fbpx

Pobeda Ferrarija na “gostovanju” u Slverstoneu

Ako je Formula 1 britanski sport, kako ga po nekada definišu, Ferrari je odneo pobedu na gostujućem terenu

Foto: Scuderia Ferrari

 Silverstone, za koji godinama slušamo da će možda ispasti iz F1 kalendara, dokazao je da mu je mesto u kalendaru. Prelepa brza staza, mesta za obilaženje i na kraju preko 340.000 gledalaca tokom trkačkog vikenda – dovoljno da oava ikona auto i moto sporta zauvek ostane u svim kalendarima. Sa druge strane, današnja Formula 1 takva je kakva je sa svim, očigledno nerešivim, problemima sa preticanjem koje ograničava aerodinamika bolida. Međutim, jedno guranje na startu, i dva vozila bezbednosti, doneli su jednu od najzanimljivijih trka u poslednje vreme, pa čak i ozbiljnu borbu među ponajboljim vozačima na gridu.
Da su razlike, barem u jednom kvalifikacionom krugu male smo znali nakon kvalifikacija. Hamilton je uspeo da upropasti svoju pol poziciju lošim startom, koji je najbolje iskorstio Vettel i “odjezdio” ispred svih. Pomoć je dobio i od timskog kolege Rakkonena koji je okrenuo Hamiltona na stazi već na trećoj krivini, za šta je dobio stop & go kaznu od 10 sekundi. U svakom slučaju, Raikkonen je Vettelu skinuo sa vrata direktnog konkurenta za titulu, koji je morao da se probija sa samog začelja nakon okretanja. Ovakav razvoj stvar pokazao je i koliko su dominantni Mercedes i Ferrari. Hamilton je uz sebi svojstveno kukanje dosta brzo uspeo da se priključi vodećima, isto kao i Kimi koj je jako brzo neutralisao odrađenu u stop&go kaznu i vratio se u borbu za visok plasman. Međutim, dramu na stazi i pravo trkanje između Vettela, Bottasa, Hamiltona i Verstappena gledali smo u poslednjih petnaestak krugova, nakon dva vozila bezbednosti zbog izletanja sa staze Ericssona, a ubrzo nakon toga Sainza u Grosjeana.

Foto: Scuderia Ferrari

Tada počinjemo da gledamo ono što godinama nismo videli. Trkanje točak uz točak, borbu za svaki milimetar staze, ono najbolje od auto-trka. Vettel ipak ima svežije gume i uspeva da obiđe Bottasa koji je odlično vozio tokom cele trke, ali na kraju ipak završio kao samo četvrti, obzirom da je propustio timskog kolegu koji se bori za titulu. Hamilton, na putu od očaja do sjaja uspeva da se dokopa druge pozicije. Raikkonenu ne neko očigledno uključio budilnik, pa smo konačno videli i pravog Kimija, oštrog borca, doduše i uz povremene sopstvene greške. Iz cele borbe za podijum Verstappen je morao da se povuče zbog kvara na brake by vire sistemu, dok se njegov timski kolega iz Red Bulla Ricciardo očigledno više bavi svojim novim ugovorom nego trkanjem, pa je celu trku bio poprilično rezervisan i završio kao peti. Doduše, jasno je bilo i da Renaultov motori nemaju dovoljno snage za ovako brzu stazu, pa su oba Red Bullova vozača na pravcima gubila sve što postignu u krivinama.
Sve skupa, dobra trka, a Silverstone mora ostati, zaslužuje to i zbog istorije i zbog činjenice da dozvoljava pravo trkanje. A sezona postaje sve zanimljivija. Čekaju nas još dve trke pre letnje pauze, a u međubremenu, Vettel je u generalnom plasmanu poveo ispred Hamiltona.

Rezultati trke za Veliku nagradu Engleske

1 Sebastian Vettel Ferrari 1:31.594
2 Lewis Hamilton Mercedes 2.264s
3 Kimi Raikkonen Ferrari 3.652s
4 Valtteri Bottas Mercedes 8.883s
5 Daniel Ricciardo Red Bull 9.500s
6 Nico Hulkenberg Renault 28.220s
7 Esteban Ocon Force India 29.930s
8 Fernando Alonso McLaren 31.115s
9 Kevin Magnussen Haas 33.188s
10 Sergio Perez Force India 34.708s
11 Stoffel Vandoorne McLaren 35.774s
12 Lance Stroll Williams 38.106s
13 Pierre Gasly Toro Rosso 39.129s
14 Sergey Sirotkin Williams 45.087s
Nisu završili
Verstappen Red Bull kočnice
Grosjean Haas sudar
Sainz Renault sudar
Ericsson Sauber sudar
Leclerc Sauber točak
Hartley Toro Rosso kvar motora

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Citroen u svom stilu u Frakfurtu

Uz C3 Aircross koji će definitivno model koji cilja velik volumen prodaje, Citroen ce ...

Ferrari patentirao rešenje za efikasan i čist V12 motor

Ferrari ne dozvoljava da izumre V12 motor i patentirao je rešenje za efikasan i ...

Bernie Ecclestone odgovara na Massinu tužbu

Bernie Ecclestone odgovara na Massinu tužbu kojom potražuje 82 miliona dolara od FIA, FOM ...

Električni Renault 5 stiže ranije

Renault dodaje gas u elektrifikaciji svojih modela a novi električni Renault 5 stiže 2024. ...

Da li Kai koncept postaje serijska Mazda 3?

Aktuelna Mazda 3 je na tržištu od 2014. i stiže vreme za razmišljanje o ...

Veliki Dacia zaokret novim modelima

Dacia je objavila prve zvanične fotografije tri nova modela i prijatno iznenadila Dobro je ...