fbpx

BMW objašnjava pet nivoa autonomne vožnje

Mnoge kompanije rade na autonomnim automobilima, ali dan kada budemo žurili u vozilima bez upravljača je još uvek daleko

Foto: BMW

Mnoge kompanije rade na autonomnim automobilima, ali dan kada budemo žurili u vozilima bez upravljača je još uvek daleko. BMW je u međuvremenu objavio video koji objašnjava pet nivoa mogućnosti autonomne vožnje. Što se tiče serijskih automobila, već smo prešli prva dva nivoa: Nivo jedan je osnovni tempomat sa automatizovanim ubrzavanjem i kočenjem, dok Nivo dva dodaje i malo automatizovanog upravljanja. Ono što je značajno je to da oba navedena nivoa zahtevaju punu pažnju vozača u svakom trenutku jer su njihovi funkcionalnosti vrlo ograničene. Naredna prekretnica će biti Nivo tri, za koji se BMW nada da će predstaviti sa svojim iNext električnim automobilom koji stiže 2021. Nivo tri znači da vozač u nizu različitih situacija može da pusti upravljač, pa čak i usmeri pogled ka nečem drugom na duže vreme, ali mora biti spreman da preuzme kontrolu nad vozilom sekundama pred situaciju koja može biti opasna. Zbog ove velike dužnosti od strane vozača, mnoge kompanije biraju da preskoče Nivo tri i pređu direktno na Nivo četiri.

Mogućnosti Niova četiri su suštinski iste kao i kod Nivoa tri, ali je najveća razlika u tome što vozač može da bude „odsutan“ na duže vreme, npr. minutima umesto sekundama. Još jedna bitna razlika u prilog Niovu četiri je mogućnost da se vozilo samo zaustavi u slučaju da vozač ne preuzme kontrolu. Iz ovog razloga, BMW tvrdi da bi vozač, u vozilu sa Nivoom četiri, mogao da zaspi za upravljačem. BMW u isto vreme razvija dva poslednje navedena Nivoa autonomne vožnje, ali se ne nada da će regulative i infrastrukture biti spremne do sredine naredne decenije. Međutim, već postoje vozila sa Nivoom četiri autonomne vožnje na putevima. Waymo autonomna vozila su trenutno na Nivou četiri, ali su ograničeni time gde smeju da voze. Waymo planira da koristi ovu tehnologiju u prvom autonomnom taxi servisu krajem ove godine u gradu Feniks u Arizoni. Inženjer će ipak biti u vozilu za praćenje parametara. Krajnji cilj je Nivo pet, gde će vozilo samo upravljati bez potrebe za ljudskim vozačem. BMW smatra da se to ipak neće desiti sve do kraja naredne decenije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vozači izneli četiri faktora koji vode do bolje Formule 1

Asocijacija Grand Prix vozača iznela je svoje viđenje i četiri faktora do zanimljivijih i ...

Nova generacija Mercedes-AMG C63 ostaje bez V8 motora

Mercedes-Benz uveliko radi na novoj generaciji C-Klase, a uz nju možemo očekivati i verziju ...

Novi Hyundai i10 spreman za Frankfurt

Hyundai nije među onima koji smatraju da su mali automobili u krizi, i za ...

Renault Grupa predvodnik u smanjenju potrošnje energije

Primenom mera i uspostavljanjem posebne organizacione jedinice, Renault Grupa nastoji da smanji potrošnju energije ...

Euro 7 norma gasi Škodu Fabiju?

Euro 7 norma gasi Škodu Fabiju kaže šef marke Škoda, a slična sudbina bi ...

Gordon Murray počinje prizvodnju automobila

Čuveni dizajner trkačkih i supersportskih automobila Gordon Murray počinje proizvodnju sopstvenih automobila Čuveni engleski ...