se odnose na celo evropsko tržište. Na svom tržištu u Nemačkoj, nemački premium proizvođači i dalje drže bolju poziciju od Tesle. Prema podacima JATO-a, i Model X je u 2017. dobro prošao na evropskom tržištu, sa 12.000 prodatih jedinica, što je slično njegovom rivalu na fosilna goriva, modelu Porsche Cayenne, kao i za oko 2.000 komada više nego što je BMW prodao modela X6. Felipe Munoz, analitičar JATO Dynamics-a kaže: „Ovo je alarm za tradicionalne proizvođače kao što je Mercedes. On govori da manji, ali pametniji brend kao što je Tesla, može da ih pobedi kod kuće.“

Next: Pred Maserati Multi 70 još 1000 milja plovidbe