Magacini sa lagerima se prazne, a situacija sa snabdevanjem mikro čipova sve je lošija u automobilskoj industriji koja sve više usporava
Covid-19 pandemija udarila je automobilsku industriju sa strane sa koje se nije nadala. Sa svih strana stižu vesti o usporenoj, redukovanoj, ili zaustavljenoj proizvodnji automobila iz istog razloga – nedostatka poluprovodnika, odnosno mikro čipova. Umesto da isporučuju auto industriji, proizvođači poluprovodnika okrenuli su se boljim kupcima, elektronskoj industriji mobilnih telefona, tableta i konzola za kompjuterske igre. A auto industrija došla je u situaciju da funkcioniše po principu kako se ko snađe.
Toyota smanjuje proizvodnju za 40%, Daimler će obustaviti proizvodnju u svojim pogonima u Bremenu, Raštatu i Kečkemetu sledeće nedelje, čime ce biti privremeno prekinuta proizvodnja C-Klase, GLC, B-Klase i A-Klase. Proizvodnja u četiri druga pogona Daimlera uključujući i najveći u Sindelfingenu u kojem radi 25.000 zaposlenih, teče sa usporenjima i zaustavljanjima, mada kompanija pokušava da nekako održi proizvodnju najkomercijalnijih modela koji se sklapaju upravo u Sindelfingenu.
Volkswagen nastavlja smanjenja proizvodnje zbog nedostatka elektronskih komponenti. Giganski pogon u Wolfsburgu u kojem se pored ostalih modela proizvodi i Golf, radi samo u jednoj smenu po proizvodnoj traci, a prema planu ovaj smanjeni obim proizvodnje trajaće do 5. septembra, dok pogoni Zwickau i Dresden rade po usporenom režimu.
Zbog nedostatka čipova Volvo je bio primoran da zaustavi proizvodnju u glavnom pogonu u Geteborgu na nedelju dana, a Stellantis je takođe zaustavio proizvodnju u dva svoja pogona u Francuskoj. Ford, koji je nekako uspeo da uspostavi normalnu dinamiku proizvodnje, ponovo je usporio svoj pogon u Kelnu zbog manja mikro čipova.
Show Comments