fbpx

Situacija sa čipovima sve lošija po proizvođače automobila

Magacini sa lagerima se prazne, a situacija sa snabdevanjem mikro čipova sve je lošija u automobilskoj industriji koja sve više usporava

Foto: Daimler

Covid-19 pandemija udarila je automobilsku industriju sa strane sa koje se nije nadala. Sa svih strana stižu vesti o usporenoj, redukovanoj, ili zaustavljenoj proizvodnji automobila iz istog razloga – nedostatka poluprovodnika, odnosno mikro čipova. Umesto da isporučuju auto industriji, proizvođači poluprovodnika okrenuli su se boljim kupcima, elektronskoj industriji mobilnih telefona, tableta i konzola za kompjuterske igre. A auto industrija došla je u situaciju da funkcioniše po principu kako se ko snađe.
Toyota smanjuje proizvodnju za 40%, Daimler će obustaviti proizvodnju u svojim pogonima u Bremenu, Raštatu i Kečkemetu sledeće nedelje, čime ce biti privremeno prekinuta proizvodnja C-Klase, GLC, B-Klase i A-Klase. Proizvodnja u četiri druga pogona Daimlera uključujući i najveći u Sindelfingenu u kojem radi 25.000 zaposlenih, teče sa usporenjima i zaustavljanjima, mada kompanija pokušava da nekako održi proizvodnju najkomercijalnijih modela koji se sklapaju upravo u Sindelfingenu.
Volkswagen nastavlja smanjenja proizvodnje zbog nedostatka elektronskih komponenti. Giganski pogon u Wolfsburgu u kojem se pored ostalih modela proizvodi i Golf, radi samo u jednoj smenu po proizvodnoj traci, a prema planu ovaj smanjeni obim proizvodnje trajaće do 5. septembra, dok pogoni Zwickau i Dresden rade po usporenom režimu.
Zbog nedostatka čipova Volvo je bio primoran da zaustavi proizvodnju u glavnom pogonu u Geteborgu na nedelju dana, a Stellantis je takođe zaustavio proizvodnju u dva svoja pogona u Francuskoj. Ford, koji je nekako uspeo da uspostavi normalnu dinamiku proizvodnje, ponovo je usporio svoj pogon u Kelnu zbog manja mikro čipova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ram 1500 REV ima autonomiju od 800 kilometara

Ram 1500 REV je otkriven u februaru, a sada su poznate i performanse za ...

Polestar 4 zvanično otkriven sa 544 KS

Polestar 4 zvanično je otkriven sa 544 KS čime je najsnažniji i najbrži model ...

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya koja ima i veštački zvuk, ali od Formule ...

Prva vožnja – Citroen C4 Cactus

Sa Salonu automobila u Beogradu debitovao je novi Citroen C4 Cactus. Iako test uskoro ...

Mercedes predugačak za Monte Carlo

F1 tim Mercedes je saopštio rezultate analiza zbog kojih je pre svega Lewis Hamilton ...

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni, činjenica je koju sada priznaje većina marki i traži ...