Opel Crossland X bio je Dmotion testu sa baznim benzinskim pogonom i srednjim paketom opreme. Koliko se ovaj novi crossover menja kada se posegne za više snage i opreme?
Opel Crossland X, crossover praktično je prvi otelotvorio transfer u automobilskoj industriji koji je obeležio prošlu godinu – prelazak Opela u vlasništvo PSA Grupe. Mnogo što šta se u postavci nemačke marke stare više od 100 godina promenilo. Za Crossland X se ponajviše promenila osnova na kojoj se nalazi i, naravno, pogon. Njegova osnova nastala je u francuskoj kuhinji, deli je sa Citroenom C3 Aircross i Peugeotom 2008, isto kao i motore i menjače. Pre 20 gdina, rekli bi smo da je sa tradicionalne nemačke tvrdoće prešao na tradicionalnu francusku mekoću. Ali to je bilo davno, danas praktično niko više po definiciji nije mekan, pa ova postavka u startu otpada.
Iako se karoserija ne menja, zalazak u viši paket opreme menja i utiske o spoljašnjosti. Kada se na mali monovolumen doda panoramski krov, kombinacija dve boje, LED svetlosne grupe, točkovi od 17 cola i stakla u boji, Crossland X dobija jedan sasvim drugačiji imidž i nastup, progotovo kada se tome dodaju i naplatci od 17 cola. Ono što smo definisali kao lepuškasti monovolumen, postaje vozilo koje dobija i definisan moderan imidž.
Pod oznakom Inovation nalazi se najviši paket opreme kada je Crossland X u pitanju. Uz njega stižu prednja sedišta sa grejačima, kvalitetnijim materijalom i izraženijom bočnom podrškom, i po dužini podesivom potporom za butine na sedalnom delu, što je veoma korisna funkcija prilikom dugotrajne vožnje. Iako su sedišta dublje profilisana nego u Enjoy paketu opreme, nisu ništa izgubila na udobnosti, čak naprotiv. Ono što je bitno, njihova profilacija nje uticala na, i dalje, veoma prijatno lagan ulazak i izlazak u i iz vozila.
Još u najavama Opel je saopštavao da će Crossland biti ponuđen sa brojnim vozačkim asistencijama. Kada je reč o najvišem paketu opreme, ove najave imaju svoju osnovu. Iako je instrument tabla analogna, u njenoj sredini je kolorni ekran od 3.5”, na kojem se pored podataka putnog računara nalazi i informacija od sistema za detekciju saobraćajnih znakova.
Ako se odluči za Opel Crossland X sa 1.6 dizel agregatom vozaču siže dobra vest. Relativno lagana karoserija nije nikakvo opterećenje na 120 KS dizela sa 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Iako je menjač manuelni sa šest stepeni prenosa, retko ga treba koristiti čak i u gradskoj vožnji, zahvaljujući snazi i velikoj elastičnosti agregata. Spram toga je i potrošnja od jedva preko 6 litara u gadu, što Opel Crossland X smešta u ekonomičan gradski prevoz. U vožnji na otvorenom putu 5.5 litara je ono što očekuje vozača, a jedina primedba odnosi se na nešto viši nivo buke tokom ubrzavanja, kada dizel postaje poprilično prisutan u kabini. Iako bi se moglo očekivati da će teži dizel promeniti karakter vožnje, očigledno je nešto tvrđim amortizerima i prednji poprečnim stabilizatorom neutralisana dodatna masa u odnosu na benzinsku kombinaciju.
Naravno, dodatna snaga, bezbednosti komfor po pravilu moraju se dodatno i platiti. Test vozilo u pomenutoj vrhunskoj opremi košta 21.995 evra, što definitivno nije malo, ali za taj iznos dosta se i dobije. Međutim, ako se baš ne moraju izabrati panoramski krov i dvobojna karoserija, svaka preporuka ostaje za kombinaciju dizela od 120 KS i šestostepenog menjača, donose i dinamičnost i ekonomičnost.
[table id=35 /]