fbpx

Opel Crossland X- dizel za mnogo više dinamike

Opel Crossland X bio je Dmotion testu sa baznim benzinskim pogonom i srednjim paketom opreme. Koliko se ovaj novi crossover menja kada se posegne za više snage i opreme?

Opel Crossland X, crossover praktično je prvi otelotvorio transfer u automobilskoj industriji koji je obeležio prošlu godinu – prelazak Opela u vlasništvo PSA Grupe. Mnogo što šta se u postavci nemačke marke stare više od 100 godina promenilo. Za Crossland X se ponajviše promenila osnova na kojoj se nalazi i, naravno, pogon. Njegova osnova nastala je u francuskoj kuhinji, deli je sa Citroenom C3 Aircross i Peugeotom 2008, isto kao i motore i menjače. Pre 20 gdina, rekli bi smo da je sa tradicionalne nemačke tvrdoće prešao na tradicionalnu francusku mekoću. Ali to je bilo davno, danas praktično niko više po definiciji nije mekan, pa ova postavka u startu otpada.
Prvi Dmotion test Opel Crossland X smo uradili prvi u Srbiji, i preneli prve utiske koji su bili dobri, a odnosili su se na verziju sa baznim agregatom i srednjim paketom opreme. Ovaj “pomodni” kompaktni crossover (ipak ga namerno ne stavljamo u SUV segment) lepuškast je mali automobil. Nove “gazde” Opela uradile su pametnu stvar time što nisu ugrozili stil i prepoznatljivost koja se provlači kroz celu aktuelnu ponudu marke iz Russelsheima. Dug je 4.2 metra sa međuosovinskim razmakom od 2.6 metara, što znači na pola puta između B i C segmenta, ali visinom od 1.6 metara dobija svoju crossover oznaku, koja bi trebala da asocira na neki terenac. Crossland X to nije ni slučajno, niti će ikada biti.
Veći paket bolji utisak
Iako se karoserija ne menja, zalazak u viši paket opreme menja i utiske o spoljašnjosti. Kada se na mali monovolumen doda panoramski krov, kombinacija dve boje, LED svetlosne grupe, točkovi od 17 cola i stakla u boji, Crossland X dobija jedan sasvim drugačiji imidž i nastup, progotovo kada se tome dodaju i naplatci od 17 cola. Ono što smo definisali kao lepuškasti monovolumen, postaje vozilo koje dobija i definisan moderan imidž.
Inovation – ne samo oprema
Pod oznakom Inovation nalazi se najviši paket opreme kada je Crossland X u pitanju. Uz njega stižu prednja sedišta sa grejačima, kvalitetnijim materijalom i izraženijom bočnom podrškom, i po dužini podesivom potporom za butine na sedalnom delu, što je veoma korisna funkcija prilikom dugotrajne vožnje. Iako su sedišta dublje profilisana nego u Enjoy paketu opreme, nisu ništa izgubila na udobnosti, čak naprotiv. Ono što je bitno, njihova profilacija nje uticala na, i dalje, veoma prijatno lagan ulazak i izlazak u i iz vozila.
Vozaču je i dalje odlično profilisan i kožom presvučeni upravljač, koji je dodat mnogo veći broj funkcija u odnosu na slabije opremljen model. Ono što je verovatno najupadljivije, a pri tom veoma korisno je head up ekran, koji je još uvek poprilično redak u ovom segmentu vozila.

Navi 5.0 IntelliLink podrazumeva višenamenski ekran odlične rezolucije osetljiv na dodir dijagonale od 7 inča sa Android i Apple CarPlay konekcijama i kamerom za vožnju unazad. Audio sistem nije vrhunski, ali je veoma kvalitetan, a deo opreme je i sistem za bežično punjenje mobilnog telefona, kao i “pametni” ključ.
Mnogo vozačkih asistencija
Još u najavama Opel je saopštavao da će Crossland biti ponuđen sa brojnim vozačkim asistencijama. Kada je reč o najvišem paketu opreme, ove najave imaju svoju osnovu. Iako je instrument tabla analogna, u njenoj sredini je kolorni ekran od 3.5”, na kojem se pored podataka putnog računara nalazi i informacija od sistema za detekciju saobraćajnih znakova.

