Od modela koji je probijao led u novom segmentu kada se pojavio, Peugeot 3008 postao je odlično prihvaćen crossover
U proleće 2009. Peugeot je u Dubrovniku, na međunarodnoj prezentaciji, predstavio prvi model iz svoje buduće “00” generacije. Ta prezentacija sigurno neće ući u anale najbolje organizovanih, a pogotovo ne iz ugla maratonskog putovanja tamo i nazad novinarske ekipe iz Srbije. Međutim, već je ušla u anale Peugeota. U osnovi, francuska marka je bila među prvima koji su utabavali put, danas mega popularnom, crossoveru, a nakon početnih muka, ispostavilo se da će 3008 postati odlično prodavan model.
Aktuelna druga generacija sada već iza sebe ima skoro dve godine prisustva na tržištu. Kada je premijerno predstavljena u jesen 2016. donela je neuporedivo ozbiljnije definisanu karoseriju, mnogo bližu SUV-u nego prva generacija koja je bila mnogo bliža standardnom monovolumenu. Sada 3008 sa svojih 4.44 metra dužine i 1.62 metra visine deluje mnogo snažnije, i od smeštanja u SUV praktično ga deli samo odsustvo 4×4 pogona i još koji centimetar klirensa od zemlje, mada je sa 22 cm sasvim dovoljan. Šta više, deluje mnogo definisanije nego ranije, čime zapravo preciznje “gađa” potencijalnog kupca.
Enterijer Peugeota 3008, a pogotovo i-Cockpit se praktično sreće u skoro svim aktuelnim modelima. Tačnije u modelima 208, 2008, 308 i 5008. Iako nakon prvog susreta svaki naredni postaje “Déjà vu ” ova kombinacija odlično stilizovane kabine i digitalnog kokpita svaki put me oduševi.
Naravno, ne izaziva isti osećaj kod svakoga, ali, prija mi to što nema plastike u ogromnim količinama, što je stilski doteran svaki detalj, pa sam zbog toga spreman i da tolerišem poneki detalj koji me zbunjuje, kao što je kombinacija komandi na ekranu osetljivom na dodir prekidača ispod njega. Tim pre što malo privikavanja eliminiše svaku nedoumicu. A tu je i ono što mi se dopalo još u prvoj generaciji – visok centralni greben između sedišta. I još nešto – sa ukusom uklopljena “Evron” tkanina u armaturu i oplate.
A u 3008 zbog forme nije potrošena suština putničkog prostora – ponuda prostora. Ovo je definitivno veoma upotrebljiv monovolumen, sa odličnom ponudom prostora i dobro rešenim elementima koji doprinose funkcionalnosti.
Već pomenuti i-Cockpit je postao zaštitni znak aktuelnih Peugeotovih modela. Ovo je kombinacija digitalne TFT 12.3” instrument table sa prilagodljivom grafikom, velikog višenamenskog centralnog ekrana od 8” i jedinstvenog i malog upravljača sa podrezanim gornjim i donjim delom. Tu su i dva reda prekidača, lepo stilizovanih (pogotovo gornji red sa eloksiranim aluminijumom), ali po nekad malo zbunjujućih.
Peugeot 3008 je postavljen na EMP2 platformu, koja je razvijena u saradnji sa GM-om, mnogo pre nego što je PSA grupa kupila ceo Opel. U visoko modularnu platformu uloženo je preko 600 miliona evra, može da ima samo prednji ili 4×4 pogon, da bude sa malim ili velikim klirensom. Prednje oslanjanje je MacPherson tipa, dok pozadi može biti torziona osovina ili multi link, u zavisnosti od potreba modela. Obzirom da je kod 3008 ipak u prvom planu udobnost a ne samo vrhunska vozna dinamika, pozadi je ipak jeftinija i jednostavnija torziona osovina, koja ujedno traži manje prostora. Pogonska jedinica testiranog modela je definitivno zanimljiva. Do sada se kod nas nije mogla dobiti nova 1.5H litarska dizel pogonska jedinica sa 130 KS, koja u kombinaciji sa 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta i omostepenim automatikom dosta obećava.
U vožnji, kao prvo i osnovno, treba se privići na mali prečnik upravljača. Jednostavno, put koje ruke pređu na njemu kraći je od uobičajenog, pa subjektivno deluje da je 3008 nadprosečno direktnog upravljanja. Objektivno – nije, nego sasvim prijatne preciznosti i direktnosti. Fine korekcije na pravcu se rade kraćim pokretima nego što je uobičajeno, a za uvođenje vozila u krivinu potreban je manji otklon upravljača. Ova karakteristika u početku čudi a kasnije prija.
Peugeot je definitivno mnogo unapredio u svom svojim modelima, a odavno nije ni tajna da je ova marka uprla pogled i planove ka premijum segmentu. Naravno, jako dobro znamo da do ulaska, a pogotovo priznavanja u premijum segmentu ima mnogo da se radi, pa i uči od drugih. Da je Peugeot na dobrom putu kao premijum segmentu nije sporno, ni dizajnom, ni izradom ni udobnošću, pa i stilom. Realno, nekada davno, pre 40 i više godina, Peugeot je i pripadao premijum markama, pa se spustio “u narod”. Danas ponovo ide u luksuznije, ali i skuplje okruženje, pa se za dobro motorizovan i veoma dobro opremljen 3008 kakav je bio na Dmotion testu, mora podosta i platiti. Osnovna cena 3008 Allure 1.5H 130 AT8 je 31.590 evra, dok je test model imao i preko 5.000 evra dodatne opreme, pa se za njega treba izdvojiti 35.040 evra. Ne, nije malo iako ima mnogo toga dobrog u sebi. Jednostavno, kupci će morati da počnu da se privikavaju na cene koje prate Peugeotov prelazak u luksuzniji segment. Drugim rečima, put do elite ide preko trnja, a Peugeot će kupcima u permijum segmentu sa premijum cenama morati stalno i mnogo da nudi, bez prostora za greške.
[table id=47 /]