Site icon

Marchionne – fokus na Jeep, Alfa Romeo, Maserati i Ram

Sergio Marchionne je danas izneo sa nestrpljenjem očekivani poslovni plan FCA za naredne tri godne

Foto: Bloomberg

FCA će u naredne tri godine imati fokus na markama Jeep, Alfa Romeo, Maserati i Ram, tako je danas saopštio Sergio Marchione. Ovo su marake koje donose najveći deo profita u grupaciji i u njih će se ulagati. Do kraja juna ove godine FCA će postati pozitivan i rešiti se svih dugovanja. Do 2021. FCA će se u Evropi tešiti svih dizel motora koji su zbog ekoloških normi i stava kupaca postali prevelik izazov. Istovremeno će uz investiciju od devet milijardi evra FCA ući u elektrifikaciju vozila, kroz hibridne i čisto električne automobile.
Prema poslovnom planu FCA će u naredne tri godine beležiti rast od 7% svake godine, a u toku sledeće godine, Magneti Marelli će biti odvojen od FCA i prodat.
Današnja prezentacija poslovnog plana Marchionnea je praktično njegova poslednja, obzirom da se nakon 14 godina povlači sa ove pozicije sledeće godine. Hvaljen i osporavan, Marchionne je 2004. nakon smrti Umberta Agnellija preuzeo vođenje kompanije koja je bila na ivici bankrota, a do kraja ovog meseca biće potpuno solventna, i u narednih pet godina isplatiti dividende akcionarima u iznosu od šest milijardi evra.

Plan po brendovima koji će biti u fokusu je da Alfa Romeo ponovo oživi modele 8C i GTV. U ponudu će uvrstiti dva nova SUV-a, izbaciti dizel motore, a za Kinu pripremiti limuzine sa produženim međuosovinskim razmakom, kakao bi dohvatila 400.000 prodatih vozila do 2022. Nova Alfa 8C će imati kaorseriju od karbona, 600 KS i ubrzanje do 100 ispod tri sekunde. Novi GTV će takođe imati 600 KS i biti četvorosed sa pogonom na svim točkovima. U SUV segmentu , jedan model će biti ispod a jedan iznad Stelvia.
Maserati će dodati jedan kompaktni SUV, manji od Levantea, kao i novi model Alfieri kupe/kabrio konkurent Porscheu 911. Ovaj model je već predstavljen 2014. ali je njegov razvoj kasnio. U čisto električnoj verziji biće sposoban da dođe do 300 km/h. Imaće tri pogonske opcije, a najsnažnija će do 100 km/h stizati za 2 sec. Najavljeni SUV bi trebao biti najlakši u klasi sa 50:50 raspodelom težine, i najbolji odnos mase i snage u klasi.

Jeep Renegade, foto: FCA

Pred Jeep su stavljeni najambiciozniji planovi. Imaće čak devet novih modela i ući će u tri segmenta u kojima do sada nije bio, uključujući i veliki SUV. Ući će čak i u A segment, a za američko tržište dobiti i sedmosed verziju Grand Cherokeea.
Ram treba da poveća prodaju do 2022. za čitavih 30%, kako bi postao marka broj dva u Americi. Offroad pick up Ram TRX će ući u proizvodnju i konkurisati popularnom Ford F-150 Raptor. Sledeće godine biće predstavljen nova Heavy Duty verzija sa značajnim tehnološkim unapređenjima. Ova marka će, pogotovo u Americi, proči i kroz cenovne korekcije, obzirom da značajno zaostaje za glavnim konkurentima.
Tokom izlaganja, Marchionne je saopštio da će fokus marke Fiat ostati na malim vozilima, njihovoj elektrifikaciji i novim modelima F500 i Panda, a marka Chrysler, za sada, neće biti ugašena. Takođe, iako mnogi insistiraju na odvajanju i prodaji marki Alfa Romeo i Maserati, Marchionne je saopštio da od toga nema ništa, mada investitori koji stoje u redu za investiranje u ove marke smatraju da samo pitanje dana kada će biti odvojeni iz cele FCA grupacije i ponuđene na prodaju.

Next: Porsche obustavio prodaju nekih od modela