Da li će Li Shufu, najveći pojedinačni akcionar Daimlera jako promešati karte u automobilskom biznisu?
Kada je Geely kupio Volvo, mnogi su poverovali da je čuvena švedska marka završila zauvek i da će postati jeftini kineski bofl. Samo, ispostavilo se da su bili i totalnoj zabludi. Volvo je bolji, kvalitetniji i originalniji nego ikada. Li Shufu, kineski milijarder, povukao je mnogo inteligentnije poteze nego što je to uradio Ford dok je bio vlasnik Volvoa, koji je komapaniju doveo na rub propasti. Samo, Li Shufu se na zaustavlja, i ide dalje, izgleda na svu sreću auto industrije. Barem za sada. Verovatno mnogi ljubitelji sportskih automobila sa nestrpljenjem očekuju razvoj situacije u Lotusu koji je kupio Shufu, maloj kompaniji sa odličnim stručnjacima, ali bez kapitala da materijalizuje svoje ideje. Samo, Lotus se može nazvati vikend hobijem, naspram onoga što je usledilo.
Li Shufu je za 9 milijardi dolara kupio 9.69 % vlasništva Daimlera, u čijem vlasništvu se, između ostalog, nalazi i Daimler Benz. Drugim rečima, Li Shufu može biti inicijator i ulaska Daimlera u vlasničku strukturu Volvoa. To znači i da bi mogli videti transfer tehnologija između dva premijum brenda, poptuno različitih karaktera, što bi kupcima moglo doneti veoma zanimljive rezultate. Uz to, poznato je da su svi proizvođači automobila suočeni sa enormnim investicijama u platforme za buduće električne automobile, čija najezda počinje već 2020. Međutim, prema uticajnom “Manager Magazinu”, iako je razvoj zajedničke EV platforme praktično gotova stvar, Volvo i Mercedes se neće udruživati u proizvodnji baterija, što je više nego zanimljiva teorija, koja otvara pitanja monopola. Dok sa jedne strane Shufu tvrdi da ne planira povećanje svog udela u vlasništvu Daimlera, sa druge strane još ranije, pokazao interes za sličnu investiciju u BMW i FCA. Sve se svodi na to da udruživanjem smanje enormni troškovi razvoja EV i autonomne vožnje. Sa druge strane, upravo ovi enormni troškovi dovešće do toga da će opstati samo nekoliko najjačih i postati globalni monopolisti, ako baš ne u proizvodnji automobila, a ono kao dobavljači glavnih komponenti kao što su čitave EV platforme sa pogonskm sistemom.
A tek je za očekivati kako će se Shufu postaviti prema baterijama, njihovom razvoju i proizvodnji. Očigledno, njegova strategija nije biti jedini vlasnik, nego onoliko koliko mora da pi se pitao. Da li će sličan potez povući i u zoni baterija, koje će vrlo uskoro postati pravo bojno polje? Ne treba zaboraviti, onaj ko bude dominantan u ovoj tehnologiji i rudama koje se koriste za njihovi proizvodnju, postaće vladar nad glavnim pokretačem automobila budućnosti, kao što su do sada bili naftni giganti.
Show Comments