fbpx

Situacija sa čipovima sve lošija po proizvođače automobila

Magacini sa lagerima se prazne, a situacija sa snabdevanjem mikro čipova sve je lošija u automobilskoj industriji koja sve više usporava

Foto: Daimler

Covid-19 pandemija udarila je automobilsku industriju sa strane sa koje se nije nadala. Sa svih strana stižu vesti o usporenoj, redukovanoj, ili zaustavljenoj proizvodnji automobila iz istog razloga – nedostatka poluprovodnika, odnosno mikro čipova. Umesto da isporučuju auto industriji, proizvođači poluprovodnika okrenuli su se boljim kupcima, elektronskoj industriji mobilnih telefona, tableta i konzola za kompjuterske igre. A auto industrija došla je u situaciju da funkcioniše po principu kako se ko snađe.
Toyota smanjuje proizvodnju za 40%, Daimler će obustaviti proizvodnju u svojim pogonima u Bremenu, Raštatu i Kečkemetu sledeće nedelje, čime ce biti privremeno prekinuta proizvodnja C-Klase, GLC, B-Klase i A-Klase. Proizvodnja u četiri druga pogona Daimlera uključujući i najveći u Sindelfingenu u kojem radi 25.000 zaposlenih, teče sa usporenjima i zaustavljanjima, mada kompanija pokušava da nekako održi proizvodnju najkomercijalnijih modela koji se sklapaju upravo u Sindelfingenu.
Volkswagen nastavlja smanjenja proizvodnje zbog nedostatka elektronskih komponenti. Giganski pogon u Wolfsburgu u kojem se pored ostalih modela proizvodi i Golf, radi samo u jednoj smenu po proizvodnoj traci, a prema planu ovaj smanjeni obim proizvodnje trajaće do 5. septembra, dok pogoni Zwickau i Dresden rade po usporenom režimu.
Zbog nedostatka čipova Volvo je bio primoran da zaustavi proizvodnju u glavnom pogonu u Geteborgu na nedelju dana, a Stellantis je takođe zaustavio proizvodnju u dva svoja pogona u Francuskoj. Ford, koji je nekako uspeo da uspostavi normalnu dinamiku proizvodnje, ponovo je usporio svoj pogon u Kelnu zbog manja mikro čipova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti “Macaron” značka je ručni rad i pravi se 10 sati

Iako su znakovi proizvođača automobila vrlo bitni simboli brendova, fizičke značke koje se nalaze ...

Toyota Highlander (ipak) stiže u Evropu

Najveći Toyotin hibridni SUV Highlander uskoro kreće u prodaju širom Starog kontinenta, iako je ...

VW Touareg sa elektromehaničkim poprečnim stablizatorima

Novi VW Touareg, nestankom Phaetona, postao je perjanica marke, a ujedno i demonstrator svih ...

Ništa od prodaje Ducatija

Volkswagen grupa je zaustavila bilo kakvu mogućnost prodaje Ducatija, uprkos pritiscima predstavnika radnika u ...

Alfa Stelvio – pobednik ili pokojnik

Ni Alfa Romeo nije odoleo globalnoj SUV maniji. U jesen prošle godine predstavio je ...

Volkswagen ID.3 konačno bez kamuflaže

Kažu da je sa današnjim danom počela nova istorija za VW, kao sa Bubom ...