Vozilo je opremljeno sistemom za upozorenje od bočnog saobraćaja iz mrtvog ugla, a park asist će milimetarski tačno uz jednostavnu upotrebu parkirati vozilo, pri čemu vozaču ostaje samo da kontroliše gas i kočnicu. Tu je i upozorenje o napuštanju kolovozne trake, ali i sistem za prepoznavanje prepreke ili pešaka ispred vozila sa automatskim kočenjem i sistem za upozorenje na vozilo ispred. Generalno, LED svetlosne grupe su veoma efikasne uz high beam assit. Na spisku opreme nalazi se i upozorenje vozača na pospanost.
Čak i previše snage
Ako se odluči za Opel Crossland X sa 1.6 dizel agregatom vozaču siže dobra vest. Relativno lagana karoserija nije nikakvo opterećenje na 120 KS dizela sa 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Iako je menjač manuelni sa šest stepeni prenosa, retko ga treba koristiti čak i u gradskoj vožnji, zahvaljujući snazi i velikoj elastičnosti agregata. Spram toga je i potrošnja od jedva preko 6 litara u gadu, što Opel Crossland X smešta u ekonomičan gradski prevoz. U vožnji na otvorenom putu 5.5 litara je ono što očekuje vozača, a jedina primedba odnosi se na nešto viši nivo buke tokom ubrzavanja, kada dizel postaje poprilično prisutan u kabini. Iako bi se moglo očekivati da će teži dizel promeniti karakter vožnje, očigledno je nešto tvrđim amortizerima i prednji poprečnim stabilizatorom neutralisana dodatna masa u odnosu na benzinsku kombinaciju.

Nema izraženog podupravljanja, a Crossland X prijatno lagano i precizno ulazi u krivinu. Jakim servo pojačanjem upravljača očigledno je grad definisan kao glavno okruženje ovog monovolumena. Upravljač je prijatno lagan, ali pri velikim brzinama ovakav višak asistencije zamagljuje pravi osećaj kontakta točkova sa podlogom. Snažni dizel gotovo da je previše snažan za ovaj automobil, pa zaista ne treba biti previše ambiciozan na papučici gasa da bi se postigao dobar start i ubrzanje. Sa 9,9 sekundi potrebnih do 100 km/h, potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe. U jednoj rečenici, ovaj agregat je uneo mnogo dnamičnosti ali ne po visoku cenu koju treba platiti na pumpi.
Da li se mora preplatiti?
Naravno, dodatna snaga, bezbednosti komfor po pravilu moraju se dodatno i platiti. Test vozilo u pomenutoj vrhunskoj opremi košta 21.995 evra, što definitivno nije malo, ali za taj iznos dosta se i dobije. Međutim, ako se baš ne moraju izabrati panoramski krov i dvobojna karoserija, svaka preporuka ostaje za kombinaciju dizela od 120 KS i šestostepenog menjača, donose i dinamičnost i ekonomičnost.

[table id=35 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lamborghini Huracan ima osam otvora za ispuštanje ulja

Obična zamena ulja na prosečnom automobilu je uglavnom brz i jednostavan proces, a da ...

Niki Lauda je bio na korak od smrti

Doktorski tim koji leči Laudu saopštio je detalje bolesti nekadašnjeg šampiona, i otkrio koliko ...

BMW Serije 3 Gran Tourismo neće dobiti naslednika

BMW je potvrdio da neće biti nove generacije Serije 3 Grand Tourismo, a odluka ...

SSC Tuatara je novi vladar brzine

SSC Tuatara je novi vladar na tronu najveće postignute brzine za serijski automobil – ...

Ferrari 296 GTS debitovao sa hibridnim pogonom i bez krova

Ferrari 296 GTS upravo je debitovao sa moćnim hibridnim pogonom, tvrdim pomičnim krovom i ...

Audi predstavio Q4 svoj četvrti EV model

Audi je predstavio i svoj četvrti EV model Q4 i to u dve karoserijske ...